بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بندر باکو تغییر کاربری می دهد

تین نیوز |  بر اساس طرح شهر باكو ، این بندر قدیمی كه در مركز شهر باكو قرار دارد ، توسط دولت در حال تخریب است و قرار است با تغییر كاربری به بندری برای قایق های تفریحی و گردشگری تبدیل شود.
علی اكبر غنجی  با بیان اینكه جمهوری آذربایجان دارای بندری بین المللی است و دارای 3 پست اسكله تخلیه و بارگیری كالا است گفت:هزینه های بندری در باكو بسیار بالاست به طوریكه هزینه یك فروند كشتی با ظرفیت حمل دو هزار و 250 تن كالا به همراه هزینه حق نمایندگی مبلغی در حدود9 هزار دلار است در حالی كه برای همین كشتی در بندر اكتائو قزاقستان مبلغی در حدود چهار هزار دلار پرداخت می شود.
وی در ادامه با توضیح مشكلات موجود در بندر باكو اظهار داشت : این بندر فاقد محوطه تحت كلید گمرك است و بر این اساس كلیه محمولات به ویژه كالای صادراتی از ایران می بایست به صورت حمل یكسره ( كشتی به كامیون ) از بندر خارج شده و در صورت بروز هرگونه مشكل در انجام امور گمركی كالا ، كشتی به ناچار باید تا رفع مشكل گمركی متوقف شود .
مدیر عامل كشتیرانی خزر در خصوص وضعیت فعلی بندر قدیمی باكو كه در مركز شهر قرار دارد گفت : بر اساس طرح شهر باكو ، قراراست این بندر قدیمی تخریب و با تغییر كاربری به بندری برای قایق های تفریحی و گردشگری تبدیل شود .
وی افزود : بندر جدید باكو نیز قرار است راه اندازی شود اما تاریخ راه اندازی بندر جدید معلوم نیست.
غنجی مدیر عامل كشتیرانی دریای خزر در پایان با اشاره به اینكه در حال حاضر اولویت كشتیرانی دریای خزر در صادرات كالا معطوف به بندر باكوست و بیش از 70 درصد صادرات این شركت به این بندر انجام می شود خاطر نشان كرد : ایجاد محوطه تحت كلید گمرك ، خارج سازی شناورهای مغروق در نزدیكی بندر هوسان و اعلام تاریخ راه اندازی بندر جدید باكو كمك شایانی به حمل و نقل دریایی و صادرات كالا در كشتیرانی خزر خواهد كرد .

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.