بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

آغاز طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه از ۳۱ خرداد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از شروع طرح تابستانی پلیس راه از ۳۱ خرداد خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس محورهای استان را در این طرح تحت رصد دارند.

آغاز طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه از ۳۱ خرداد
تین نیوز

سرهنگ عبدالحسین زارع، با اشاره به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی، گفت: در همین راستا طرح تابستانی پلیس راه از ۳۱ خرداد آغاز و به مدت سه ماه و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این طرح حدود ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد در محورهای استان در فصل تابستان، گفت: اوج این ترددها در اواخر مرداد و اوایل شهریور به دلیل تردد زوار اربعین و نیز اواخر شهریور به دلیل افزایش سفرهای تابستانی خواهد بود.

زارع در ادامه مهمترین علت تصادف در سفرهای تابستانی را خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: در همین راستا توصیه می شود رانندگان حتما در طول سفر هر دو ساعت یکبار توقف کرده و استراحت کنند و در صورت خواب آلودگی در هر نقطه ای که قرار داشته توقف کرده و اندکی استراحت کنند.

وی از رانندگان خواست برنامه سفر را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب در طول سفر خودداری کنند.

زارع با بیان اینکه بسیاری مسافران با راه های استان آشنا نیستند، توصیه کرد رانندگان حتما در طول روز طی مسیر کرده و از رانندگی در شب به دلیل آشنا نبودن با جاده ها خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست تا قبل از سفر نقشه مسیرهای استان مقصد را تهیه کرده و از قبل تحقیق و بررسی در خصوص مسافت ها و محل های استراحت را انجام دهند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا قبل از سفر در تماس با سامانه ۱۴۲ از وضعیت راه ها اطلاع حاصل کرده و حتما شرایط آب و هوایی مسیر و مقصد سفر را بطور کامل بررسی کنند.

زارع بر بررسی فنی خودرو پیش از حرکت هم تاکید کرد و افزود: رانندگان باید از سالم بودن خودرو قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در کنار تمام این نکات، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز و اجتناب از سبقت غیرمجاز در هر مسیر و جاده ای اولویت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.