بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

بیشتر شکایات گردشگران از رزروهای اینترنتی است

بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی است و در بحث حمل ‌و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود دارد.

بیشتر شکایات گردشگران از رزروهای اینترنتی است
تین نیوز |

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث با اشاره به راه اندازی سامانه ۰۹۶۲۹برای ثبت شکایات مردمی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی است و در بحث حمل و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یحیی نقی زاده محجوب با اشاره به آغاز فعالیت کمیته نظارت از روزهای گذشته اظهارداشت: همزمان با شروع فعالیت های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کمیته نظارت بر فعالیت های ستاد هم کار خود را آغاز کرده است و رسیدگی به شکایات و دریافت نظرات و پیشنهادات مسافران در قالب سامانه ۰۹۶۲۹ برای مسافران امکان پذیر است. اکیپ های نظارت به صورت شبانه روزی در وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور دارند و شکایات را بررسی می کنند.

نقی زاده محجوب افزود: مسافران می توانند شکایات خود را در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت و شماره پیگیری دریافت کنند. کارشناسان کمیته نظارت در تمامی استان ها حضور دارند تا موارد مربوط به شکایات، پیشنهادات و نظرات مسافران را مورد بررسی قرار دهند. بخش هایی که مربوط به وزارت میراث فرهنگی است از طریق تشکل های مربوطه و مدیران بهره بردار واحدها به سرعت پیگیری می شود و بقیه موارد هم به دستگاه های ذی ربط که نمایندگان آنها در ستاد حضور دارند، اعلام می شود تا در اسرع وقت بررسی شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: این کمیته سعی می کند طی یک هفته به شکایات رسیدگی کرده و نتیجه پیگیری و رسیدگی را به مسافران اعلام کند، مگر در مواردی که نیاز به بررسی مستندات وجود داشته باشد که بعد از تعطیلات پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آمار شکایت های مردمی اظهارداشت: بیشتر شکایات مربوط به رزروها، به خصوص رزروهای اینترنتی بوده است که از طریق فضای مجازی توسط مسافران انجام شده است، در بحث حمل و نقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود داشته است که از طریق کمیته نظارت در حال پیگیری هستیم.

نقی زاده گفت: در شکایات های مردمی بخش هایی که مربوط به وزارت میراث فرهنگی است از طریق تشکل های مربوطه و مدیران بهره بردار واحدها به سرعت پیگیری می شود و بقیه موارد هم به دستگاه های ذی ربط که نمایندگان آن ها در ستاد حضور دارند، اعلام می شود تا در اسرع وقت بررسی شود و آنها نتایج را به ستاد اعلام می کنند و ما هم این اطلاعات را در اختیار مخاطبان و مسافران قرار می دهیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر رعایت پروتکل ها از سوی مسافران نوروزی افزود: تمام تاسیسات اقامتی رسمی کشور باید کد و شناسه ای را از سامانه ایران من چاپ کنند و در دسترس مسافران قرار دهند.

وی گفت: این شناسه اطمینان خاطر به مسافران می دهد که مکان اقامتی، محیط امنی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد و مسافران می توانند در این مکان با اطمینان خاطر حضور داشته باشند. پذیرش مسافران در اقامتگاه ها منوط به تزریق دو دُز واکسن کروناست.

نقی زاده محجوب از مسافران درخواست کرد که در سفرها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان به شهرهایی سفر کنند که امکان پذیرایی از مسافران در اقامتگاه های آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در تلاشیم که مردم به همه مناطق ایران پهناور سفر کرده و از تمام کشور بازدید کنند تا طی اقامت در اماکن تفریحی و استراحتگاه ها با مشکلی مواجه نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.