بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش 45‌درصد از پروازهای نوروزی است

فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش 45‌درصد از پروازهای نوروزی است.

فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش 45‌درصد از پروازهای نوروزی است
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: این فرودگاه به طور کلی میزبان 45 درصد از پروازهای نوروزی است و از آمادگی لازم برای استقبال از این حجم بالای مسافران نوروزی برخوردار است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا در مورد اقداماتی که برای سفرهای نوروزی در این فرودگاه انجام‌شده است، گفت: در ابتدای کار و برای برنامه‎ریزی اصولی در استقبال از سفرهای نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل داده شد و از نیمه دوم بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد چه در خصوص فضاسازی و چه برنامه‎ریزی پروازی آغاز کرد.

وی با اشاره به این‌که تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکت‎های هواپیمایی و آماده‎سازی ترمینال‎ها، نمازخانه‎ها، رستوران‎ها و پارکینگ‎ها و تاکسیرانی از اولویت‎های خدمت‎رسانی مستقیم با مسافران فرودگاهی است، گفت: همه این موارد را به صورت مکتوب به سازمان‎ها، ارگان‎ها و شرکت‎های خدمت‎رسان فرودگاهی متذکر شده‎ایم.

صفی‎نیا در مورد اقدامات انجام‌شده برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه در فرودگاه مهرآباد روند اعزام و پذیرش مسافران تسهیل و تا حدودی کاستی‎های ارائه خدمات بهینه فرودگاهی رفع شده است و امسال نیز مانند سال‎های گذشته از ماه‎های قبل اقدام به روان‌سازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر و آماده‎سازی زیرساخت‎های فرودگاهی و ساماندهی امکان تجاری و نظارت بر عملکرد رستوران‎ها و نظارت مستمر بر چگونگی برنامه‎ریزی و انجام پروازهای شرکت‎های هواپیمایی برای پذیرش مسافران نوروزی کردیم.

وی افزود: تجهیز و نظافت نمازخانه‎ها و ترمینال‎ها و نوسازی سرویس‎های بهداشتی، نوسازی پله‎های برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گل‎های فصلی نوسازی زیرساخت‎های تأسیساتی و به‎روزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرون‎های فرودگاه از جمله اقداماتی است که به همین منظور انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگان‎ها و سازمان‎ها، آمادگی ارائه سرویس‎های رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکت‎های هواپیمایی باید زمان و مدت تاخیرات احتمالی پروازها را از قبل به مسافران اطلاع‎رسانی کنند و در شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینال‎ها را مشخص کنند تا مسافران در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد برای پاسخگویی به مسافران حضورداشته باشند و در صورت نقص فنی حتما برای پرواز هواپیمای پشتیبان اقدام کنند و در این مورد با سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکاتبه شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در مورد پارکینگ و تامین تاکسی برای مسافران گفت: مدتی است که مشکل محل پارک خودرو و ترافیک در محدوده فرودگاه حل‌شده است و خوشبختانه در این زمینه دیگر مشکل حادی نداریم و با برقراری حمل‌ونقل چندوجهی در فرودگاه مهرآباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو و خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی‎های فرودگاهی، مسافران و مراجعان دسترسی راحت‎تری به فرودگاه پیدا می‎کنند.

وی در زمینه تاکسیرانی ادامه داد: خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه در فرودگاه مهرآباد انجام‌گرفته است و با ساماندهی تاکسی‎ها، به امید خدا در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی می‎رویم.

صفی‌نیا با بیان این‌که فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اقدامات و مذاکراتی با شرکت‎های هواپیمایی در راستای کاهش تاخیرهای پروازی و پاسخگویی آن‌ها در صورت تاخیر و یا کنسلی پرواز گفت: شرکت‎های هواپیمایی باید قبل از دریافت مجوز پرواز، از فروش بلیت به مسافران اکیدا خودداری کنند و همچنین باید جدول زمان‌بندی پروازها و برنامه پروازی تهیه‌شده توسط خودشان را رعایت کنند.

وی افزود: ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاین‌ها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تأثیرگذاری انجام داده‎ایم و خوشبختانه با تعامل دادستانی و فرودگاه مهرآباد حجم زیادی از این مشکلات حل‌شده است.

وی بابیان این‌که در فرودگاه مهرآباد سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت اول قرارداد، توضیح داد: ریشه بسیاری از نابسامانی‎هایی که در فرودگاه‎ها ایجاد می‎شود ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق خود است و با آگاه کردن مردم از حقوقشان، شرکت‎های هواپیمایی نیز موظف به رعایت استانداردها می‎شوند.

 صفی‎نیا با تاکید بر این‌که در این زمینه دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکت‎های هواپیمایی به صورت جدی برخورد می‎کند، گفت: در سال گذشته در پایان عملیات نوروزی با معرفی ایرلاین‎هایی که بیش‌ترین تاخیر را داشته‎اند با آن‌ها برخورد قانونی شد و ایرلاین‎هایی که کمترین تاخیر را داشتند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شدند و حتی ما از این اهرم برای وصول مطالبات و تشویق ایرلاین‎ها نیز استفاده کردیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان با بیان این‌که به طور کلی در نوروز بیش از 45 درصد پروازهای داخلی از مهرآباد خدمت می‎گیرند، گفت: در سال گذشته از تاریخ 25 بهمن لغایت 15 فروردین در فرودگاه مهرآباد بیش از هشت‌هزار پرواز انجام و بیش از 900 هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند. در طول سال به طور میانگین روزانه بیش از 380 پرواز در مهرآباد انجام می‎شود که پیش‎بینی می‎کنیم در نوروز تا 10 درصد مسافر افزایش یابند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.