بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

۴۸ پرواز فوق العاده اربعین در فرودگاه کرمانشاه برقرار شد

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری ۴۸ پرواز فوق العاده اربعین حسینی (ع) در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی شهر کرمانشاه خبر داد.

۴۸ پرواز فوق العاده اربعین در فرودگاه کرمانشاه برقرار شد
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری ۴۸ پرواز فوق العاده اربعین حسینی (ع) در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از ایرنا، مجتبی بیاتی افزود: با پیگیری های انجام شده و با توجه به در خواست های شرکت های هواپیمایی و پس از اخذ تاییده های لازم تا کنون از ۲۸مرداد ماه ۴۸پرواز فوق العاده در اربعین حسینی در فرودگاه کرمانشاه در مسیر تهران کرمانشاه نجف و بالعکس توسط ۲ شرکت هواپیمایی انجام خواهد پذیرفت.

بیاتی اظهار کرد: در نشست های مشترک دست اندرکاران عملیات اربعین ۱۴۰۳ تمام تمهیدات لازم و هماهنگی های مربوطه انجام شده و تلاش ما بر این است که خدمتگزاران خوبی برای زائرین اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ ساخته شد، این فرودگاه مهم و راهبردی غرب کشور همواره به مسافران استان های همجوار نیز خدمات داده است اما طی چند سال اخیر به دلیل عملیات بهسازی باند اصلی تعداد پروازهای آن روندی کاهشی داشت.

فرودگاه کرمانشاه که تا قبل از همه گیری بیماری کرونا ۱۷۸ پرواز هفتگی داخلی و خارجی داشت هم اکنون ۴۶ پرواز هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد ، عسلویه و قشم دارد.

آخرین عملیات احیای فرودگاه کرمانشاه از بهار سال گذشته شروع و تاکنون برای مرمت باند اصلی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

تردد زائران اربعین از چند سال گذشته از مرز خسروی در استان کرمانشاه از سرگرفته شده است و سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از این مرز بین المللی عازم عراق شدند.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه نزدیک ترین مسیر اصلی به شهرهای زیارتی عراق محسوب می شود بطوریکه زائران در نصف روز می توانند خود را از کرمانشاه به بغداد، نجف، کربلا و سامرا برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.