بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
فرمانده ناجا عنوان کرد:

◄ هدف پلیس، فرهنگ‌سازی است نه صدور قبض جریمه

فرمانده ناجا به لزوم مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها در تصادفات جاده‌ای ماشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده‌ای باید چهار الی پنج درصد کاهش یابد.

 هدف پلیس، فرهنگ‌سازی است  نه صدور قبض جریمه
تین نیوز

فرمانده ناجا به لزوم مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها در تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده‌ای باید چهار الی پنج درصد کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز، سردار حسین اشتری در سیزدهمین همایش روسا و فرماندهان پلیس راهور بابیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی و تأثیرگذار در نیروی انتظامی پلیس راهور است

گفت: کاهش جان‌باختگان حوادث جاده‌ای و شهری از اولویت‌های نیروی انتظامی است  که البته عوامل متعددی در حوادث جاده‌ای دخیل هستند.

او تعیین سهم دستگاه‌ها در حوادث را کمک به رفع نواقص دانست و گفت: مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها و انعکاس آن به پلیس راهور وظیفه ناجا است  و هر فرمانده استانی باید این وظیفه را با توجه، تأکید و ابلاغ در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به عواملی که در اختیار ناجا نیست گفت: نقاط حادثه‌ساز در اختیار ما نیست؛ درصد قابل‌توجهی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور از عوامل بروز حوادث رانندگی هستند و همچنین ایمنی پایین خودروها نیز از مواردی است که تحت اختیار ما نیست و باید مسئولان بالاتر و دستگاه‌های مربوطه منعکس شود.

فرمانده ناجا گفت: متأسفانه باوجود افزوده شدن خودروها به مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک تغییری در زیرساخت‌ها ایجاد نشده است.

او گفت: در حوزه پلیس راهور مهم‌ترین مسئله رفتار و نحوه برخورد مأموران با آحاد جامعه است چراکه مجموعه پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم در مجموعه نیروی انتظامی دارد.

او تأکید کرد: هدف ما فرهنگ‌سازی است  نه صدور قبض جریمه و بهترین حالت برای ما این است که کسی در جاده‌ها و شهرها تخلف نداشته باشد. صدور قبض جریمه صرفاً برای کسانی است که قوانین را رعایت نمی‌کنند.

او به  نقش تکنولوژی در اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: مراقبت‌های الکترونیکی سرعت و دقت پلیس را افزایش خواهد داد.  تعداد دوربین‌های شهری و جاده‌ای در سال جاری افزایش پیداکرده است اما  دستگاه‌های مربوطه به پلیس کمک کنند.

فرمانده ناجا  به عدم رعایت مقررات و قوانین  از سوی موتورسیکلت‌سواران اشاره کرد و گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌سواران یکی از موضوعات مهم پلیس راهور است.

او در ادامه گفت:  برنامه‌ریزی‌های زیادی به‌منظور سهولت در ارائه خدمات به موتورسیکلت‌سواران ازجمله شماره‌گذاری و دریافت گواهینامه در سال 96 صورت گرفته است که  البته نواقصی  نیز در کار وجود داشته است که برطرف شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.