بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

◄ دردسرهای هوایی دولت یازدهم / آیا مدیریت صنعت هوانوردی نیازمند بازنگری است؟

◄ دردسرهای هوایی دولت یازدهم / آیا مدیریت صنعت هوانوردی نیازمند بازنگری است؟
|

تین نیوز | حضور آخوندی در صدر وزارت راه و تاکید وی بر لزوم توجه ویژه به صنعت هوانوردی و برخی تصمیمات وی در این حوزه، نویدبخش روزهای خوشی برای صنعت هوانوردی کشور بود، اما به نظر می رسد اکنون مساله "مدیریت در صنعت هوایی" تبدیل به چالشی برای دولت یازدهم شده است.

به گزارش تین نیوز، انتصاب قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی از سوی آخوندی برای اولین بار در کشور، اقدامی شایسته از سوی وزیر راه بود که نشان می داد نگاه ویژه ای در دولت یازدهم نسبت به جایگاه صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی وجود دارد و تخصصی تر کردن تصمیم گیری ها در این حوزه، حتما سر و سامانی به اوضاع این صنعت خواهد داد.

اما با گذشت حدود 9 ماه از حضور قائم مقام هوانوردی وزیر راه در این منصب، همچنان ناهماهنگی ها و ناهمسویی هایی در سطوح مدیریتی این حوزه حساس و استراتژیک به چشم می خورد.

پیش از پرداختن به این ناهماهنگی ها، بد نیست یادآوری شود که آخوندی، برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، فردی دانشگاهی را انتخاب کرد و جهانگیریان را بر صدر این سازمان نشاند. در شرکت فرودگاه ها نیز به عنوان بازوی مهم دیگر حوزه هوانوردی کشور، اسماعیل تبادار، استاندار سابق بوشهر و مدیری با سابقه اجرایی، از سوی آخوندی به عنوان مدیرعامل منصوب شد. مدیرعامل جدید که انتصابش با تاخیری نسبتا طولانی و در بهمن ماه، قطعی شد، بیش از آن که چهره ای شناخته شده در حوزه هوانوردی باشد، چهره ای اجرایی است اما با توجه به سابقه مدیریتی وی، بسیاری از دست اندرکاران فرودگاه ها، حضور او در این شرکت را با امیدواری برای آمدن روزهای خوش به شرکت، به نظاره نشستند.

از شرکت فرودگاه‌ها...
فارغ از داوری درباره مناسب بودن این انتصابات، این روزها ناهماهنگی هایی در سطح مدیران ارشد هوایی کشور دیده می شود که شاید بخشی از این اختلافات، مربوط به نحوه این انتصابات باشد؛ به عنوان مثال گفته می شود قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی، از اینکه در انتصاب مدیرعامل کنونی شرکت فرودگاه ها، مشورتی با وی صورت نگرفته، دلگیر است و دل به تصمیمات وی نمی دهد و چنانکه خبر می رسد، با ترکیب مدنظر وی برای هیات مدیره شرکت، مخالفت می ورزد و به همین دلیل هم هست که علیرغم گذشت چند ماه از حضور وی در این سمت، همچنان تفکر و اندیشه پیشین در هیات مدیره شرکت احساس می شود.

همین مخالفت ها را شاید بتوان دلیلی نیز برای حضور کمرنگ مدیرعامل جدید در شرکت فرودگاه ها دانست، گفته می شود وی از زمان حضور در این شرکت، تصمیم جدیدی نگرفته و خواسته یا ناخواسته، نتوانسته کاری از پیش ببرد. این در حالی است که با توجه به اشتیاقی که به حضور مدیرعامل جدید، در شرکت فرودگاه ها وجود داشت، بعید است که مشکلات این شرکت، چه در سطح کلان و چه در حوزه های صف و ستاد، به گوش وی نرسیده باشد. به هر حال، خواه علت این تاخیر، وسواس وی در تصمیم گیری باشد، خواه مخالفت ها و مقاومت هایی که در مقابل تصمیمات وی شده، این روزها شایعاتی درباره اختلافات جدی میان او و قائم مقام وزیر به گوش می رسد.

تا سازمان هواپیمایی...
از سوی دیگر درباره سازمان هواپیمایی به عنوان نهاد اصلی سیاست‌گذار درباره صنعت هوانوردی کشور نیز، اخباری مبنی بر نارضایتی از عملکرد این سازمان به گوش می رسد و گفته می شود همچنان، وضعیتی که قبل از حضور رئیس جدید در سازمان هواپیمایی حاکم بود و برخی نارضایتی ها را به دنبال داشت، همچنان در این سازمان برقرار است.

اگرچه بسیاری از مشکلات کنونی صنعت هوانوردی، بی شک ریشه در تحریم و کمبود هواپیما و عدم واردات قطعه دارد، اما سقوط هواپیمای فالکن سازمان هواپیمایی به عنوان تنها هواپیمای بازرسی فرودگاه ها، در اسفندماه 92 و کشته شدن چند تن از مدیران سازمان، شاید بزرگ ترین بدشانسی رئیس جدید سازمان باشد؛ سانحه ای که با توجه به سن بالای فالکن و نحوه وقوع سانحه، سوال های زیادی را مطرح کرد، سوالاتی که تاکنون سازمان هواپیمایی، پاسخ درخوری به آنها نداده و صرفا گفته می شود که بررسی ها در این باره ادامه دارد.

اکنون شنیده می شود مخالفت ها با رئیس جدید سازمان، بالا گرفته به طوری که فشارهایی از سوی خود دولت مبنی بر استعفا به وی وارد می شود و از او خواسته می‌شود تا به بهانه سقوط فالکن هم که شده، استعفا بدهد. از این رو گفته می شود وی تحت فشارهای موجود ناچار به کناره گیری خواهد شد.

