بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

ضرورت برگزاری منظم جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشوری

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت برگزاری منظم جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری تأکید کرد و گفت: این جلسات باید بستر گفت وگوی فعالان بخش خصوصی و مسئولان حوزه حمل ونقل کشور باشد و از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

ضرورت برگزاری منظم جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشوری
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت برگزاری منظم جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری تأکید کرد و گفت: این جلسات باید بستر گفت وگوی فعالان بخش خصوصی و مسئولان حوزه حمل ونقل کشور باشد و از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر، نمایندگان وزارت صمت و سازمان برنامه وبودجه، رؤسای تشکل های حرفه ای عضو و فعالان حوزه حمل ونقل کشور، امروز سه شنبه ۲۰ شهریور برگزار شد و طی این نشست فرزانه صادق، گفت: جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری می تواند بستری مناسب برای گفت وگوی فعالان بخش خصوصی حوزه حمل ونقل و مسئولان این بخش باشد و باید از این ظرفیت به صورت جدی استفاده شود.

وی افزود: در جلسات شورای عالی هماهنگی ترابری دست اندرکاران این بخش باید برای رفع هر چه سریع تر چالش های موجود در این حوزه حساس تلاش کنند، جلسات مذکور را به صورت منظم برگزار و از این طریق مشکلات و گلوگاه های موجود را پیگیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه با اشاره به این که موضوعات در سطح سیاست گذاری و پایش و کنترل مباحث موجود در حوزه حمل ونقل می تواند در این شورای عالی به شکل مطلوب طرح و بررسی شود، اظهار کرد: حتماً در جلسات بعدی باید دستورالعمل های دست وپاگیر موجود در حوزه حمل ونقل مورد بررسی قرار گیرد تا مقررات دست وپاگیر از مسیر فعالان صنعت حمل ونقل برداشته شود.

صادق با تأکید بر اینکه در این جلسات باید صدای بخش خصوصی و تشکل های حوزه حمل ونقل شنیده شود و مسئولان نیز با این فعالان گفت وگو کنند، تصریح کرد: کمیته های تخصصی باید در این شورای عالی ایجاد شود تا به واسطه این بستر قانونی مترقی بتوانیم مشکلاتی را حل کنیم و در نهایت مردم از خدماتی که در شأنشان است بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه، در خصوص پرداخت حق توقف ناوگان حمل ونقل داخلی کالا نیز گفت: ۲ سال است که موضوع حق توقف وسیله باربری بلاتکلیف مانده و این موضوع نشان دهنده ضرورت برگزاری جلسات شورای عالی ترابری است؛ چرا که در این صورت امکان حل موضوع وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق پیشنهادهای مطرح شده توسط اعضای شورا می توان توافق تشکل های مربوطه را در سازمان راهداری مطرح کرد و سازمان راهداری نیز نرخ های پیشنهادی را بر مبنای اقتصاد کلان کشور مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

طی این جلسه مصوب شد که پرداخت حق توقف ناوگان حمل ونقل داخلی کالا، بر مبنای توافق طرفیت (شرکت یا مؤسسه حمل ونقل و راننده) باشد و شرکت ها یا مؤسسات حمل ونقل داخلی کالا موظف اند قبل از حمل کالا، وضعیت حق توقف را طی توافق با یکدیگر در بارنامه یا حواله بارگیری معین و مشخص کنند.

همچنین در صورت عدم وجود توافق به شرح بالا، میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بر مبنای پیشنهاد انجمن های صنفی مربوطه، توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر اساس ضوابط و مقررات حمل ونقل جاده ای داخلی کالا تدوین و ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است که شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲، نشست ۲۲۸ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بدون حضور وزیر راه و شهرسازی وقت برگزار شده بود و نشست ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری با حضور فرزانه صادق امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در دولت چهاردهم برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.