بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری، به ریاست خانم وزیر چه خواهد گذشت!؟

از ابتدای شکل گیری شورای عالی شهرسازی تاکنون، ریاست عالیه آن، با یک فاصله زمانی ۶۰ ساله، به دو بانو واگذار شده است.

در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری، به ریاست خانم وزیر چه خواهد گذشت!؟
تین نیوز |

شورای عالی شهرسازی سازمانی است که حدوداً 60 سال قبل در وزارت آبادانی و مسکن وقت تشکیل شد و از سال ۱۳۴۴ در دوره پهلوی دوم آغاز به کار کرده است. همچنین؛ در سال 1352 قانون آن به تصویب مجلس شورای ملی رسیده است. به دلیل اهمیت موضوع، تعداد 7 وزیر عضویت این شورا را بر عهده دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بین نیوز، وفق ماده (۱) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری، مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۲۲، برای هماهنگ کردن برنامه های شهرسازی به منظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم، همچنین؛ به منظور اعتلای هنر معماری ایران و رعایت سبک های مختلف معماری سنتی و ملی و ارائه ضوابط و جنبه های اصیل آن با در نظر گرفتن روشهای نوین علمی و فنی و در نتیجه یافتن شیوه های اصولی و مناسب ساختمانی در مناطق مختلف کشور، با توجه به شرایط اقلیمی و طرز زندگی و مقتضیات محلی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تأسیس شده است.

فارغ از جنبه های سیاسی و به دور از هرگونه مقایسه، جالب است بدانید؛ از ابتدای شکل گیری شورای عالی شهرسازی تاکنون، ریاست عالیه آن، با یک فاصله زمانی ۶۰ ساله، به دو بانو واگذار شده است. شاید بتوان نخستین انتخاب را فرمایشی به شمار آورد؛ اما قدر مسلم این که دومین انتخاب، با رأی نمایندگان ملت و با ایجاد یک روح تازه در جامعه بانوان و کالبد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

بدون احتساب تعطیلات، از زمان آغاز به کار خانم دکتر صادق مالواجرد فقط ۲۰ روز می گذرد که با یکی از مهم ترین آزمون های خود روبه رو می شود. فردا، دوشنبه ، نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری است که به ریاست ایشان برگزار می شود. خانم صادق تجارب متعدد و ارزشمندی در خصوص حضور در این شورا دارد. متخصصان حوزه مسکن و شهزسازی، وی را شخصی بی پروا و جدی در مقابل با حرکت های ایضایی مغایر قانون و برخی زیاده خواهی ها می شناسند. جلسه فردا از این جهت مهم است که ایشان ریاست آن را برغهده دارد و بر اساس عرف و یا تکلیف، می بایست نیم نگاهی به مصوبات غیرقانونی در خصوص بلندمرتبه سازی در شهری مثل تهران داشته باش و در خصوص این مصوبات خارج از عرف و قانون، اعلام نظر کند.

به هر روی؛ این خواسته کسانی است که با تمامی ناملایمات و سختی ها، با رأی خود، این دولت را بر کرسی ریاست نشاندند. بهترین ها را برای ایشان و تیم همراهش آرزومندیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.