آخوندی و چالش "مدیریت در حوزه هوانوردی"
علیرغم این که آخوندی از زمان حضور خود در وزارت راه، تاکید فراوانی بر ساماندهی اوضاع هوایی کشور، از جمله مساله آزادسازی و نیز ساماندهی فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد داشته اما به نظر می رسد تیمی نه چندان هماهنگ را روانه حوزه مدیریتی این صنعت کرده و از همین روست که هنوز تغییری در صنعت هوایی کشور دیده نمی شود.

به عنوان نمونه درباره مسایل مهمی همچون آزادسازی، خرید هواپیما و ورود قطعات یدکی به ایران، شاهد اظهار نظرهای مختلفی از سوی مدیران این صنعت بوده و هستیم به طوری که گاه صحبت ها، یکدیگر را نقض می کنند که دلیل این مساله نیز علی القاعده ریشه در ناهماهنگی این مدیران دارد.

مدیران ارشد صنعت هوایی کشور، هر تلاش مثبتی هم که داشته باشند، با ناهماهنگی و ناهمسویی در تصمیم و اظهارنظرهاشان، اثرات تلاش های یکدیگر را از بین می برند و شاید به همین دلیل هم باشد که با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز تغییرات مدیریتی در این صنعت، هنوز نتیجه مطلوبی در این زمینه دیده نمی شود. به نظر می رسد اکنون، معضلی به نام مدیریت در حوزه هوایی، پیش روی آخوندی قرار دارد زیرا چنانکه همه می دانیم، انتظارات از دولت یازدهم، داشتن تدبیر و و درپی دمیدن روح امید در فضای جامعه و صنعت است...

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صبوری

    با سلام ازاد سازی ناموفق بوده انتصابات اشتباه هم انتظارات را برآورده نکرده و وزیر ناگزیر به تغییر مجدد است. اینها ماحصل ۹ماه تلاش دولت دهم برای صنعت حمل ونقل هوایی بوده است. هنوز هم آقای وزیرو قایم مقام نمیدانند با آتش بازی میکنند.

  • پژمان

    اتفاقاپست جدیدجانشین وزیردرهوانوردی بدلیل عدم تعریف وشرح وظایف جزهزینه چیزدیگری نبوده صنعت هوانوردی هم اکنون باخلامدیریتی وتصمیم گیری بدلیل عدم شنیده شدن نوای متخصصین دلسوزازجانب آخوندی مواجه است ایشان مسئول وضع موجوداست، البته که دیگرنایی برای حامیان میدوتدبیرنمانده وهرچه گفتیم کسی نشنید

  • مجید

    با تشکر از مدیر محترم تین نیوز که در بزنگاههای مناسب گزارشات دقیقی را منتشر میکند. واقعیت انست که حمل و نقل هوایی بازرگانی کشور که تحت کلید ورارت است حداقل سه رکن اساسی شامل سازمان هواپیمایی کشوری شرکت فرودگاههای کشور و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دارد. در گزارش فوق به رکن سوم یعنی خط هوایی ملی کشور(ایران ایر) که در یک بحران همه جانبه در حال غرق شدن است هیچ اشاره ای نشده است. قابل ذکر است مهرماه ۹۲ پایان مدت قانونی ۴ ساله مدیر عامل فعلی منتصب دولت دهم است. لذا با جمعبندی گزارش فوق مبنی بر در دستور کار قرار دادن حل چالش استراتژیک مدیریت ارشد حوزه حمل و نقل هوایی بازرگانی از سوی اقای دکتر اخوندی که نگاه راهبردی به مسایل دارد قویا توصیه میشود.

  • کارشناس

    به نظر شما چرا انتصابات در یک شرکت مادر تخصصی همچون شرکت فرودگاهها ی کشور تا این حد سیاسی و غیر تخصصی است؟ تحقق اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و کسب عنوان کشور برتر منطقه در ارائه خدمات ناوبری هوایی ایمن و مطابق با استانداردهای جهانی، مستلزم تکیه برتوان و پتانسیل کارکنان دانشی و استفاده از تجربه موفق دنیا در خصوصی سازی ۷۰ درصد از فرودگاه های بزرگ دنیا است. کدام نظام شایسته سالاری و کدام صلاحیت تخصصی منتج به انتصاب مدیران فعلی گردیده است؟ بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما بایدهمچنان انتصاب غیر متخصصین را با عدم احراز تعهد متخصصین توجیه کنیم؟ راه حل مشخص است: تلاش برای خصوصی سازی، شرکتی نمودن یا تجاری سازی فرودگاه ها وتشکیل یک شرکت مستقل برای ارائه خدمات ناوبری

  • محمد

    با سلام تحلیل منصفانه ای بود. اما راهکاری اراییه نشد به نظر اینجانب که هم اکنون حدود ١٠ سال است که در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پرواز میباشم یادآوری چند نکته ضروریست: ١ - عدم تربیت مدیران قوی در صنعت باعثشده جناب دکتر آخوندی در انتخاب مدیران خود محدودیت داشته باشند. ٢ - اکثر مدیران حاضرفکر هوانوردی(avition mind) به صنعت ندارند که همین نکته باعثحوادثی مانند. حادثه فالکون گردید. ٣ - سازمان هواپیمایی کشوری در هر کشوری دو وظیفه اصلی دارد ١ - وضع قوانین صحیح(Regulator) ٢ - نظارت بر حسن اجرای قوانین(Investigator) که متاسفانه سالهاست که سازمان تنها به انجام بازرسی آنهم دست وپا شکسته پرداخته. ۴ - یکی از مواردی که بنظر میرسد باید برای آن چاره ای اندیشید تعدد ایرلاین ها در ایران است(حدود ١٨ ایرلاین فعال) این در حالیست که در کشوری مانند چین ۴ایرلاین در حال فعالیت است. چاره کار ادغام یا کنسرسیومی از چند ایرلاین میباشد. ٥ - بنظر واگذاری وظایف عمرانی شرکت فرودگاه ها به استانداری ها یا شهرداری ها تا حد زیادی در کم شدن مشغله شرکت فرودگاها موثر باشد. ۶ - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که سابقه فعالیتش از سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر میباشد بعنوان ایرلاین مادر و حامل پرچم کشور عزیزمان آبروی کشور بوده بی توجهی به آن یعنی بی توجهی به نام و نشان ایران در دنیا. ٧ - در آخر لزوم انتصاب مدیرانی هماهنگ در راس سه ضلع اصلی صنعت یعنی سازمان، هما و شرکت فرودگاها ضروریست. با آرزوی موفقیت برای تمامی مدیرانی که در راه اعتلای نام میهن عزیزمان میکوشند.

