بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

صادرات دو میلیارد دلاری قیر به کشورهای همسایه

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: میزان صادرات قیر در کشور طی یک سال گذشته به یک تادو میلیارد دلار رسیده است.

صادرات دو میلیارد دلاری قیر به کشورهای همسایه
تین نیوز |

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: میزان صادرات قیر در کشور طی یک سال گذشته به یک تادو میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تین نیوز، محمد مهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت قیر و آسفالت بزرگترین مصرف کننده این دو محصول بسیار مهم است؛ گفت: در قانون بودجه که روش تامین قیر را بیان می کند اعلام شده که ۴۹ درصد از قیر تامین شده را  وزارت راه وشهرسازی، ۲۰ را بنیاد مستضعفان و مابقی را سایر ارگان ها باید مصرف کنند.

وی افزود: اهمیت کیفیت قیر و آسفالت بسیار مهم و استراتژیک است بنابراین توجه به آن باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد؛ در نتیجه برای اجرای آن برنامه های بسیاری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

حیدری اظهار کرد: دو جداره کردن تانکر های حمل قیر و نقشه بندی و برای ارزیابی شاخص برودتی با کمک بخش خصوصی و صنعت ۵۰ آزمایشگاه برای تولیدکنندگان  قیر راه اندازی کرده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: قیر یک محصول ارز آور است و این محصول در یک سال گذشته با صادرات یک تا دو میلیارد دلاری ارزش آفرینی می کند؛ بنابراین سعی داریم با کمک سایر صنایع میزان مصرف قیر را کم کنیم و در بخش صادرات با استفاده از فناوری های روز دنیا رشد چشم گیر داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه توسعه شبکه های راهی کشور جزء اولویت های ما است گفت: با توجه به آنکه ۳۰۰ هزار کیلومتر راه داریم بنابراین روش های نگهداری از آن ها بسیار مهم و چالشی است؛ در نتیجه بحث بهینه سازی هزینه ها، نگهداری و احداث با استفاده از فناوری های نوین در  بخش قیر و آسفالت حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بحث اعتبارات با محدودیت مواجه است؛ در نتیجه اگر رویکرد های سنتی در بخش احداث را ادامه دهیم، در حوزه اعتبارات به چالش کشیده می شویم.

حیدری گفت: در قالب تفاهم نامه های که منعقد کرده ایم سعی شده که عمر بهره برداری از پروژه های عمرانی را ۱۵تا ۲۰ سال تضمین کنیم و این اقدام از طریق بی اوتی را دنبال خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.