بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید

عصر شنبه 21 بهمن، رئیس جمهور در دیدار سفرا و رئیسان نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران بر دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید تاکید کرد.

 دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید
تین نیوز

عصر شنبه 21 بهمن، رئیس جمهور در دیدار سفرا و رئیسان نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران بر دروازه‌بانی ایران برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی در این دیدار گفت: ارتباط کشورهای جهان از حدود 150 سال قبل به دلیل شرایط حمل و نقل و راه‌های ارتباطی، تنگاتنگ و نزدیک و مدرن شدن وسایل حمل و نقل از قبیل کشتی، هواپیما و قطار باعث شد که روابط کشورها به یکدیگر نزدیک‌تر شود و این ارتباطات با برقراری نقل و انتقالات پولی بسیار نزدیک‌تر شد.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی جهان در پارادایم جدیدی قرار گرفت که در آن کشورهایی صاحب تکنولوژی، کارخانه‌های بزرگ و پیشرفته در عرصه صنعتی بودند و از طرف دیگر کشورهای فراوانی از این تکنولوژی‌ها فاصله داشتند اما در عوض دارای منابع غنی زیرزمینی بودند و در چنین شرایطی روابط جدیدی بین جهان پیشرفته و جهان در حال توسعه بوجود آمد که متاسفانه این روابط عادلانه و منصفانه نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اعتماد کشورها و قوانین بین‌المللی، امکان همکاری چندجانبه صنعتی را شکل داد، خاطر نشان کرد: شکل‌گیری تولید جهانی در سایه اعتماد و ارتباط نزدیک‌تر کشورهای جهان و در قوانین و مقررات بین‌المللی شکل گرفت و آنچه در پیشرفت کشورهای شرق آسیا از جمله مالزی، اندونزی و چین شاهد هستیم در سایه این تحول و پارادایم جدید است.

روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پاردایم جدید باشد، گفت: ایران دارای نیروی انسانی تحصیلکرده است و حدود 12 میلیون تحصیلکرده دانشگاهی دارد و چهار میلیون نفر هم مشغول تحصیل هستند. یعنی کمتر از هر هفت ایرانی، یک نفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. همچنین زنان ایران دارای فرهنگ حضور اجتماعی و کار و فعالیت بوده و عمدتاً از تحصیلات عالیه دانشگاهی برخوردار هستند و می‌توانند از فرصت‌های اشتغال جدید استفاده کنند.

رئیس جمهور افزود: ایران همچنین دارای امنیت بالا، وحدت و روابط دوستانه و مسالمت‌آمیز با اقوام و مذاهب گوناگون و نیز از معادن بسیار غنی و جایگاه جغرافیایی ممتاز و انرژی کافی برخوردار است و برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آمادگی دارد و همه این ظرفیت‌ها فرصت بسیار مناسبی برای کشورهای جهان به منظور حضور و سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی اضافه کرد: اقلیم متنوع و آثار تاریخی گوناگون می‌تواند، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری و توریسم باشد.

براساس گزارش خبرگزاری میراث آریا رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم تصمیم گرفته در فرصت سه الی چهار ساله همه خودروهای فرسوده را از رده خارج کند و با این تصمیم حدود 440 هزار خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در کنار خودروهای سبک و موتورسیکلت از رده خارج می‌شود و این عرصه نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.