لزوم توسعه صنعت گردشگری قزوین با بهرهگیری از توسعه مبتنی بر حملونقل (TOD)
معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه توسعه مبتنی بر حملونقل گفت: با توجه به اینکه مناطق گردشگری قزوین فاصله چندانی با ایستگاه راهآهن این شهر نداشته و سرمایهگذاریهای کلانی نیز در بخش احداث پلهای امام رضا (ع)، خلیجفارس و حریم امامزاده حسین (ع) صورت گرفته، TOD میتواند نقش به سزایی در توسعه این مناطق ایفا کند.
معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه توسعه مبتنی بر حملونقل گفت: با توجه به اینکه مناطق گردشگری قزوین فاصله چندانی با ایستگاه راهآهن این شهر نداشته و سرمایهگذاریهای کلانی نیز در بخش احداث پلهای امام رضا (ع)، خلیجفارس و حریم امامزاده حسین (ع) صورت گرفته، TOD میتواند نقش به سزایی در توسعه این مناطق ایفا کند.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی فرخزاد در این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگانی از این اداره کل، اداره کل راهآهن شمالغرب، شهرداری قزوین و مهندسین مشاور برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه قزوین شهری دانشگاهی است و جمعیت بسیار زیادی از دانشجویان از شهرهای اطراف در حال تردد و رفت و آمد به آن هستند نیاز به توسعه ایستگاه راهآهن شهر قزوین امری کاملاً ضروری است.
وی افزود: قرار گرفتن دانشگاهها در شمال شهر و قرار گرفتن ایستگاه راهآهن در جنوب شهر، نیازمند ایجاد یک مسیر تندرو است که طرح TOD به خوبی میتواند در راستای طرح جامع و اجرای زیرساختهای لازم برای آن موفق و کارا باشد.
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با توجه به وجود برخی محدودیتها در باغستان سنتی و اینکه راهآهن قزوین در این منطقه واقع شده، برای اجرای طرح TOD در درجه نخست نیازمند احیای مناطق پیرامونی آن هستیم.
فرخزاد یادآور شد: این در حالی است که بخش عمدهای از جمعیت استان، ساکن شهرهای اقماری قزوین بوده که با اتصال جاده ریلی میتوان کمک زیادی به توسعه آنها کرد.
وی به لزوم اهمیت گردشگری در این طرح اشاره کرد و افزود: این مهم در چشمانداز توسعه شهر قزوین نیز دیده شده و با توجه به اینکه مناطق گردشگری قزوین فاصله چندانی با ایستگاه راهآهن این شهر نداشته و سرمایهگذاریهای کلانی نیز در بخش احداث پلهای امام رضا (ع)، خلیجفارس و حریم امامزاده حسین (ع) صورت گرفته، TOD میتواند نقش به سزایی در توسعه این مناطق ایفا کند.