بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

محمد اسلامی: قدرت هماهنگی صادق مالواجرد در تصمیم سازی بی نظیر است

وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم، ویژگی های شخصیتی و مدیریتی فرزانه صادق مالواجرد به عنوان معاون خود را تشریح کرد.

محمد اسلامی: قدرت هماهنگی صادق مالواجرد در تصمیم سازی بی نظیر است
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم، ویژگی های شخصیتی و مدیریتی فرزانه صادق مالواجرد به عنوان معاون خود را تشریح کرد، قدرت هماهنگی وی در راستای تصمیم سازی را بی نظیر برشمرد و بر دانش و شجاعت و قدرت مدیریتی او تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی با اشاره به معرفی «فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، با اشاره به ویژگی های شخصیتی وی افزود: او یکی شخصیت ارزشی است که به عنوان یک بانو مراحل رشد خود را در سلسله مراتب مدیریتی با شایستگی ها و لیاقت های فردی طی کرده است.

اسلامی افزود: خانم صادق مالواجرد هم به لحاظ دانش و تسلط مدیریتی اشراف کامل دارد و در بحث قدرت تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری و برش مدیریتی یکی از افراد شاخص است.

وی تصریح کرد: من مطمئن هستم مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه وی نخستین بانویی است که برای چنین وزارتخانه ای با این مراتبِ تخصصی، کاندید شده، این بانوی شایسته را با رای اعتماد خودشان در این مسند تثبیت می کنند و مردم شاهد تاثیرات مدیریتی و نقش آفرینی وی در حوزه های گوناگون راه و شهرسازی خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با اشاره به سابقه کاری مالواجرد و زمان معاونت او در وزارت راه، ادامه داد: ویژگی برجسته و مهم وی، دانش و قدرت تشخیص و ممیزی مسائل، قدرت الاهم و فی الاهم کردن امور، تصمیم گیری در راستایی رفاه ملت، گشایش در امور مردم، شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری، سبک بال بودن، پر تحرک بودن و به موقع تصمیم گرفتن است.

وی ادامه داد: دوره ای حضور خانم مالواجرد به عنوانِ معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، یکی از نادر دوره هایی بود که همه مراکز علمی کشور و دانشگاه ها معماری و شهرسازی هماهنگی بی نظیری داشتند.

اسلامی در ادامه عملکرد مالواجرد را در شورای عالی معماری و شهرسازی بی نظیر توصیف کرد و گفت: وی در جریان تصمیماتی که می گرفت، با دستگاه های متعددی که عضو شورای عالی معماری و شهرسازی بودند هماهنگی داشت و قدرت تعامل و هماهنگی اش در راستای تصمیم سازی به مدد او می آمد و بی نظیر بود.

وی بیان داشت: او هم توکل به خدا دارد، هم شجاعت دارد و هم پرکار است و انشالله خداوند متعال در این مسیر او را از گذشته موفق تر کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به نظر برخی که معتقدند یک خانم نمی تواند وزارت راه و شهرسازی را بچرخاند، با اشاره به ماهیت وزارت راه و شهرسازی گفت: وقتی به عنوان وزیر در وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار شدم، ۲ نفر از خانم های مشغول در بدنه وزارتخانه که شایستگی داشتند را به عنوان معاون وزیر منصوب کردم.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که ما نباید نگاه جنسیتی به موضوع داشته باشیم و باید شخصیت، استعداد، لیاقت و شایستگی فردی را در نظر بگیرم. بسیار مهم است که شما بتوانید از ظرفیت ها و استعدادهای که کلا ناشناخته مانده استفاده کنید و باید گفت ظرفیت و استعدادهای بانوان کلا ناشناخته مانده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان اینکه مالواجرد فقط یک فرزند دارد که در دانشگاه مشغول تحصیل است و می تواند سبک بالانه و با فراغ بال به این مسئولیت بپردازد، با تاکید بر تنوع فعالیت های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فرقی نمی کند که وزیر خانم یا آقا باشد، هر کس بیاید ممکن است در همه بخش ها سابقه کار نداشته باشد، به یکی از بخش ها وارد باشد و در بخش دیگر تازه ورود کرده باشد. همچنانکه این موضوع درباره یکی از گزینه های مرد هم صدق می کرد.

وی افزود: مهم این است که بتواند خوب یارگیری و سازمان دهی کند و وزارتخانه را با استفاده از افراد کارامد و شایسته تجهیز کند و بتواند به گونه ای هماهنگ، یکپارچه و پر تعامل، کارش را در دستگاه های مختلف کشور و مردم پیش ببرد.

اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی تنوعی از ماموریت ها و فعالیت ها را دارد و اینکه بخواهید بگردید و فردی را پیدا کنید که همه رشته ها را خوانده باشد، ممکن نیست. بالاخره هر فردی با یک الی 2 رشته آشناست و با بقیه هم خود را تنظیم می کند. مهم هوش و استعداد است که اگر کسی ان را داشته باشد، متوکل باشد، عنایتش به خدا باشد و خالص باشد، با کمک خدا موفق می شود.

فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان برای رای اعتماد به مجلس معرفی شد. او در سال ۱۳۹۷ با حکم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر منصوب شد و در دولت سیزدهم در سمت خود ابقا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.