  • علی

    با اینکه در چند سال اخیر چندین مدیر عامل در شرکت فرودگاهها عوض شده اما ترکیب هیات مدیره همان هیات مدیره چند سال گذشته است و اتفاقا مشکل اصلی در عقب ماندگی شرکت فرودگاهها همین هیات مدیره چند ساله است به همین دلیل در بر همان پاشنه سابق میچرخد وقتی کسانی بیش از حد در یک پست جاگیر شوند قطعا ضمینه های فساد بوجود خواهند اورد مگر مدیر عامل جدید به تنهایی و با این هیات مدیره کارشکن چکار میتواند انجام دهد بهتر بود برای اینکه تفکر مدیر عامل جدید به عملگرایی تبدیل میشد هیات مدیره هماهنگ با ایشان انتخاب میشد همه امیدها برای بهبود روند امور با این شرایط به یاس تبدیل میشود

  • حسین ربیعی ابیانه

    در بهمن ماه ۹۲ بدنبال انتصاب جناب آقای مهندس تبادار به مدیرعاملی شرکت فرودگاهها، تعدادی از پرسنل عملیاتی طی نامه ای سرگشاده و یک جلسه حضوری نیم ساعته، نظرات سازنده خود را به سمع و اطلاع ایشان رسانیده و خوشبینانه امید به بهبود اوضاع داشتند که البته هنوز هم دارند. باز خوانی متن نامه فوق در شرایطی که تابحال تغییری حاصل نشده خالی از لطف نیست: ◄ ۱۰ پیشنهاد متخصصان عملیات هوانوردی به مدیر عامل جدید شرکت فرودگاه ها شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۳ تین نیوز | متخصصان بخش عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور طی نامه ای خطاب به اسماعیل تبادار، مدیر عامل جدید این شرکت با ارایه پیشنهادهایی خواستار حل مشکلات موجود شدند. به گزارش تین نیوز، در این نامه آمده است: پرسنل متخصص عملیاتی شرکت فرودگاه های کشور ضمن تبریک و خوشامدگویی به جنابعالی، از آن مقام محترم استدعا و انتظار دارند در یک جلسه دیدار حضوری با نمایندگان آنان به جهت طرح پاره ای از مسایل و دغدغه های موجود و بیان راه حل ها، بتوانند پیشنهادهای سازنده خود را مستقیم و شفاف بیان نمایند. در ادامه این نامه آمده است: تحقق اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و کسب عنوان کشور برتر منطقه در ارائه خدمات ناوبری هوایی ایمن و مطابق با استانداردهای جهانی، مستلزم حفظ، نگهداری، پرورش و انگیزش کارکنان متخصص صنعت هوانوردی به عنوان سرمایه های ملی کشور است و موفقیت جنابعالی در این میسر نیازمند توجه به موارد زیر است: ۱. انتخاب مشاورینی باتقوا، صالح، شجاع و با تجربه که دارای قدرت فکری و آینده نگری بیشتری بوده و در حق گویی از همه صریح ترند و شما را به دانستن آنچه برایتان پنهان است، یاری می نمایند. ۲. تلاش جهت استقرار نظام شایسته سالاری، با انتخاب و انتصاب افراد دارای صلاحیت کافی در پست های مدیریتی بر اساس احراز شرایط تخصصی و مسیر ارتقای شغلی قانونمند: با توجه به نقش اساسی و بنیادین مدیریت عوامل انسانی در سیر تحولات شگرف توسعه تکنولوژیکی صنعت هوانوردی و جلوگیری از احساس بی عدالتی و در نتیجه کاهش انگیزه و رضایت شغلی کارکنان و هدر رفتن سرمایه انسانی موجود، این موضوع بسیار مهم می باشد. ۳. انجام کار کارشناسی و مطالعات میدانی جهت تشکیل یک شرکت دولتی، خصوصی و یا مشارکتی مستقل خدمات ناوبری هوایی: عمده نارضایتی شغلی کارکنان شرکت ناشی از ساختار ناکارآمد شرکت فرودگاه ها می باشد که همزمان " خدمات فرودگاهی " و " خدمات ناوبری هوایی " را با خیل عظیم کارمندانی عمدتا غیرفنی ارایه می دهد. این مشکل به راحتی در زمان جدا شدن از سازمان هواپیمایی کشوری قابل حل بود که انجام نشد و در حال حاضر تنها راه برون رفت ریشه ای از این معضل در جهت پایان دادن به دغدغه های کارکنان عملیاتی بر اساس وظایف محوله، تشکیل یک شرکت دولتی، خصوصی و یا مشارکتی مستقل خدمات ناوبری هوایی می باشد. با این مدل پیشنهادی که مشابه های خوبی از آن در دیگر کشورها در حال انجام وظیفه می باشند و به لحاظ اقتصادی نیز کاملا به نفع کشور بوده و ضمن حصول رضایت کارکنان عملیاتی از سرایت هرگونه نارضایتی ادعایی به دیگر کارکنان بخش های شرکت فرودگاه ها جلوگیری خواهد شد و خوشبختانه منافاتی هم با سیاست های کلی و حاکمیتی کشور ندارد. ۴. اجرای برنامه جامع توسعه منابع انسانی در شرکت فرودگاه های کشور جهت برنامه ریزی، جذب، بکارگیری و نگهداشت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری برای ترمیم حقوق و مزایای دریافتی کارکنان شرکت فرودگاه های کشور(برقراری فوق العاده شغل موضوع بند ۵ ماده ۶۸ و حق نوبت کاری موضوع بند ۷ ماده ۶۸) و استفاده از تجارب بین المللی به منظور اعمال موثر ساز و کارهای مالی بخصوص نظام پرداخت حقوق جهت ارتقای کیفیت و بهبود بهروری خدمات. ۵. تلاش برای خصوصی سازی، شرکتی نمودن یا تجاری سازی فرودگاه ها و ارائه دهندگان خدمات هوانوردی ۶. حفظ و ارتقای جایگاه ایمنی در طرح های توسعه صنعت هوانوردی ۷. ایجاد محیطی امن، ایمن و کارآمد برای افزایش درآمدهای هوانوردی وغیر هوانوردی در جهت افزایش رشد ترافیک هوایی ۸. تلاش برای افزایش سهم کشور از رشد ترافیک هوای منطقه با تجهیز راه های هوایی و تعامل بیشتر با سازمان های نظامی و غیر نظامی تعیین کننده سیاست های هوانوردی منطقه و کشور ۹. برنامه ریزی برای ارتقای مستمر سطح بهره وری منابع انسانی، مادی و فن آوری در فرودگاه ها ۱۰. ایجاد و حفظ تعادل میان درآمدهای اقتصادی فرودگاه ها و افزایش و ارتقای رضایت مندی مشتریان از طریق افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی(احداثپارکینگ های کافی برای توقف خودرو مسافران و مستقبلین، کاهش روند زمان دریافت کارت پرواز تا سوار شدن به هواپیما، سهولت تردد در اماکن و ابنیه فرودگاه و گیت های بازرسی و…) با حمایت از حضور بخش غیر دولتی و سرمایه گذاران خارجی. کد مطلب: ۱۶۵۶۶۸

