بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ بررسی طرح تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در سال 97

رئیس کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را از طرح‌های مهم برشمرد و از بررسی آن درمجلس در سال جدید خبر داد.

بررسی طرح تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در سال 97
تین نیوز

رئیس کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را از طرح‌های مهم برشمرد و از بررسی آن در مجلس در سال جدید خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سلمان خدادادی گفت: اهمیت تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تااندازه‌ای است که  کمیسیون مشترکی  بدین منظور تشکیل شد.

او تصریح کرد:  13 جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون مشترک و مسئولان مربوطه در دولت در این خصوص تشکیل و این طرح از ابعاد مختلف موردبررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ملکان به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در کاهش وابستگی به صنعت نفت اشاره کرد و  گفت: گزارش کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی قرار دارد.

خدادادی به تجربه کشورهای دیگر د صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت:  حجم توریست در ایتالیا  به حدی است که گویا راهپیمایی در جریان است اما کارمندان گردشگری این کشور به 200 نفر نمی‌رسند.

او تصریح کرد: ساختمان گردشگری این کشور به 500 متر نمی‌رسد؛ آیا گردشگری در این کشور اداره نمی‌شود؟ علت موفقیت آن‌ها وجود وزارتخانه نیست بلکه نگاهشان نگاهی بهره رسان و کارشناسی است

خدادادی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد این صنعت برشمرد و گفت: همه خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به توریست‌ها در کشورهای موفق نظیر ایتالیا  از سوی بخش خصوصی انجام می‎شود و دولت دخالتی در آن ندارد.

به گزارش خانه ملت، او در ادامه به وضعیت گردشگری ایران و عدم موفقیت در جذب بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی اشتغال‌زایی و توسعه این صنعت پیش رو خواهد بود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.