بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز مهم در مسیرهای اربعین

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات در نظر گرفته شده، اربعین امسال شاهد پذیرش بیشتر مسافران و ارائه خدمات با سرعت و کیفیت بیشتر به زائران باشیم.

رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز مهم در مسیرهای اربعین
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز در مسیرهای سفر اربعین خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات در نظر گرفته شده، اربعین امسال شاهد پذیرش بیشتر مسافران و ارائه خدمات با سرعت و کیفیت بیشتر به زائران باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی افزود: در بخش جاده ای که اصلی ترین نقش و بیشترین سهم را در جابه جایی زائران دارد، برنامه ریزی شده که هم حمل و نقل عمومی و هم ظرفیت های اتوبوس ها به خدمت گرفته شود و برای این کار مکانیزم های تشویقی مطلوبی در نظر گرفته شده تا رانندگان بتوانند با انگیزه بیشتری به مردم خدمت رسانی کنند.

بذرپاش ادامه داد: در کنار آن برای خودروهای شخصی افراد نیز پارکینگ های بیشتر و گسترده تر نیاز است که در این راستا نیز اقدامات مربوطه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در محورهای اربعینی در سال های گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز مهم داشتیم که این نقاط برای سفرهای اربعین رفع شده است. علاوه بر این، مناسب سازی معابر، روکش آسفالت، خط کشی و نصب علائم نیز برای ایمن سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه های مرزی در دستور کار است که تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: همچنین برای استفاده از تاکسی های اینترنتی نیز مذاکرات در حال انجام است و امیدواریم امسال هم بتوانیم از این ظرفیت برای جابه جایی زائران استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در پایانه های مرزی نیز به دلیل گرمای شدید که طبق برآورد سازمان هواشناسی هوای گرم تری نسبت به سال گذشته در ایام اربعین تجربه خواهیم کرد، مه پاش ها افزایش قابل توجهی داشته اند و سایه بان ها در پایانه ها و پارکینگ ها ۱۵ هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه حجم بالای ناوگان نیز کمک خواهد کرد که ایستایی مسافر کمتر باشد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز سهولت بیشتری برای تردد سریع تر را فراهم کرده که ایستایی زائران کمتر باشد.

بذرپاش با تاکید بر این که همه تدارکات در بخش حمل و نقلی ما به ویژه جاده ای که بخش اعظم جابه جایی را به خود اختصاص می دهد برای آسایش بیشتر مسافران به کار گرفته شده است، گفت: در بخش فرودگاهی در سال گذشته از ۲۱ فرودگاه کشور اعزام زائرین انجام شد و امسال سعی خواهیم کرد که به تعداد این فرودگاه ها افزوده شود تا شرکت های هواپیمایی بتوانند بیش از پیش به زائران خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: تعداد فرودگاه ها هر چه افزایش پیدا کند جابه جایی بین شهری زائران کمتر خواهد شد و نیاز نیست که مسافران به شهرهای دیگر سفر کنند و کم ترددی زائران برای دسترسی به فرودگاه ها می تواند کمک قابل توجهی به سهولت خدمات دهی کند. علاوه بر این تمهیدات ویژه ای نیز در بخش فرودگاهی در نظر گرفته شده تا پذیرایی بهتری در فرودگاه ها و هواپیماها برای مردم داشته باشیم.

پیش بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سفرهای هوایی اربعین

این مقام مسئول بیان داشت: از کشورهای دیگر نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم تعداد زائران بیشتری را جابه جا کنیم و پیش بینی می شود که مسافران ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته از طریق هوایی در روزهای اربعین به عراق سفر کنند. این در حالی است که قیمت نیز توسط سازمان هواپیمایی اعلام شده که بخش قابل توجهی از این میزان هزینه بلیت را خود فرودگاه های عراق دریافت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برآوردها این است که دست کم ۱۰ درصد به تعداد زوار افزوده خواهد شد و این رشد بیش از ۱۰ درصدی نیازمند افزایش آمادگی ها در بخش ناوگان است.

وی در ادامه با اشاره به اتوبوس های وارداتی که در گمرک مانده اند، ابراز امیدواری کرد ترخیص این اتوبوس های وارداتی در هفته های آتی انجام شود تا این اتوبوس ها بتوانند در مسیر اربعین تردد کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال اتوبوس هایی از عراق نیز از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق حرکت خواهند کرد که امیدواریم تعداد این ناوگان به ۴۰۰ دستگاه برسد و مجموع این اقدامات کمک می کند که بتوانیم زائران بیشتری را در زمانی کمتر جابه جا کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.