  • علیرضا منظری

    با سلام و تشکر از انتشار این خبر با آسیب شناسی می توان مشکل را شناخت ولی کارشناسان باید راهکار لازم را برای برون رفت از مشکلات ارایه نمایند. یکی از راهکارها تعیین تکلیف مالکیت و مدیریت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است. هر از چند گاهی موضوع اداره آن به صورت خصوصی و یا دولتی طرح می گردد ولی به صورت قاطع تصمیم گیری نمی شود و این وضع نمی تواند به صلاح هما باشد. دولت باید سریعا تعیین تکلیف کند و اگر قصد خصوصی سازی آن را ندارد اعلام کند که آن را دولتی اداره خواهد کرد و ملزومات آن را نیز در اختیار اداره کنندگان قرار دهد.

  • حسین

    کارشناس سلام باتشکر از تحلیل تین نیوز واقعیت است مدیر عاملی که نتواند مدیر کل فرودگاه را عوض کند و از بالا دستور میدهند معلوم است مدیرعامل نتواند تصمیم درستی بگیرد وضع فرودگاه روز به روز بدتر میشود و هیچ تغییری هم در این دولت حاصل نشد آقای روحانی ترا بخدا کاری بکن به احترام خون شهدا

  • غلامی

    در سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گیر ان اصلی شرکتهای متخلف هواپیمایی(ایر لاین ها) هستند. اکثر مدیران استاندارد پرواز از حقوق بگیران آنها هستند. ضمنا حراست سازمان هم یکی از مقصران اصلی می باشد آنها امتیازاتی همچون ماموریت های خارجی از مدیران استاندارد پرواز می گیرند و چشم خود را در مقابل تخلفات می پوشانند. آمار ماموریتهای کارمندان حراست چندین برلبر آمار کارشناسان استاندارد پرواز می باشند.

  • reza

    من با نظر علی کاملا موافقم. من از جمله کسانی هستم که از ابتدای استخدام در این صنعت بوده ام. در حوزه هوانوردی و عملیاتی مسائل را از نزدیک لمس نموده ام و چندین سال است که متاسفانه از نزدیک شاهد بی لیاقتی اعضا هیئت مدیره فعلی که همچون اختاپوس بر این شرکت تازه متولد شده چمبره انداخته اند بوده ام. اینکه جرا و به چه دلیل باید مصالح درازمدت و توسعه یک سیستم فدای مطامع گروهی و شخصی افراد بی مسئولیت و غیر حرفه ای گردد واقعا نمیدانم. اگر در این دولت واقعا این روند اشتباه و فاجعه بار نتواند اصلاح گردد دیگر امید چندانی به اصلاح امور نخواهد بود. شرکت فرودگاههای کشور مدت مدیدی است که از مسیر اصلی خود منحرف شده است. از جناب وزیر عاجزانه و ملتمسانه استدعا دارم از اعضای زحمت کش شرکت که با جان و دلشان زخمها را احساس میکنند نیز نظرخواهی نمایند شاید راهگشای انتخابی شایسته و بهتر برای آینده شرکت و صنعت هوانردی باشد.

