بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

ایمن سبقت بگیرید

ایمن سبقت بگیرید

تین نیوز | فرمانده پلیس‌راه انتظامی استان ایلام با بیان اینکه سبقت یک مانور جمعی است، گفت: با رعایت شرایطی می‌توانیم ایمنی در سبقت را برای همدیگر فراهم کنیم.
 
سرهنگ «نورالله خادم» اظهار کرد: دریک سبقت ناموفق حداقل امکان برخورد سه وسیله نقلیه متصور و هریک از ما ممکن است راننده یکی از آن‌ها باشیم، راننده‌ای که سبقت می‌گیرد، راننده‌ای که سبقت از آن گرفته می‌شود، راننده‌ای که در مسیر مجاز خود و از مقابل خودرو سبقت گیرنده پیش می‌آید.
 
وی ادامه داد: در نگاه اولیه می‌توان به‌راحتی دریافت که مسئولیت‌ها یا انجام یک سبقت بی‌خطر تنها به نفر اول یعنی سبقت گیرنده متوجه نمی‌شود بلکه در یک مانور سبقت سه عامل فوق نقش دارند و هرکدام به‌نوعی برای پرهیز از خطرات وظایف و مسئولیت‌هایی دارند و به‌عبارت‌ دیگر سبقت یک مانور جمعی است.
 
خادم خاطرنشان کرد: از وظایف و ملاحظات راننده خودرو مورد سبقت این است که راه را برای خودرو سبقت گیرنده باز بگذارد، بر سرعت خود نیفزاید، با استفاده غیراستاندارد از مفهوم چراغ‌های راهنما پیام‌هایی به رانندگان مبنی بر اینکه سبقت بگیرند یا نگیرند، ارسال نکند چراکه این مفاهیم ممکن است معکوس دریافت شوند و حادثه‌ای را رقم بزنند، قیمت، مدل و نوع خودرو انگیزه‌ای نباشد تا تحمل سبقت گرفتن خودروهای دیگر از خود را نداشته باشد.
 
وی در پایان به بایدها و نبایدهای خودرو مسیر مقابل اشاره و اظهار کرد: ارتکاب سبقت ممنوعه از سوی رانندگان مقابل، نباید شما را عصبانی و وادار به‌عکس العمل‌هایی برای مشکل کردن سبقت راننده متخلف، مانند افزایش سرعت، نزدیک شدن به خط وسط و چراغ زدن‌های توبیخ‌آمیز کند و اگر تکمیل سبقت‌های مجاز و غیرمجاز و بدون حساب‌وکتاب دیگران نیازمند کاهش سرعت یا نزدیک شدن وی به منتهی‌الیه سمت راست راه باشد با رعایت احتیاط و با طمأنینه این کار را انجام دهید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.