بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

آغاز به کار کمیته انتصابات در وزارت راه و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از آغاز به کار کمیته انتصابات در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تین نیوز |

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از آغاز به کار کمیته انتصابات در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در زمینه آغاز به کار کمیته انتصابات در این وزارتخانه گفت: با تأکید خانم صادق، کمیته انتصابات مدیران با هدف شایسته گزینی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این که اهمیت کمیته انتصابات در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: در سازمان هایی مثل وزارت راه و شهرسازی که از پیچیدگی های زیادی برخوردار است، نیاز به رهبرانی با توانمندی لازم بیشتر احساس می شود. تغییرات سریع در سطح بین الملل و ملی در حوزه های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی از جمله حمل ونقل، مسکن، راه و خطوط ارتباطی، خدمات فرودگاهی، هواشناسی، فضای کسب وکار نیاز به نوآوری و خلاقیت مدیریت تغییرات و درک روندهای جهانی و محیط ملی، همه از ویژگی هایی است که مدیران باید به آن مجهز باشند. 

انجم شعاع ادامه داد: کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن این نیازها و ارائه فرایندهای شفاف به انتخاب مدیرانی کمک می کند که توانایی هدایت سازمان ها، شرکت ها و واحدهای تابعه و وابسته و مدیریت های ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی را داشته باشند.

وی افزود: انتخاب مدیران بر اساس روابط فردی یا تجربیات محدود و بدون شایستگی های لازم امروزه کارایی و کاربرد چندانی ندارد، لذا با تأکید بر شایسته سالاری، انتخاب مدیران وزارت راه و شهرسازی بر اساس مهارت و شایستگی های واقعی مورد نیاز انجام خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان این که کمیته انتصابات با تمرکز بر معیارهای علمی و شفاف، از انتخاب غیرمنطقی جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: این کمیته اطمینان می دهد که مدیران انتخاب شده هم از نظر تعهد، شایستگی، مهارت، تجربیات فنی، تخصصی و هم از نظر فرهنگی با وزارت راه و شهرسازی مطابقت دارند.

وی یکی از مزیت های اصلی کمیته انتصابات را توجه به مهارت های واقعی مدیران دانست و افزود: این موضوع فرایند انتخاب مدیران را از رویکرد سنتی به سمت یک رویکرد علمی مبتنی بر شایستگی ها سوق می دهد. مراحل کلیدی این فرایند شامل بررسی دقیق نیازهای وزارت راه و شهرسازی، جمع آوری اطلاعات و شناسایی نامزدها و ارزیابی شایستگی راه و شهرسازی است.

انجم شعاع همچنین یکی از نیازهای اساسی وزارت راه و شهرسازی در کنار کمیته انتصابات را راه اندازی مرکز ارزیابی شایستگی در این وزارتخانه دانست و افزود: این مرکز به ارزیابی مداوم مدیر در هنگام انتصاب و پس از انتصاب به کیفیت انتصاب و حفظ کیفیت بهبود عملکرد مدیران این وزارتخانه که دارای هزاران مدیر در سطوح مختلف در سراسر کشور است، کمک شایانی می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این که کمیته انتصابات نقش مهمی در انتخاب و ارزیابی مدیران دارد، افزود: این کمیته با استفاده از معیارهای شفاف و ابزارهای علمی، مدیرانی را انتخاب می کند که هم از نظر تعهد و شایستگی هم از نظر فنی و تخصصی و هم از نظر فرهنگی با وزارت همخوانی دارند. ارزیابی مستمر مدیران نیز به بهبود عملکرد و جلوگیری از تکرار اشتباهات کمک می کند. انتصاب و ارزیابی مدیران باید به گونه ای باشد که نیازهای فعلی و آینده وزارت راه و شهرسازی را تأمین کند. در یک کلام در وزارت راه و شهرسازی همه چیز به مدیران برمی گردد.

وی در پایان تصریح کرد: انتصاب بر اساس معیارهای شایستگی و ارزیابی مستمر شایستگی ها و اجرای برنامه های مستمر و منظم ارتقای شایستگی ها در کارایی، اثربخشی و افزایش بهره وری، نوآوری، خلاقیت و تحول در رسیدن به هدف نهایی که همانا ارتقای عملکرد وزارت راه و شهرسازی است نقش تعیین کننده دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.