  • گربه نره

    متاسفانه دکتر اخوندی تجربه مناسبی در حوزه راه به ویژه صنعت حمل و نقل هوایی کشور ندارند ایشان بیشتر در حوزه مسکن و شهر سازی تجربه دارند من اگر جای ایشان بودم تخصص را فدای روابط و سفارش نمی کردم، صنعت حمل و نقل هوایی صنعت خاصی است پس باید در انتخاب مدیران ارشد آن حساب شده عمل کرد اگر من جای ایشان بودم اول به سراغ مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما می رفتم و یک تغییرات اساسی در انجا می دادم. پهلوانی را به خاطر کارنامه درخشان قبلی در زمینه مبارزه با فساد دفاتر فروش و آژانسها ابقا می کردم به نوریان در حد مشاور پست می دادم کاپیتان اوقاتیان را به عنوان قائم مقام در حوزه هوایی انتخاب می کردم ضمنا برای هر یک از این شرکتها یک بارزس و یژه مخصوص جهت مبارزه با فساد اعزام میکردم رسانه هایی چون تین نیوز را هم برای رسد و شناسایی چالشهای تقویت می کردم

    • شهرستانی

      حرف حقرجواب ندارد

  • شایگان

    چرا در خصوص اعتصاب کارکنان خدمات فرودگاهی هما اطلاع رسانی نکردید. این اتفاق که روز سه شنبه به دلیل حقوقهای اندک و تبعیضهای اشکار در ترمینال ۲ فرودگاه مهر اباد صورت گرفت بیش از یک ساعت به سرگردانی مسافران انجامید کارکنان هما به دلیل حیف میل گسترده بیت المال در این شرکت و همچنین موسسه صندوق بازنشستگی ان نگران هستند. ای کاش خبر نگاران تین نیوز گزارشی هم از این شرکت ورشکسته تهیه نمایند

  • چیستانی

    ایا وزیر راه اشتباه خود را می پذیرد؟ ایا او پس از هشت ماه در اتاق خود را به روی کارشناسان این صنعت باز خواهد کرد؟ یا همچنان در این کوچه بن بست طی طریق خواهد کرد

  • آسمانی

    خانه از پای بست ویران است. یکی به من بگه کجا ها انتصابات سیاسی امنیتی نبوده؟ هواپیمایی نمونه کوچکی از آن است. تا زمانی که بخشی زاده ها تعیین میکنند کی استخدام شود کی استخدام نشود، درد همچنان باقی خواهد ماند… آقایان عزیز! هواپیمایی غیر نظامی یا همان Civil Aviation آبرو و اعتبار ممکلت است. با آبرو و اعتبار کشور بازی نکنید. آقایان کارشناس، ماموریت های خارجی را بین خودشان نوبتی کرده اند. دیگر پیش خود فکر نمیکنند که بابا جان این آقایی که برای شرکت در کنفرانسی، یا نظارت بر خرید هواپیما یا … هر چیز دیگری به خارج اعزام می شود باید یک کارشناس به معنای کامل خود باشد. باید با تمام زوایای کاری خود آشنا بوده و بتوانند با طرف مقابل یک مذاکره و گفتگوی کاملا حرفه ای داشته باشد… اه ول کن بابا. هر چی بگیم فایده ای ندارد.

  • عامری

    پاسخ گربه نره میدانید پهلوانی که بود و در صنعت غیر نظامی چه کرد؟ ۱ - ایشان به هیچ وجه کار کارشناسی را بر نمی تابید علی رغم اعلام نظر کارشناسان در خصوص شرکت قشم ایر ایشان بدلیل مسایل شخصی به این کار اقدام که منجر به تولد بابک زنجانی در حوزه هوایی شد ۲ - اوقاتیان علیرغم اینکه خلبان خوبی بوده ولی به علم روز مجهز نیست ۳ - پهلوانی از حوزه نظامی بود و دایم در حال ارتقا خود در شرکت ماهان بود به هیچ وجه به فکر صنعت و کارکنان زیر دست خود نبود ۴ - از حوزه نظامی حقوق بازنشستگی میگرفت، از خلبانی در شرکت ها حقوق کلانی میگرفت، از سازمان هواپیمایی کشوری یعنی دولت حقوق میگرفت ۵ - ایشان به اسم مبارزه با فساد نگذاشت برای هواپیمای فالکون فلایت چک پانل خریداری کنند که این عمل ایشان منجر به استفاده از فالکون ۳۹ سال پیش و نهایتا سقوط ان و کشته شدن سه تن از بهترین خلبانان این مرز و بوم شد ۶ - به اسم مبارزه با فساد عده ای را از مسیر کارشناسی خارج کرد و سپس به تیم خود اجازه دریافت هرگونه پولی را با عنوان قانونی تدریس و مشاوره داد ۷ - ایکاش سانحه دقیق بررسی شود و با یافتن ریشه های ان افراد خاطی به جزای عمل خویش برسند بدرقه راه پهلوانی و یارانش که نتیجه ای جز فقر و فلاکت برای صنعت نبود چیزی جز نفرین نحواهد بود

