بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

پلیس: پراید نباید در جاده‌ها تردد کند

 تین نیوز | اگر چه پیش از این تعدادی از كارشناسان اقتصادی و خودروسازی خواستار بازنگری در شماره‌گذاری خودرو پراید شده بودند اما رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی كشور در شهر كرد گفت: شماره‌گذاری خودرو پراید ادامه خواهد یافت.

سردار اسكندر مومنی افزود: اكنون شماره‌گذاری خودرو پراید مانند گذشته ادامه دارد، مگر آنهایی كه با قانون مغایرت داشته باشد. به گفته او، در حال حاضر از سوی پلیس منعی برای شماره‌گذاری این خودرو در كشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگرچه ضوابطی كه قانونگذار مشخص كرده قوانین و مقررات كشور مانند استانداردهای یورو و كیسه هواست، ولی هم‌اكنون شماره‌گذاری این خودرو تداوم دارد.

مومنی یادآور شد: پلیس معتقد است ایمنی این خودرو بسیار پایین است و نباید در سطح جاده‌ها تردد كند، اما متاسفانه هم‌اكنون شماره‌گذاری می‌شود. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدی فرد

    کاش خط بین مسئولیت اجرا و قانونگذاری برای افراد و مخصوصا مسئولین مشخص بود! لابد مسئولین استاندارد هم وظیفه دارند که با تخلفات رانندگی برخورد کنند!

  • شاهرخ ظهرابزاده

    خودروی پراید با وزن خالی ۸۵۰-۹۰۰ کیلوگرمی و توان موتور ۶۳ اسبی و فاصله دو محور ۲۳۴۵ میلی متری، خودرویی است در رده sub - compact و این خودروها در هیچ کشوری منعی جهت تردد در آزادراه ها و معابر بین شهری ندارند. در زمان تولید این خودرو در کره جنوبی که تا سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۲ ادامه داشته هم چنین محدودیتی وجود نداشته. در کشورهایی هم که پراید صادر شد هم به این صورت است. خودروهای کوچکتر از پراید که در رده minicompact هستند هم ممنوعیت و محدودیتی ترددی ای ندارند. آسیب پذیری پراید هم مشابه خودروهای هم رده خودش است و مثلا اگر بجای پراید یک کیا پیکانتو با یک خودروی دیگر شاخ به شاخ شود نباید انتظار معجزه از سوی بدنه پیکانتو داشت. در حال حاضر تردد موتورسیکلت در آزادراه های ایران ممنوع است. اما در بزرگراه های بین شهری و جاده ها ممنوعیتی ندارد. در بسیاری کشورهای جهان هم به این گونه هست و حتی ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزاد راه ها رو هم ندارند. در حالیکه قطعا خودروی پراید از موتورسیکلت ایمن تر است. دلیل عدم اعمال محدودیت برای موتورسیکلت اینست که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد قاعدتا قرار نیست مشکلی ایجاد شود. حال اگر پلیس راهور اعتقاد دارد از پراید برای سفرهای بین شهری نباید استفاده کرد، قاعدتا باید انتظار داشته باشیم ایشان موضع بسیار جدی تری در خصوص موتورسیکلت اتخاذ کنند و تردد موتورسیکلت رو در تمامی معابر غیر شهری ممنوع کنند. البته اگر پلیس راهور به تردد موتورسیکلت در پیاده رو و عبور آنها از چراغ قرمز و معابر یک طرفه و … خلاصه گانگستری بازی موتورسواران بپردازد خیلی بهتر است تا در خصوص مواردی ورود کند که اساساً مسئولیت و ماموریتی درخصوص آنها ندارد.