نمایش توریسم ایران در گرانترین نمایشگاه گردشگری دنیا
آژانس مسافرتی از ایران در نمایشگاه گردشگری تاپریزا فرانسه حضور یافتند و در ۱۶ غرفه ظرفیتهای توریستی کشور را به نمایش گذاشتند. در همین حال، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مسوولیت برقراری پاویون ایران در نمایشگاه را بهعهده داشت.
آژانس مسافرتی از ایران در نمایشگاه گردشگری تاپریزا فرانسه حضور یافتند و در ۱۶ غرفه ظرفیتهای توریستی کشور را به نمایش گذاشتند. در همین حال، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مسوولیت برقراری پاویون ایران در نمایشگاه را بهعهده داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، ایران در این نمایشگاه ١٣٠ متر غرفه در اختیار گرفته بود که نسبت به سال گذشته ٤٠ متر افزایش داشت. همچنین پاویون ایران در نمایشگاه امسال با تم استان سمنان شکل گرفت و در طول برگزاری آن معاون سفارت ایران در پاریس، معاون وزیر اقتصاد فرانسه، مدیرعامل هواپیمایی ایران و مدیرکل میراثفرهنگی استان سمنان نیز از آن دیدن کردند.در جریان برگزاری این نمایشگاه، همچنین نشستی به دعوت سفارت ایران در پاریس برگزار شد که طی آن سفیر کشورمان با فعالان عرصه گردشگری و مدیرکل میراثفرهنگی استان سمنان نشست و تبادلنظر داشت.
براساس این گزارش، این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاههای متخصصان بازار گردشگری است که خریداران و فروشندگان در هر بخشی از صنعت گردشگری از آن دیدن میکنند و تولیدات و نوآوریهای خود را به نمایش میگذارند. به باور فعالان این صنعت، تاپریزا دربرگیرنده فرصتهای کاری در زمینههای تفریحی و حرفهای است؛ بهطوریکه در این نمایشگاه بیش از ۳۳۰ موسسه و شرکت دستاندرکار صنعت گردشگری بینالمللی شامل آژانسهای مسافرتی، تورها، شرکتهای هواپیمایی، شبکه زنجیرهای هتلها و کرایه خودرو، خدمات خود را از طریق بیش از ۱۳۰۰شرکت در نمایشگاه پاریس معرفی کردند.
این نمایشگاه مهمترین و گرانترین نمایشگاه بازار سفر و صنایع مرتبط با گردشگری در دنیا بهشمار میرود؛ به گونهای که هر متر غرفه در تاپریزا ١٨٠٠ یورو و دریافت کارت ورودی آن نیز ٥٠ یورو است. نمایشگاه بینالمللی تخصصی بازار گردشگری فرانسه که با نام آی.اف.تی.ام نیز شناخته میشود، هر ساله اواخر سپتامبر، مصادف با اول مهرماه در شهر پاریس برگزار میشود و امسال نیز از چهارم تا هفتم مهرماه در این شهر برقرار بود. افزایش مناسبات اقتصادی ایران و فرانسه بهویژه در حوزه گردشگری را از جمله دلایل حضور کشورمان در این نمایشگاه بینالمللی عنوان میکنند.
به گزارش کارشناسان اقتصادی، حضور نمایندگان ایران در نمایشگاههای بینالمللی مختلف با درنظر گرفتن بازارهای هدف، میتواند به افزایش جذب گردشگر کمک کند و شرایط را برای فعالیت بیشتر شرکتهای گردشگری فراهم آورد.