  • جناب عامری همانطور که گفتید کاش بررسی سانحه بدرستی انجام شود تا سیه رو شود هرآنکه در او غش باشد. در سلامت کاپیتان پهلوانی شکی نیست و هرگز از سازمان حقوق نگرفت. اسناد این که ایشان از سازمان پولی را گرفته ارائه کنید. در خصوص ساخت سیستم FIS هم کارشکنی بعضی ها مانع ساخت داخل آن شد چون بدهکار شرکتهایی بودند که آنها را به سفرهای آنچنانی برده بود و مثل پادو برای شرکت کیمیا کالا گستر کار می کردند. البته پهلوانی هر دو جنبه خرید از خارج و ساخت داخل را دنبال کرد ولی بدلایلی نشد که امیدوارم پیگیری شود. در ضمن از اینکه بگویید با درس دادن پول می گیرند خجالت بکشید چون سیستم حراست بصورت کامل بر معاونت استاندارد نظارت دارد و یکی از نکات مهم هم هماهنگی مدیران معاونت با حراست سازمان است وباید این نکته را بفال نیک گرفت تا دیگر مدیران سازمان را با دستبند و چشم بند نبرند. در ضمن در مدتی که کاپیتان پهلوانی مدیر سازمان بود رافت ایشان و مهربانی بیش از حد او باعثشد تا تعداد زیادی از کسانی که در ماجراهای سال ۹۱ دست داشتند تنها درون سازمان جابجا شوند و مشکل دیگری نداشته باشند وگرنه بسیاری از کارشناسانی که شما می شناسید بایستی پاسخگوی اعمال خویش می شدند و بعضی از دوستان درحال پرداخت قسط وامهای دریافتی از شرکتهایی مانند هسا می باشند که اگر رو نمی شد به وام بلاعوض تبدیل می شد. در ضمن شما فداکاری کارشناسان محترم دفتر عملیات پرواز و بخصوص شهیدان موسوی و جلیلی را که با کمترین امکانات در انجام وظیفه خود کوتاهی نکردند را نادیده می گیرید و تنها یک نکته به شما می توان گفت که اگر دین ندارید لاقل آزاد مرد باشید. اشکال در امور سازمان وجود دارد ولی به نظر می رسد که شما همه را در کاپیتان پهلوانی و تیم ایشان می بینید و نیک می دانید بحثخرید سیستم فلایت چک سالهاست که در جریان است وتا کنون نتیجه نداده است.

  • داریوش

    سلام عزیزان: من فکر میکنم این اقا که این همه از این خلبان هنرپیشه دفاع کرده از افراد منصوب ایشان است. یا اینکه از افرادی است که به واسطه ایشان مجوز یا گواهینامه دریافت کرده. مراجعه شود به مجوزها و گواهینا مه ها و منصوبین نام ایشان انجا است. بنده به جناب دکتر جهانگیری احترم قائل هستم ایشان بهترین گزینه است ومتخصص تحصیل کرده.

  • عامری

    با سلام خدمت پینوکیو نه ببخشید گربه نره عزیز ۱ - در خصوص دریافت مدرک تخصصی خلبانی ایرباس اقای پهلوانی در مدت ریاستشان بر سازمان، و پرواز در شرکت ماهان هیچ شکی نیست و میتوانید نحوه امتحان دادن ایشان و قبولیشان را از مبادی زیربط بپرسید و جویا شوید ۳ - بهتر است بحثکارشناسی کنیم میشود بگویید چه شرکتی برود برای ما فالکون و پانل بخرد تا فسادی رخ ندهد؟ میشود بگویید شما تا به حال چند اختراع داشته اید که امروز مدعی ساخت پانل هستید؟ فرض میکنیم ان شرکتی که شما اسمش بردید رفته بود فالکون و پانل خریده بود و مبلغی هم به عنوان رشوه دریافت کرده بود ما مقدار انرا A مینامیم شما که انسان باهوش و کارشناسی هستید لطفا هزینه های ذیل را حساب کنید: شهادت خلبانان جلیلی، موسوی و عامری علاوه بر خسارات معنوی به خانواده شان که از باری تعالی تقاضای علو درجات را برایشان داریم هزینه مادی این افراد برای سازمان چقدر بوده است به عبارت دیگر این سازمان برای اینکه افرادی نه در سطح ایشان بلکه شبیه ایشان بخواهد تربیت کند مقدار B باید هزینه کند فاکون سقوط شده از لحاظ مادی چقدر می ارزیده است انرا C مینامیم از اینکه دیگر هواپیمایی جهت چک فرود گاهها نداریم و به عبارت دیگر کلیه دقت تجهیزات زمینی بطور فزاینده ای کاهش پیدا کرده و به عبارت ساده تر ایمنی کلیه فرودگاهها را از داده ایم که این هزینه را D مینامیم در کوتاه مدت مجبور به اجاره وسیله پرنده مشابه از شرکتهای داخلی و یا خارجی هستیم که این مقدار را E مینامیم حال جمع میکنیم و شما بفرمایید جای علامت؟ کدام علامت > ویا < ویا = باید بگذاریم A? B + C + D + E به عبارت کاملا ساده طبق نظر شما خرید توسط هر شرکت داخلی مساوی است با رشوه و اموزش هر فردی به غیر از تیم خودتان به مفهوم خریداری توسط شرکت خارجی است لطفا لیست شرکتهای خارجی مورد حمایت خودتان و افراد ذیصلاح جهت اموزش را بگویید تا هر چه سریعتر اقدام گردد چون این سازمان احتیاج به هواپیما و افراد اموزش دیده دارد لازم است بدانید صلاحیت جناب اقای اخوندی و ریاست سازمان توسط افرادی به مراتب خبره تر صورت گرفته و شما که اطلاعاتی از رزومه ایشان ندارید نظر غیر کارشناسی ندهید در خصوص وقایع سال ۹۱ همانا بدانید که این نتیجه کار کارشناسی بخش حراست بود و کاملا دقیق موضوع را زیر نظر داشته ودارند و انها با کسی تعارف نداشته و ندارند و اگر افراد دیگری وارد قضیه نشدند به مفهوم رعفت نیست گر حکم کنند که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند در ضمن لطفا نظر دادگاه افراد خاطی را هم اعلام کنید چون هنوز به دادگاه این فرضیات شما ثابت نشده است ۲ - اقایی که خودرا گربه نره مینامید اکنون دیگر دماغ شما بیرون زده و همه شما را بنام پینوکیو میشناسند شما با حربه رشوه و فساد و تخلف و اختراع به عمق جان این سازمان نفوذ کرده اید و همین سربازان گمنام امام زمان(عج) بزودی دست این افراد را که با از بین بردن ایمنی کلیه فرودگاههای کشورجان کلیه ایرانیها را به خطر انداختند رو خواهند نمود. راست گو باشید و صادق و بیمبالاتی و تخلفات مالی خودتان را تحت عنوان تدریس و مشاوره با نام حراست تمام نکنید که انان افرادی درست کار هستند و با افراد خاطی در زمان خود برخورد مناسب کرده و میکنند. خدایا چنان کن سر انجام کار تو خشنود یاشی ما رستگار ۳ -

