بازدید سایت : ۴۳۳۴۳

۶۵۰ راننده سرویس مدارس در شهرکرد ساماندهی شدند

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با اشاره به آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس و ثبت نام دانش آموزان در سامانه "سپند" گفت: از ابتدای تابستان امسال ۶۵۰ راننده سرویس مدرسه در شهرکرد ساماندهی شدند.

۶۵۰ راننده سرویس مدارس در شهرکرد ساماندهی شدند
تین نیوز |

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با اشاره به آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس و ثبت نام دانش آموزان در سامانه "سپند" گفت: از ابتدای تابستان امسال ۶۵۰ راننده سرویس مدرسه در شهرکرد ساماندهی شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد میرزاییان افزود: از این تعداد ۶۰۰ راننده خودروی سواری و ۵۰ راننده مینی بوس هستند که صلاحیت لازم را از تاکسیرانی و دستگاه های ذیصلاح دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان بدون مجوز سرویس مدارس اعمال قانون می شوند گفت: در طول سال تحصیلی بر حمل و نقل دانش آموزان نظارت می شود و در صورتی که راننده سرویسی مجوز فعالیت و تایید صلاحیت را دریافت نکرده باشند اعمال قانون می شود و باید برای ادامه فعالیت مراحل قانونی برای دریات مجوز را انجام دهند.

میرزاییان افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی سرویس مدارس، تمامی رانندگان فاقد مجوز، توسط توسط پلیس راهور طبق کد ۲۰۸۱ و ۲۰۳۵ اعمال قانون خواهند شد و در صورتی که راننده سرویس مدرسه فاقد مجوز باشد و اقدام به سرویس دهی کند، هرگونه تبعات قانونی آن متوجه شخص راننده و خانواده استفاده کننده از سرویس است.

به گفته وی، برای سال تحصیلی جدید هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات کل آموزش و پرورش در حوزه حمل ونقل دانش آموزی یا انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس و مجموعه های تابعه با پیمانکاران ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تمام امور مربوط به حمل ونقل دانش آموزان در سامانه الکترونیکی پایش ناوگان دانش آموز (سپند) به نشانی https://irtusepand.ir متعلق به وزارت کشور انجام می شود گفت: قیمت مسیرهای سرویس های مدارس نیز در این سامانه بارگذاری شده و خانواده ها ملزم هستند دانش آموزان خود را در این سامانه ثبت نام کنند.

میرزاییان گفت: در سامانه سپند، اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اظهارداشت: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز برای استفاده از سرویس مدرسه در این سامانه ثبت نام شدند و ثبت نام از دانش آموزان تا ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.