◄ راهآهن چهارمحال وبختیاری روی ریل پیشرفت
نقاط پیشنهادی امکانسنجی ایستگاه راهآهن در جهت اتصال به خط قطار سریعالسیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.
داریوش حسینی با اشاره به اینکه پروژه خط آهن آنتنی مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول 92 کیلومتر در حال انجام است، گفت: این طرح ریلی شامل سه قطعه است که زیرسازی قطعه دوم به طول 21 کیلومتر تکمیل و پیمانکار قطعه اول این پروژه نیز انتخاب و عملیات زیرسازی آن آغازشده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مطالعات مسیر ریلی اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان توسط یک شرکت کرهای در حال انجام است، افزود: در این طرح چند کریدور پیشنهادشده است که به این ترتیب استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری از طریق راهآهن مرکز به پایتخت متصل میشود.
وی اضافه کرد: این پروژه با حجم بسیار بالا و برآورد حدود پنج میلیارد دلار جز بزرگترین پروژههای کشور است.
حسینی از برگزاری جلسهای به منظور مکانیابی ایستگاه راهآهن شهرکرد با مسؤولان ذیربط خبر داد، ادامه داد: با توجه به مهم بودن محل استقرار ایستگاه راهآهن، لزوم توجه به دسترسی آسان مسافران، سهولت دررفت و آمد و پیشبینی توسعه منطقهای در اطراف محل قرارگیری ایستگاه نقاط پیشنهادی جهت احداث ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از نقاط پیشنهادی در جلسه تعداد سه نقطه در محدوده کمربندی شمالی شهر شهرکرد و میدان قمربنی هاشم انتخاب شد و به منظور بررسی میدانی و بازدید از این نقاط توسط مشاوران و کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: نقاط پیشنهادی امکانسنجی ایستگاه راهآهن در جهت اتصال به خط قطار سریعالسیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.