  • گربه نره

    درود بر همگی پاسخهای دوستان ملاحظه شد. جنگ شما بیشتر بر سر پست است، امیدوارم همگی به آن برسید و درست خدمت کنید. من منصوب یا رانده شده کسی نیستم. من هم به مانند شما یک انسانم. من به دنبال پست نیستم به دنبال انسانیتم آن هم اگر توفیق حاصل شود. من پهلوانی را با درج یک خبر شناختم آن زمان او به شدت در جستجوی مبارزه با فساد در دفاتر فروش و شرکتهای هوایی چون هما بود. نمی دانم موفق شد یا نه نمی دانم خود اهل خوردن است یا نه من او را با آن کار زیبا شناختم. برای من مهم نیست که احمدی نژاد باشد یا روحانی و یا خاتمی بیش از همه چیز مبارزه با فاسدین و رانتخوار ها برایم مهم است، فساد در تمامی دستگاهها و دولتها بوده، هست و خواهد بود هر چند می دانم که این کار هم کار ساد ه ای نیست، ولی حد اقل نقش بازان مبارزه با فساد را دوست دارم شاید این حرکات نمایشی و رسا نهای باشد من از مدیران بی رگ و محافظه کار نفرت دارم از انان که برای حفظ پست و میز خود حتی حاضر نیستند یک صفحه املا بنویسند که خدایی نکرده غلطی در آن پیدا شود من قلم شما، مخالف یا موافق را می ستایم شما که حداقل شهامت نوشتن و قدرت بیان را دارید

  • گربه زبله رفیق گربه نره

    ضمنا انگ، تهمت و افترا زدن به دیگران در بحثکارشناسی اساسا جایگاهی ندارد امیدوارم اقای عامری گرامی هم بتواند در بحثخرید پانل به مراد دلش برسد

  • هادی

    بد نامی که در سال ۹۳ نسیب ساز مان خواهد شد ار سال ۹۱ بسیار بدتر خواهد بود خدایا به داد کارشناسان خدوم استاندارد پرواز برس.

  • آسمانی

    ای آقای عامری عزیز! به دانش و تخصص خود تکیه کنید. تکیه بر عناوینی همچون " سربازان گمنام " برای ایجاد دلهره و ترس و ایجاد نقطه اطمینانی برای خود، راه به جایی نمیبرد. باز از تمامی دوستان میخواهم، کاری نکنید که آبرو ریزی کنید.

  • habibi

    بسمه تعالی حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: زمانی که آخر زمان فراسد کبر و غرور در قلب ها نفوذ می کند، همان‌گونه که زهر در بدن پخش می‌شود. همچنین روایت است که(در آخر زمان مردم در سخنان باطل و ناروا از یکدیگر سبقت می گیرند) خواندن مطالب ضمیمه خبر بالا نشان می دهد که امثال بنده و دوستان نویسنده مطالب چقدر نیاز توکل به خدای متعال داریم و به تمامی نویسندگان توصیه می کنم خون همکاران عزیزمان را بهانه ایی برای انتقام جویی قرار ندهیم.

  • عامری

    با سلام خدمت تیم پینوکیو و گربه نره ۱ - من خواهش کردم جای علامت > ویا < ویا = را بگویید این کجایش تهمت و انگ بود ۲ - ایا رییس دوست شما اقای پ در زمان ریاستش به سازمان امتحان خلبانی نداد؟ ۳ - کسی که میتواند پانل بسازد در واقع قبلا اختراعات ساده تری هم باید داشته باشد لطفا اعلام فرمایید ۴ - چرا این اختراع خود را تا امروز ثبت نکردید پیشنهاد میکنم حتما به اداره ثبت اختراعات مراجعه و ثبت نمایید. ۵ - و اما گربه زبله ارزوی ما خرید پانل نیست ارزوهای ما به شرح ذیل میباشد: - اعطلای اقتدار سازمان با افزایش ضریب ایمنی کلیه فرودگاهها - اعطلای جمهوری اسلامی ایران و کسب مقام هایی بالاتر از ۹ در سطح بین الملل - دروغ نگفتن به مسیولین و مسموم نساختن فضای کارشناسی در جهت امور شخصی - به بازی نگرفتن شعار های روسای نظام جمهوری اسلامی همچون خود کفایی - به مخاطره نینداختن ایمنی کلیه فرودگاهها و امنیت ملی - ما همچنان منتظریم تا شما شرکتهای سالم را اعلام نمایید تا بدون حاشیه بتوانیم خریدها را از ان طریق انجام دهیم نگویید نداریم که انگاه … پیشنهاد: در پایان از شما خواهشی دارم شما علاقه بسیاری در یافتن فساد دارید رزومه خودرا به اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال کنید حتما در انجا موفقتر از اینجا خواهید بود البته دیگر انجا نمیتوانید چیزی اختراع کنید بدیهی است از به مخاطره انداختن امنیت ملی ایران نیز محروم خواهید بود

  • محمود

    عامری جان سلام به نظرمن بهتر است اول شما ریاضی و همچنین دیکته خود را تقویت کنید و بعد به مسایل هوانوردی برسید.

  • تا این گربه نره از آشغال گوشتای[…] که براش پرت میکنه ارتزاق میکنه چشماش را نمی تونه رو به حقیقت باز کنه. ولی انصافا گربه بی چشم و رویی نیست.

