بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
وزیر راه و شهرسازی:

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ از اردیبهشت ۹۳

عباس آخوندی در حاشیه ششمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها، کارگروه حمل و نقل 3 جلسه برگزار کرده که یکی از موضوعات مورد طرح در این جلسات، بحث قیمت ها بوده است.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ از اردیبهشت ۹۳
|

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محوری ترین بخش کارگروه حمل و نقل است از اجرایی شدن متنوع سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز، عباس آخوندی در حاشیه ششمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها، کارگروه حمل و نقل 3 جلسه برگزار کرده که یکی از موضوعات مورد طرح در این جلسات، بحث قیمت ها بوده است.
 
وی افزود: البته کارگروه اصلی رسیدگی به قیمت، کارگروه انرژی است اما در عین حال بحث تأثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را بر حوزه حمل و نقل ارزیابی کرده و آنرا به کارگروه انرژی اعلام می کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محوری ترین بخش کارگروه حمل و نقل است از اجرایی شدن متنوع سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت سال آینده خبر داد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه ریلی هم در ناوگان باری و هم مسافری نیاز به نوسازی داریم ضمن آنکه در حمل و نقل جاده ای و درون شهری نیز بحث عمده ما ناوگان فرسوده باری است که بسیار پرمصرف بوده و 1.5 برابر ناوگان نو، سوخت مصرف می کند.
 
به گفته آخوندی، ایمنی اتوبوس های مسافری نیز یکی از محورهای مورد توجه کارگروه حمل و نقل است که برنامه نوسازی آن در قالب برنامه پنج‌ساله به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کنترلر ترافیک هوایی پاسخ

    جناب وزیر محترم راه، مسئولین محترم آیا میدونستید با این همه سرمایه گذاریها و تلاشهایی که برای بهبود ناوگان هوایی کشور دارید انجام میدید کنترل هواپیماها رو به دست کنترلرهایی سپردین که هیچ انگیزه ای براشون باقی نمونده و سیستم مراقبت پرواز مثل یک میوه داره از درون خراب میشه؟ آیا میدونستید که شوربختانه سوانح هوایی بعدی در کشور ممکنه از بابت مشکلات کنترلرهای مراقبت پرواز باشه؟ آیا میدونستید که وضعیت مراقبت پرواز از وضعیت قرمز هم گذشته و با مشکلاتی که کنترلرها باهاش گریبانگیرند هر لحظه باید منتظر یک فاجعه هوایی باشیم؟ جناب وزیر بله همه چی آرومه! مشکلات خوابیدن! ولی حرف راست رو از کسانی بپرسین که با پوست و گوشت و استخونشون دارند این خطرات رو لمس میکنند و هرچی فریاد تا حالا زدند به جایی نرسید. ولله اوضاع خیلی خرابه و اون کسانی که باید کاری بکنند به خاطر اینکه با پست مدیریتی بازنشست بشند چشماشونو رو مشکلاتی که خودشون درست کردند بستند. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه. این همه اسناد و تاکیداتی که تمامی سازمانهای بین المللی در مورد مراقبت پرواز میکنند تک تکشون با ریخته شدن خون صدها مسافر در اثر سوانح هوایی نوشته شده. دریغه که ما اون سوانح رو با این بی تدبیریهای خودمون تکرار کنیم اون هم با این سابقه درخشان مراقبت پرواز و کنترلرهای فداکار کشورمون که تا حالا از بروز صدها سانخه مثلم هوایی جلوگیری کردند و هیچ اشتباهی که منجر به سانحه بشه نداشتند. این بی توجهی ها به این همه سند و مدرک و تاکید بر نقش بی همتای مراقبت پرواز که جان هزاران نفر به عملکرد اونها بستگی داره نتیجه ای جز غم و حسرت بعد از فاجعه نخواهد داشت. اینو بگذارید رو حساب وظیفه اخلاقی و حرفه ای که آدم در مقابل دیگران خودشو مسئول حساب میکنه و نه به خاطر مال دنیا ۹۵۰ نفر کنترلری که از جون و عمرشون رو برای ایمنی گذاشتند نباید این همه مشکل داشته باشند! شما از کنترلری که با حق شیفت ۵۰۰ تا تک تومن به ازاء هر شیفت داره کار میکنه انتظار پروازی ایمن دارید؟ قضوت رو به خودتون میسپاریم. مشکلات هواپیماهای ما مشکلاتی هستند که خودشون رو خوب نشون میدند ولی آیا این مشکلات پنهان رو هم کسی میبینه؟ کاش ما هم میتونستیم مثل خیلی ها بی تفاوت باشیم و اینقدر حرس و جوش نمیخوردیم! جناب وزیر به داد مراقبت پرواز برسین.! ای کاش که حرف ما رو آدمهای با وجدان به شما برسونند.

  • دشتی پاسخ

    کنترلر عزیز، وجدان گمشده امروز ماست. وزیر محترم اگر فکر شما بود یک متخصص رو که سابقه هوانوردی داشت، شرکت فرودگاه‌ها میآورد نه کسی که براش دیگران تصمیم میگیرند و او منفعل. اینها فکر میکنن شرکت فرودگاه‌ها فقط کارش عمرانیه، و درب اتاق هاشون و گوش‌هاشون برای شنیدن عمرانیها و ظاهرسازها باز و تیزه و خبر از نگرانی جان مردم، مشکلات معیشتی و… ندارندددد مدیران محترم عافیت طلبی و دنیاطلبی، رسم روزگار و نیاز امروز ما نیست

  • کنترلر پاسخ

    در خانه اگر کس هست یک حرف بس است.