بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

اعتراضات ضدگردشگری دوباره در اسپانیا قوت گرفت

فعالیت های ضدگردشگری اسپانیا دوباره در مالاگا قوت گرفته است به طوری که این بار مردم محلی آن از اعیانی سازی عصبانی هستند.

اعتراضات ضدگردشگری دوباره در اسپانیا قوت گرفت
تین نیوز

فعالیت های ضدگردشگری اسپانیا دوباره در مالاگا قوت گرفته است به طوری که این بار مردم محلی آن از اعیانی سازی عصبانی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مردم محلی مالاگا Málaga با نگرانی نسبت به تبدیل شدن شهر آن ها به یک پارک موضوعی برای گردشگران دست به اعتراض زدند، چراکه رونق گردشگری پس از همه گیری کووید ۱۹ در این شهر اسپانیایی با وارد آمدن آسیب به بازار اجاره و اعیانی سازی مرکز شهر همراه بوده است. معترضان خواهان مسکن ارزان قیمت و مقابله با گردشگری انبوه هستند.

این شهر پس از کرونا به یک استراحتگاه تبدیل شده است که با وجود تعداد هتل های کم، مسافران تعطیلات را به طور فزاینده ای در مکان هایی جای می دهد که زمانی خانه ها و محل های کار افراد محلی بود. به این ترتیب متوسط اجاره بها در مالاگا طی یک سال ۱۶.۵ درصد افزایش داشته و عرضه بخش های مسکونی جای خود را به توسعه بخش اقامتگاه های توریستی داده است، بنابراین زندگی در این شهر دیگر برای ساکنان دائم آن مقرون به صرفه نیست.

گردشگری اسپانیا1

معترضان خواستار تعدیل قیمت اجاره بها و ممنوعیت توسعه املاک توریستی هستند که به طور تصاعدی طی سال های اخیر افزایش داشته و از ۸۴۶ مورد در ۲۰۱۶ به بیش از ۱۲ هزار مورد تا ۲۰۲۴ رسیده است.

شرایط جاری نشان می دهد کنترل گردشگری بیش ازحد مالاگا نیازمند مداخله دولت است و همین امر ساکنان محلی را به خیابان های شهر آورده است تا صدای خود را به گوش دولت مرکزی اسپانیا برسانند. برای بسیاری از ساکنان این شهر، مدل گردشگری انبوه اسپانیا نه تنها زندگی را غیرقابل تحمل می کند، بلکه به آرامی روح شهر را می کشد، فرهنگ آن را دستخوش تغییرات می کند و سنت ها را از بین می برد.

گردشگری اسپانیا2

اتحادیه مستاجرین مالاگا نیز به اصلاحات گسترده ای نیاز دارد. مشکل مسکن در این شهر باید از نظر سیاسی در هر سه سطح ایالتی، منطقه ای و محلی توسط دولت برطرف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.