بازدید سایت : ۳۴۶۰۵

◄ قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک بلغارستان امضا شد

شهردار کاشان از امضای رسمی قرارداد خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان خبر داد.

قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک بلغارستان امضا شد
تین نیوز |

شهردار کاشان از امضای رسمی قرارداد خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کیومرث محمدپور اظهار کرد: شهر کازانلاک علاوه بر پیشینه تاریخی، از حیث تولید فرآورده های گل محمدی از جمله شهرهای مهم در این عرصه محسوب شده و گزینه مطلوب برای همکاری و تعاملات بین المللی در این حوزه به شمار می آید.

محمدپور با اشاره به تشابهات دو شهر کاشان و کازانلاک افزود: قرارداد خواهرخواندگی میان کاشان و کازانلاک فرصتی برای استفاده از ظرفیت‎ های مشترک به ویژه حوزه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی است. 

وی تصریح کرد: مقدمات انتقال تجربیات فعالان حوزه گل محمدی و تولید فرآورده های این محصول، اعزام فعالان و کارآفرینان گل محمدی کاشان به بلغارستان و استفاده از دانش و مهارت نیروهای متخصص در هر دو شهر در این تفاهم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: بلغارستان دروازه ورودی کشورهای اتحادیه اروپا است که توافق صورت گرفته بین این دوشهر و اجرایی شدن آن، می تواند دستاوردهای مناسبی برای توسعه روابط کاشان و کشورمان به همراه داشته باشد.

محمدپور افزود: امیدواریم امضا و اجرای قرارداد خواهرخواندگی بین المللی کاشان و کازانلاک زمینه ساز همکاری ها و تعاملات بیشتر خطه سیلک با سایر شهرهای جهان شود.

قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک بلغارستان

خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، موجب معرفی دو شهر به جهانیان می شود 

سفیر ایران در بلغارستان گفت: خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، موجب معرفی دو شهر به جهانیان می شود و بستری برای استفاده از ظرفیت ‎های مغفول مانده و بسترهای مشترک و گامی برای ارتقای مناسبات بین المللی  است.

علیرضا ایروش با اشاره به پیگیری های مستمر برای امضای این قرارداد افزود: ایران و بلغارستان اشتراکات زیادی در زمینه ‎های گوناگون به ویژه تاریخی، گردشگری و کشاورزی دارند. هر دو شهر در پرورش گل رز شهرت دارند و ارتباط برپایه گل و فرآورده های ارزشمند آن را باید به فال نیک گرفت. 

وی اظهار کرد: نام کاشان در ایران و جهان با فرش و گل محمدی گره خورده است و فرش کاشان به ویژه فرش دستباف آن شهرت جهانی دارد ضمن اینکه نساجی سنتی، تولید داروهای گیاهی و صنایع سنگین مانند فولاد، به عنوان ظرفیت های خطه کاشان  را باید به جهان معرفی کرد.

وی با تأکید بر جایگاه تمدنی و فرهنگی کاشان تصریح کرد: این شهر تاریخی و فرهنگی می تواند زمینه ‎ساز معرفی ظرفیت های ناب فرهنگی و اجتماعی ملت ایران و هم چنین مردم دارالمومنین کاشان به مخاطبان بین المللی باشد. 

سفیر ایران در بلغارستان گفت: امضای قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک می ‎تواند بسیاری از ظرفیت های مغفول مانده را شناسایی کرده و برای شکوفایی استعدادهای موجود برنامه ‎ریزی کرد. 

ایروش تأکید کرد: شهرداران دو شهر با توافقاتی که انجام می دهند، تسهیلاتی را برای گردشگران ایرانی و بلغاری فراهم می کنند تا روابط پایداری بین دو کشور برقرار شود و نمادهایی از دو شهر طراحی شده و در محل های مناسبی از کاشان و کازانلاک نصب شود.

خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک زمینه ساز تحقق منافع مشترک است

سفیر بلغارستان در ایران گفت: قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، بر مبنای اشتراکات و تشابهات این دو شهر تاریخی و مهم در دستور کار مسئولان دو شهر قرار گرفت و به امضا رسید و زمینه ساز تحقق منافع مشترک است. 

«نیکولینا استفانووا کونوا» اظهار کرد: کاشان، تنها گذشته پرافتخاری ندارد، بلکه اکنون در حوزه های مختلف به ویژه گل محمدی و فرش یکی از قطب های برجسته در جهان است. 

وی با اشاره به پیشینه غنی تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان افزود: آثار تاریخی کاشان، نشان دهنده شکوه و عظمت تمدن و هنر در این شهر است و کازانلاک نیز از این حیث شهری زیبا و تاریخی محسوب می شود که باید با استفاده از تجربیات مشترک، این ظرفیت عظیم بیش از پیش معرفی شود. 

شایان ذکر است نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان با حضور سفرای دو کشور، شهرداران و مقامات عالی دو شهر در محل شهرداری کازانلاک منعقد شد.

قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان با حضور سفرای دو کشور، شهرداران و مقامات عالی دو شهر در محل شهرداری کازانلاک امضا شد.

اجلاس بین المللی تراکیای تاریخی در کازانلاک بلغارستان

اجلاس بین المللی تراکیای تاریخی در کازانلاک بلغارستان و عرصه های مشترک تمدنی میان ایران و بلغارستان

پانزدهمین اجلاس بین المللی تراکیای تاریخی با محوریت عرصه های مشترک تمدنی میان ایران و بلغارستان به همت شهرداری کازانلاک در بلغارستان برگزار شد.

در این کنفرانس پنلی نیز به اشتراکات تاریخی ایران و بلغارستان تخصیص داده شد و دو نفر از ایران، آقای مسعود احمدی رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان و آقای روح الله یوسفی زشک استاد دانشگاه، به ارائه مقاله علمی خود پرداختند.

رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان در خصوص نقش باورهای دینی و اعتقادی ایران باستان در بالکان و اروپا با محوریت میتراییسم ایرانی و تأثیر آن بر مدنیت فرهنگی و دینی اروپایی، اظهار داشت: دین ایرانی میترایی توانسته است تأثیرات باستان شناسی و نیز فرهنگی و فکری زیادی بر فکر و فرهنگ غرب به جا بگذارد. این دین تأثیر خود را بدون شک بر مناسک مسیحی و فرهنگ بالکان و همچنین غرب اروپا گذاشته است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی در طول هزاره های قبل و بعد از میلاد مسیح از شرق تا غرب نفوذ فرهنگی و تفوق تمدنی داشته است و این نفوذ مثبت فرهنگی را در اشکال مختلف نشان داده است. داده های باستان شناسی نفوذ دین قدیم میترایی ایرانی یکی از نمونه های این تأثیرگذاری است. آیین میترایی ایرانی بر سراسر زندگی اجتماعی اروپای قدیم تا دوران روم باستان تأثیر مستقیم داشته و پس از آن هم تا به امروز تأثیر غیر مستقیم و اثرات به جای مانده از آن را می توان به روشنی در ابعاد زندگی امروزی مردم در بالکان و اروپا دید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.