  • روباه مکار

    درود بر آقای عامری از گفته های حضرتعالی مشخص است که دستی بر آتش تدارکات و خرید دارید و قطعا از نظارت مدیران ناظری چون پهلوانی ازرده خاطرید. گربه نره قبل از هر چیزی خود یک زغال فروش است برادر من لازم نیست شما آدرس شرکتهای سالم را از او بپرسید بهتر است به دستور العملها ی قانونی مناقصه و مزایده عمل کنید. متاسفانه گروهی سود جو ی داخلی که اینک تحت عنوان دلالان تحریم شناسایی شده اند بیشترین سواستفاده ها را کردند این حرف من نیست حرف سازمان شفافیت بین الملل است امثال شما در سال گذشته باعثسقوط ده پله ای ایران در نمودار فاسد ترین کشورهای جهان نشودید. بهتر است به جای تهمت به این و آن ساختن کشور را با اصلاح خود آغاز کنیم.

  • گربه نره

    خوردن اشغال گوشت شرف داره به خوردن مال حرام

  • صاعقه

    اقایان یکی از مشکلات سازمان نداشتن قدرت مدیریتی و مالی است. سازمانی که نتواند هزینه ماموریتهای داخلی و خارجی پرسنل خود را پرداخت کند و حقوق یک کارمند اداری آن از کارشناس فنی بیشتر باشد طبیعی که کارشناس آن هیچ انگیزه ای برای انجام وظایف خود را ندارد. سازمانی که کارشناس حراستی آن به دنبال ماموریت خارجی یاشد و از یک کارشناس استاندارد بیشتر ماموریت می رود هیچ وقت نمی تواند فساد موجود در سازمان را گزارش و پی گیری کند. ای بابا آنقدر مشکلات زیاد است که …

  • اعتماد

    با سلام خدمت پینوکیو و روباه مکار و تیمشان قبل از اطلاع رسانی از دوستان خواهشمندم از صحبتهای غیر کارشناسی پرهیز کنید که این خواسته افرادی است تا بتوانند سوار موج شوند واما روباه مکار ۱ - شما که قوانین و مقررات مناقصه و مزایده را میدانید چرا انرا اجرا نکردید تا امروز به این وضع بیفتیم ایکاش کمی بی غرض باشید و به موضوع دلالان اختراع نیز میپرداختید ۲ - در خصوص دلالان تحریم همانطور که کلیه ایرانیها مستحضرند بزرگترین دلال تحریم اقای بابک زنجانی بود ایشان در زمان صدارت اقای[…] مجوزهای لازم را در خصوص شرکت قشم ایر دریافت کردند و پشتیبانی شدند واقعا فردی که خودرا مخترع جا زد هیچ جوابی ندارد که به ان نمیپردازید تا به الان که جواب منطقی به سوالات اقای عامری نداده اید یک سوال هم من به ان اضافه میکنم لطفا ساعات و زمانهای پرواز اقای پهلوانی در شرکتهای هوایی را که همزمان در سازمان نیز رییس بودند اطلاع رسانی کنید

  • پدر ژپتو

    هر چند من قصد نداشتم به این موضوعات ورود کنم اما مجبور هستم برای آگاهی مواردی را به عنوان یک پیشکسوت اعلام نمایم. اولا خدمت عزیزان موافق و مخالف گربه نره گرامی عرض می کنم که من با گفته های ایشان و روباه مکار و این تیم شجاع کاملا موافقم. آقای عامری هم بهتر است نگران نباشند مشکل ما از ساختار معیوب است و ربطی به افراد ندارد امیدوارم ایشان هم با استفاده از کمی چاشنی صبر و تحمل نهایتا به کار اصلی و خرید های جنسهای بنجل چینی برسند. چراکه اساسا هنوز همان ساختار فاسد قبلی محیاست و زمینه اماده است تا انجا که من فهمیدم آقایان از دوره مدیریت اقای پهلوانی زیاد راضی نیستند. امیدوارم چند سال بعد همین نظر را درخصوص جهانگیریان ندهند ما معمولا از نظر فرهنگی ایراد داریم همه بد هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود در پایان ضمن تشکر فراوان از گربه نره و روباه مکار و بقیه دوستان پدر ژپتو

  • شهرستانی

    یک پشنهاد برای هواپیمایی کشوری دارم فعلا اصلا صلاح نیست آزاد سازی کند چون زیر بنایی معیوبی دارد به خصوص نوگان پوسیده خیلی هزنیه بر هست انتظار مردم بالا هست اول نوسازی کند بعد خدمات فرودگاهی بعد خدمات قابل قبول برای مردم از همه مهمتر ساختار زیربنایی فرودگاه نابری ترمینال ها پارکنینگ فرودگاه نوسازی چرخ دستی رستوران وهتل فرودگاه مترو تاکسی دسترسی اسان به فرودگاه بعد از اینها ازادسازی بلیت در درجه اخر موافق خواهد شد البته به مهندس عابده زاده ایمان دارم آدم توانمندی هست حتما یک فکری به حال امکانات فرودگاهها می کند منظور اول از شرکت مادر فرودگاه شروع کند تا به کشوری هنوز بعضی فرودگاه زیر نظر هواپیمایی کشوری نیستند بعضی فرودگاه حتی در شرکت مادر تخصصی فرودگاه ها نیستند اول این مشکلات حل کند واز همه مهمیتر مردم منطقه محروم توانایی خرید بلیت بر اساس میسر طولانی را ندارندباید به فکر اینجا باشند دولت می خواهد کمک کند یا مجلس به میسر طولانی ومحروم باشند مثل ایلام اکثرا ۵۰ درصدی نیم بها هستند یا چابهار طولانی ترین مسیر که بر اساس نرخ ازاد بلیت یطرف یک میلیون پولش می شود