◄ فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش 45درصد از پروازهای نوروزی است
فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش 45درصد از پروازهای نوروزی است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: این فرودگاه به طور کلی میزبان 45 درصد از پروازهای نوروزی است و از آمادگی لازم برای استقبال از این حجم بالای مسافران نوروزی برخوردار است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا در مورد اقداماتی که برای سفرهای نوروزی در این فرودگاه انجامشده است، گفت: در ابتدای کار و برای برنامهریزی اصولی در استقبال از سفرهای نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل داده شد و از نیمه دوم بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد چه در خصوص فضاسازی و چه برنامهریزی پروازی آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و آمادهسازی ترمینالها، نمازخانهها، رستورانها و پارکینگها و تاکسیرانی از اولویتهای خدمترسانی مستقیم با مسافران فرودگاهی است، گفت: همه این موارد را به صورت مکتوب به سازمانها، ارگانها و شرکتهای خدمترسان فرودگاهی متذکر شدهایم.
صفینیا در مورد اقدامات انجامشده برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه در فرودگاه مهرآباد روند اعزام و پذیرش مسافران تسهیل و تا حدودی کاستیهای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی رفع شده است و امسال نیز مانند سالهای گذشته از ماههای قبل اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر و آمادهسازی زیرساختهای فرودگاهی و ساماندهی امکان تجاری و نظارت بر عملکرد رستورانها و نظارت مستمر بر چگونگی برنامهریزی و انجام پروازهای شرکتهای هواپیمایی برای پذیرش مسافران نوروزی کردیم.
وی افزود: تجهیز و نظافت نمازخانهها و ترمینالها و نوسازی سرویسهای بهداشتی، نوسازی پلههای برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گلهای فصلی نوسازی زیرساختهای تأسیساتی و بهروزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرونهای فرودگاه از جمله اقداماتی است که به همین منظور انجامشده است.
وی با اشاره به اینکه کارکنان در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگانها و سازمانها، آمادگی ارائه سرویسهای رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکتهای هواپیمایی باید زمان و مدت تاخیرات احتمالی پروازها را از قبل به مسافران اطلاعرسانی کنند و در شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینالها را مشخص کنند تا مسافران در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد برای پاسخگویی به مسافران حضورداشته باشند و در صورت نقص فنی حتما برای پرواز هواپیمای پشتیبان اقدام کنند و در این مورد با سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکاتبه شده است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در مورد پارکینگ و تامین تاکسی برای مسافران گفت: مدتی است که مشکل محل پارک خودرو و ترافیک در محدوده فرودگاه حلشده است و خوشبختانه در این زمینه دیگر مشکل حادی نداریم و با برقراری حملونقل چندوجهی در فرودگاه مهرآباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو و خطوط اتوبوسرانی و تاکسیهای فرودگاهی، مسافران و مراجعان دسترسی راحتتری به فرودگاه پیدا میکنند.
وی در زمینه تاکسیرانی ادامه داد: خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه در فرودگاه مهرآباد انجامگرفته است و با ساماندهی تاکسیها، به امید خدا در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی میرویم.
صفینیا با بیان اینکه فرودگاه بینالمللی مهرآباد اقدامات و مذاکراتی با شرکتهای هواپیمایی در راستای کاهش تاخیرهای پروازی و پاسخگویی آنها در صورت تاخیر و یا کنسلی پرواز گفت: شرکتهای هواپیمایی باید قبل از دریافت مجوز پرواز، از فروش بلیت به مسافران اکیدا خودداری کنند و همچنین باید جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تهیهشده توسط خودشان را رعایت کنند.
وی افزود: ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاینها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تأثیرگذاری انجام دادهایم و خوشبختانه با تعامل دادستانی و فرودگاه مهرآباد حجم زیادی از این مشکلات حلشده است.
وی بابیان اینکه در فرودگاه مهرآباد سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت اول قرارداد، توضیح داد: ریشه بسیاری از نابسامانیهایی که در فرودگاهها ایجاد میشود ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق خود است و با آگاه کردن مردم از حقوقشان، شرکتهای هواپیمایی نیز موظف به رعایت استانداردها میشوند.
صفینیا با تاکید بر اینکه در این زمینه دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکتهای هواپیمایی به صورت جدی برخورد میکند، گفت: در سال گذشته در پایان عملیات نوروزی با معرفی ایرلاینهایی که بیشترین تاخیر را داشتهاند با آنها برخورد قانونی شد و ایرلاینهایی که کمترین تاخیر را داشتند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شدند و حتی ما از این اهرم برای وصول مطالبات و تشویق ایرلاینها نیز استفاده کردیم.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان با بیان اینکه به طور کلی در نوروز بیش از 45 درصد پروازهای داخلی از مهرآباد خدمت میگیرند، گفت: در سال گذشته از تاریخ 25 بهمن لغایت 15 فروردین در فرودگاه مهرآباد بیش از هشتهزار پرواز انجام و بیش از 900 هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند. در طول سال به طور میانگین روزانه بیش از 380 پرواز در مهرآباد انجام میشود که پیشبینی میکنیم در نوروز تا 10 درصد مسافر افزایش یابند.