بازدید سایت : ۳۴۰۶۶

درخواست نماینده معماران و شهرسازان از فرزانه صادق مالواجرد: توجه به شایسته سالاری

امروز بیش از هر زمان امید آن می‌رود خانم وزیر شایسته سالاری در این حوزه را ساری و جاری سازند و حرمت و حیثیت آن را چون همیشه اعاده کرده پاس دارند.

درخواست نماینده معماران و شهرسازان از فرزانه صادق مالواجرد: توجه به شایسته سالاری
تین نیوز

نماینده معماران و شهرسازان در آیین تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی که بر مبنای شایسته سالاری و به رغم تردیدها و حاشیه ها، شجاعانه قبول زحمت کرده اند، شایسته سالاری در این حوزه را ساری و جاری سازند و حرمت و حیثیت آن را چون همیشه اعاده کرده و پاس دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، مروارید قاسمی نماینده معماران و شهرسازان شامگاه دوشنبه پنجم شهریورماه در آیین تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قدردان آقای رئیس جمهور هستیم که با انتخابی شایسته فرصت چنین گفتمان دوستانه‌ای را فراهم کرده اند. دیرزمانی است که آبادی این سرزمین چشم به راه مادرانگی از جنس شکیبایی و پشتکار و ایثار صادقانه است تا آرام گیرد و ببالد. امروز شادمانیم که سکان مدیریت عرصه‌ای به فراخنا و ژرفای جغرافیا و تاریخمان در دستان مهربان و دلسوز و سخت‌گیری قرار گرفته که اعتماد به دست آمده را با پایمردی و پیگیری در مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی نسبت به کیفیت زندگی مردمان طی سالیان اندوخته است؛ تا جایی که جامعه تخصصی رو به انفعال کشور به ویژه در حوزه معماری و شهرسازی را به تکاپو وادارد که به اتکای تجارب پیشین خویش در حمایت از این اعتماد مشارکت جوید.

وی افزود: کنشگری حرفه‌مندان و دست اندر کاران حوزه عمران و آبادانی بیش از آن که مبتنی بر همکار و هم‌تخصص یا هم رشته بودن خانم وزیر باشد، بر پایه دیر آشنایی با مرام ایشان در بهره گیری از خرد جمعی و مشورت با اهل فن و دانش فارغ از هرگونه پیش داوری و دسته بندی و خود محوری است. از آن رو سخن از مرام می‌گویم که این منش را طی سال‌ها حضور مستمر بی هیاهو و مؤثر ایشان در جایگاه‌های مختلف چشم در چشم آزموده‌ایم تا با موشکافی مهندسانه باور کرده ایم.

قاسمی گفت: بر این مبنا حرفه مندان و دغدغه مندان حوزه معماری و شهرسازی به مثابه میراث داران و امانت داران تمدن درخشان این سرزمین با تقدیم خوش آمد و سپاس از قبول زحمت امیدوارانه چشم انتظارند که هم‌افزایی همدلانه توان‌ها و سرمایه‌های اجتماعی تخصصی در حوزه‌های دولتی عمومی و خصوصی را بارور ببینند و صمیمانه در تولید سازوکار پایدار برای ارتقای کیفیت زندگی مردمان مشارکت کنند.

 نماینده معماران و شهرسازان در ادامه بیان کرد: به اتکای قانون‌مداری و در امان از عرف محوری غیر فنی تحقق آنچه را که بر پایه تخصص تجربه و دانش خود به جان هدیه سرزمینمان می‌کنند فراتر از آرزو دست یافتنی بدانند.

 وی افزود: در ارزش افزایی بار از دوش خسته این سرزمین و منابع آن بردارند و با محوریت اصالت و اولویت قائل شدن برای کیفیت نگاه کمی به توسعه در عرصه معماری و شهرسازی را مهربانانه، بوم گرایانه، مداراجویانه و رشد مدارانه کنند. به عنوان بخش جدی از بدنه مهندسی کشور از طریق مشارکت در آبادانی آن نقش خود را در اشتغال زایی مولد باز پس گیرند و مسئولانه ایفا کنند. به دور از غوغا سالاری‌های حاکم بر رویارویی حقوق خصوصی و عمومی هر چند آهسته در مسیری پیوسته همگامی و همراهی مردم متخصصان و مسؤلان و همگرایی این نیروهای واگرا را شاهد باشند و در بستر آن سازندگی پایدار را ممکن کنند. دستی نوازشگر برچسب‌ها را از پیشانی ارکان مختلف حرفه بزداید و دست ایشان را در دست یکدیگر نهد تا رقابت‌های رفیقانه و منصفانه چند چندان به بار نشینند.

 نماینده معماران و شهرسازان یادآور شد: مطالبه از این دست بسیار است و چه جای خوشوقتی که این مطالبات عافیت طلبانه و منفعت خواهانه نبوده بلکه مصلحت اندیشانه و مشارکت جویانه اند. امروز بیش از هر زمان امید آن می‌رود خانم وزیر که بر مبنای شایسته سالاری و به رغم تردیدها و حاشیه‌ها، شجاعانه قبول زحمت خطیر وزارت راه و شهرسازی را کرده اند، شایسته سالاری در این حوزه را ساری و جاری سازند و حرمت و حیثیت آن را چون همیشه اعاده کرده پاس دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.