◄ تشریح ویژگیهای یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری
بیست و سومین جلسه هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و تیم اجرایی نمایشگاه برگزار شد.
بیست و سومین جلسه هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته و تیم اجرایی نمایشگاه برگزار شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، در این نشست احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری گفت: مهمترین بحث در تحلیل وضع موجود گردشگری کشور، امنیت سرمایهگذاری و ارائه مشوقهای لازم، تأمین زیرساختها در بخش اقامتی و حملونقل اعم از هوایی، دریایی و زمینی شامل جاده و ریل در داخل و بازاریابی در خارج از کشور است.
وی گفت: موضوع گردشگری امری فرابخشی بوده و عملکرد سازمانها و نهادهای متعددی بر آن تأثیرگذار است، بر این اساس ارتقاء شاخصهای گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسوئی سازمانهای مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری است.
وی با تاکید بر حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری افزود: حضور شرکتهای داخلی و خارجی در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای به نمایش گذاشتن ظرفیتهای گردشگری است.
اصغری خاطر نشان کرد: مهمترین بحث در تحلیل وضع موجود گردشگری کشور، امنیت سرمایهگذاری و ارائه مشوقهای لازم، تأمین زیرساختها در بخش اقامتی و حملونقل اعم از هوایی، دریایی و زمینی شامل جاده و ریل در داخل و بازاریابی در خارج از کشور است.
در ادامه این جلسه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته با اشاره به این که یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته از ۳ تا ۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود. گفت: این نمایشگاه با برنامهریزی و تفکیک سالنها و با رویکرد استانی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری بهصورت کاملاً تخصصی برپا میشود ادامه داد: کارگاههای آموزشی و برنامههای فرهنگی، آیینی و سنتی استانها در این نمایشگاه برپا خواهد شد
دژبد افزود: کشورهای خارجی شامل ترکیه، سوییس، کامبوج، ارمنستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، مالزی، آلمان، قبرس، گرجستان، برزیل، روسیه، فرانسه، چین و بلاروس در سالن ۴۰A که حدود ۱۷۰۰ مترمربع وسعت دارند به معرفی ظرفیتهای خود میپردازند.
دژبد ادامه داد: سالن ۱۸ با متراژ ۱۱۴۲ مترمربع به موضوع گردشگری کودک اختصاص دارد، سالن ۲۰ و ۲۲ با متراژ ۷۴۰ مترمربع به صنایعدستی اختصاص یافته است، در سالن ۳۵ با متراژ ۱۰۰۰ مترمربع حوزه گردشگری سلامت و استانهایی که در این بخش فعالیت میکنند حضور دارند، سالن ۳۸ نمایشگاه با ۳۵۴۲ مترمربع به استانها اختصاص یافته است، در سالن A۳۸ گردشگری غذا و در سالن B۳۸ گردشگری هنری و برنامههای آیینی نمایش داده میشود.
مدیر اجرایی نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: در سالن ۴۰B شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری حضور دارند و در سالن ۴۱A شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی که در حوزه تورهای ورودی فعالیت میکنند حضور خواهد داشت، در این سالن بستههای سفر با مشارکت بخش خصوصی و معاونت گردشگری تعریف شده است که به بازدیدکنندگان عرضه و معرفی میشود.
وی در پایان افزود: در سالن ۴۱B ظرفیتهای گردشگری الکترونیک و شرکتهایی که در این حوزه فعالیت میکنند معرفی میشود، سالن ۴۴A به هتلها و مراکز اقامتی اختصاص یافته است، تلاش ما در این دوره از نمایشگاه ارائه برنامههای تفکیکشده و کاربردی است.
بررسی راهکارهای تعامل و نحوه مشارکت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و نحوه اجرایی کردن عناوین برنامههای عملیاتی متناسب با اولویتهای کمیسیون گردشگری و برگزاری اقدامات انجام یافته از نشستها و نمایشگاههای کمیسیون تا پایان سال 96 از جمله دستور راهکارهای این جلسه بود.