بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

◄ ساخت یک الگوی شیک، آغازی برای آشنایی مردم با گردشگری دریایی

◄ ساخت یک الگوی شیک، آغازی برای آشنایی مردم با گردشگری دریایی

تین‌نیوز| مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از وجود متقاضی برای ساخت اسکله‌های تفریحی خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌شود ابتدا با ساخت نمونه‌های شیک، مردم با گردشگری دریایی آشنا و زمینه رونق آن فراهم شود.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ایران با همه موهبت‌های الهی که در اختیار دارد هنوز نتوانسته از صنعت گردشگری دریایی به‌نحو مطلوب استفاده کند. اگر کشورمان در ورود به برخی صنایع دریایی پیچیده مزیت کمتری دارد، اما در گردشگری دریایی دارای مزیت‌های مطلق است که باید با ارتقای فرهنگ دریایی در میان مردم و نیز حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه و رونق بیشتری گیرد.
 
وجود برخی از تورهای دریایی گردشگری در جزیره کیش و استقبال چشمگیر مردم از آنها، لزوم توسعه این صنعت را در سایر شهرهای ساحلی کشورمان توجیه‌پذیرتر می‌کند.
 
در همین رابطه مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست توسعه گردشگری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان، به عنوان مرجع دریایی، توسعه گردشگری دریایی است، می‌گوید: شعار شورای بین‌المللی دریانوردی در سال 2017 با عنوان «ارتباط مردم، بنادر و کشتی‌ها» حاکی از تاکید بیش از پیش بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در نواحی ساحلی و دریایی دارد.
 
او درباره نحوه اخذ مجوز برای ساخت اسکله‌های تفریحی، می‌گوید: برای ساخت اسکله‌های تفریحی، معمولا یک تعهدنامه دریافت، و از افراد متقاضی خواسته می‌شود استانداردهای مورد نظر را رعایت کنند. برای ساخت مارینا، در بخش فنی سازمان بنادر و دریانوردی، از استانداردهای کشور ژاپن استفاده شده است.
 
به گفته قادری به نظر می‌رسد، متقاضی ساخت اسکله‌های تفریحی در کشور وجود دارد، و پیشنهاد می‌شود برای شروع و فرهنگ‌سازی، ابتدا با ساخت نمونه‌های شیک، مردم با گردشگری دریایی آشنا شوند. به گفته او اگر یک الگوی شیک در بخش گردشگری دریایی ارائه شود، قطعا استقبال هم شکل می‌گیرد.  
 
او با اشاره به یکی از هتل‌های کشور که داخل یک غار احداث شده است، می‌گوید: برای مثال یکی از هتل‌های کشور با وجود احداث در غار اما به دلیل شیک بودن فضا، مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
 
مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، فعالیت‌های دریایی را به تنهایی اقتصادی نمی‌داند و معتقد است در کنار اسکله‌های تفریحی؛ باید شهرک آبی، هتل و رستوران نیز احداث شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.