بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

دولت عراق ورود اتوبوس به خاک ایران را ممنوع کرد

مدیر کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار بر این بود که از اتوبوس های عراقی برای جابه جایی زائران استفاده کنیم اما از چند شب گذشته وزارت کشور عراق ورود این اتوبوس ها را به ایران ممنوع کرد.

تین نیوز

مدیر کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار بر این بود که از اتوبوس های عراقی برای جابه جایی زائران استفاده کنیم اما از چند شب گذشته وزارت کشور عراق ورود این اتوبوس ها را به ایران ممنوع کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، حسین مذنب در جمع خبرنگاران درباره استفاده از ظرفیت اتوبوس های عراقی برای جابه جایی مستقیم زائران از تهران به نجف، اظهار داشت: قرار بر این بود که از اتوبوس های عراقی برای جابه جایی زائران استفاده کنیم اما چند شب گذشته وزارت کشور عراق ورود این اتوبوس ها را به ایران ممنوع کرد و ما از همان شب درگیر این مسأله و برنامه ریزی ها هستیم.

وی ادامه داد: پیگیر این موضوع بودیم که مرز عبور این اتوبوس ها را تغییر دهیم که اگر مرز مهران شلوغ است این اتوبوس ها از مرز خسروی و پرویز خان تردد داشته باشند اما این مسائل کشور عراق هستند که به برنامه ریزی های انجام شده آسیب زده است.

مدیر کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی درباره توجیه عراق برای ممنوعیت ورود این اتوبوس ها به ایران و جابه جایی زائران گفت: توجیهی که می آوردند این است که مرز مهران شلوغ و  مشکلاتی ایجاد شده است.

وی همچنین درباره گران فروشی های بلیت هواپیمای اربعین با بیان اینکه با گران فروشی بلیت هواپیما برخورد قاطع می کنیم، گفت: مسئولیت گران فروشی بلیت بر عهده شرکت هواپیمایی است و به واسطه ای هم که فروخته باشد و  آن واسطه بخواهد گران فروشی کند، ایرلاین باید پاسخگو باشد و مرجع قضایی با آن ایرلاین هم برخورد می کند.

همچنین سعید چلندری، مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروازهای فوق العاده اربعین اظهار داشت: ١١٨٠ پروازهای برنامه ای اربعین و تا این لحظه ١١٠٠ پرواز فوق العاده از فرودگاه امام انجام می شود  و پیش بینی این است تا ١٢ شهریور تعداد پروازهای به ٣٠٠٠ افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: گرمای هوا باعث شده که تعداد مسافران در هر هواپیما کمتر باشد و هر هواپیما با ١٠ نفر مسافر کمتر پرواز می کند اما این محدودیت برای پروازهای بعد از ساعت ١۶ و کاهش دما اعمال نمی شود .

چلندری افزود: میانگین تاخیرات پروازهای اربعین تا به امروز حدود ١٣ دقیقه بوده است و تاخیر عملیاتی حساب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.