بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

پیگیری مطالبات کامیون داران شهرکرد؛ از تاکید بر توریع عادلانه تا ایجاد بار مجازی

مطالبات و مشکلات کامیون داران شهرکرد روز یکشنبه با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تصمیماتی اخذ شد.

پیگیری مطالبات کامیون داران شهرکرد؛ از تاکید بر توریع عادلانه تا ایجاد بار مجازی
تین نیوز

مطالبات و مشکلات کامیون داران شهرکرد روز یکشنبه با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تصمیماتی اخذ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جاده های چهارمحال و بختیاری چند سالی است که به عنوان محور ترانزیتی حمل و نقل کالا و بار از فلات مرکزی به سمت جنوب و خلیج فارس مطرح شده است.

اگر چه این استان فاقد بندر خشک است اما این ظرفیت را دارد که به عنوان باراندازی برای حمل و نقل کالای جاده ای در بین فلات مرکزی و جنوب کشور شود.

با وجود توسعه زیرساختی جاده های بین استانی و فعال شدن کارخانه های مختلف در چهارمحال و بختیاری اکنون رانندگان کامیون دار معتقدند متولیان به دنبال رفع مشکلات و مطالبات آنان باشند.

با این وجود برخی از رانندگان مطالباتی از جمله توزیع بار در حمل و نقل جاده ای استان به ویژه مرکز چهارمحال و بختیاری و ایجاد بار مجازی را دارند.

بار مجازی فعال شود

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های باربری شهرکرد در خصوص اعلام بار مجازی گفت: توزیع عادلانه بار از مهمترین رویکردهای اعلام بار مجازی است که در زمان حاضر این زیرساخت در استان و وجود ندارد و موجب بروز مشکلاتی برای رانندگان شده است.

احسان مصطفوی افزود: هر راننده ای برای دریافت نوبت بار باید هر روز از دورترین نقطه استان تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر جلو دوربین پایانه حضور داشته باشد تا بتواند نوبت خود را مهر کند در حالی که اگر اعلام بار مجازی باشد تمام این مشکلات برطرف می شود.

مصطفوی با تاکید بر اینکه در این شیوه کار ، یک سری تعریف ها و نرم افزارهایی وجود دارد که باید تابع نظر رانندگان و انجمن شرکت ها باشد اظهار داشت: مساله رسوب بار، بار طلایی و بسیاری از مسائل دیگر در این خصوص را می تواند از راه تعریف سامانه اعلام بار مجازی حل کرد.

وی در خصوص تاسیس شرکت باربری از سوی برخی کارخانه های مادر گفت: از لحاظ قانونی تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

مصطفوی با اشاره به تاسیس شرکت از سوی برخی از کارخانه های تولیدی گفت: افزون براین کارخانه های بزرگ در استان درخواست تاسیس شرکت داده اند که وقتی این شرکت ها وارد کار شوند دیگر فرصتی برای فعالیت شرکت های کوچک باربری وجود ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های باربری شهرکرد افزود: اگر می خواهیم مشکلات مربوط به رانندگان حل شود و راننده به حق خود برسد باید زیرساخت سامانه اعلام بار مجازی در استان فراهم شود تا به این صورت جلو بسیاری از سواستفاده ها گرفته شود، احقاق حق رانندگان انجام و تخلف ها کاهش یابد.

دبیر انجمن رانندگان شهرکرد و حومه نیز با اشاره به بار شرکت های ملکی گفت: هر شرکت باربری چند تا ماشین دارد که سند آن ها به نام آن شرکت است.

آرش طاهری افزود: بیشترین بار استان حدود یک میلیون تن در سفید دشت است در حالی که پایانه و شرکت ما در شهرکرد قرار دارد.

کامیون داران

وی اظهار داشت: اگر این بار وارد سیستم نوبت دهی و به صورت قانون مند توزیع شود بسیاری از مشکلات کامیون داران شهرکرد برطرف می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ مقیاس در کل کشور می توانند کار کنند در حالی که شرکت ها کوچک مقیاس حوزه جغرافیایی آن ها مشخص و محدود است گفت: شرکتی که در پایانه شهرکرد قرار دارد فقط در شهرکرد کار می کند در صورتی که عمده بار در سفید دشت است.

طاهری اضافه کرد: در زمان حاضر۲۲ باربری در پایانه شهرکرد بدون بار هستند در حالی که چهار باربری با عمده بار خارج از مرکز استان است.

ایجاد زیرساخت سامانه توزیع بار مجازی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توزیع عادلانه بار از درخواست های مهم رانندگان کامیون ها است گفت: در زمان حاضر سامانه توزیع بار در استان به صورت حضوری و سنتی است و همین مساله موجب بروز مشکلاتی ازجمله رفت و آمدهای اضافی و توزیع ناعادلانه بار و برخی مسائل بین بخشی را به دنبال دارد.

روح الله غلامی افزود: در زمان حاضر سالن اعلام بار به صورت حضوری و تمام بسترها و کمیسیون ها برای کسانی که اگر مشکلی داشته باشند فراهم و مشخص شده است.

وی اظهار داشت: قرارداد اجرای سالن اعلام بار با انجمن شرکت ها و نظارت برآن نیز برعهده انجمن رانندگان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در خصوص مجازی کردن سامانه توزیع بار در استان گفت: با مجازی شدن این زیرساخت ۹۰ درصد مشکلات رانندگان در خصوص توزیع عادلانه بار برطرف می شود که در زمان حاضر بسترهای این زیرساخت فراهم شده است.

وی تاکید کرد: برای مجازی کردن زیرساخت توزیع عادلانه بار یک سری پیش زمینه های اداری و حقوقی از جمله مصوبه شورای تامین نیاز است که در آینده نزدیک این مشکلات برطرف می شود.

غلامی گفت: براساس رایزنی های انجام شده بسیاری از زیرساخت های پایانه بار در استان از جمله آب، اغذیه فروشی، روشنایی محوطه، دوربین های مداربسته، ورودی سردرب پایانه، مدیریت تجهیزات، مرکز استراحت در راستای رفاه حال رانندگان کامیون ها ایجاد شده و بسیاری از دیگر زیرساخت ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تلاش می شود برخی از موضوع ها و مشکلات در این خصوص طبق بسترهای حقوقی، قضایی و قانونی با همکاری صنف برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار در این استان گفت: در زمان حاضر میانگین عمر این ناوگان ۱۹.۵ سال است.

وی یادآور شد: سال گذشته پنج میلیون تن بار و امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار در استان جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

تاکید بر رفع مشکلات کامیون داران

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نقش ناوگان حمل و نقل بار در رونق اقتصادی استان برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه از مهمترین اولویت های استان به شمار می رود.

کیومرث مرادی با تاکید براینکه حمل و نقل یکی از پیشران های اقتصادی به شمار می رود افزود: بسیاری از فعالیت های اقتصادی منوط به حمل و نقل و جابه جایی بار است و گرچه نمی توان تمام مشکلات این قشر از جمعیت را برطرف کرد اما تلاش می شود بخشی از موانع اصلی این قشر از جامعه برای پویایی هرچه بیشتر برداشته شود.

وی یادآور شد: بی عدالتی در هر صنفی ناراحت کننده و مشکل ساز و کاهش رضایت شغلی افراد را به دنبال دارد.

در زمان حاضر ۱۵هزار و ۵۰۰ راننده در قالب ۹هزار و ۲۳۲ دستگاه کامیون و ۶۴ شرکت باربری کار جابه جایی بار در چهارمحال و بختیاری را انجام می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.