بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران:

◄ گرفتن ۱۰ یورو از گردشگران خروجی زیاده خواهی‌ است

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: امروز متولیان با اعمال هزینه ۱۰ یورویی برای سفر خارجی علاوه بر اخد عوارض خروج از کشور به صراحت دست در جیب مردم می برند.

گرفتن ۱۰ یورو از گردشگران خروجی زیاده خواهی‌ است
تین نیوز |

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: امروز متولیان با اعمال هزینه ۱۰ یورویی برای سفر خارجی علاوه بر اخد عوارض خروج از کشور به صراحت دست در جیب مردم می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اجرایی شدن سیاست اخذ ۱۰ یورو از مسافران خروجی کشور به بهانه توسعه و نگهداری فرودگاه های کشور که از دو روز قبل و بر پایه برنامه هفتم توسعه اجرایی شده است، با اعتراض انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران مواجه شد.

 حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: امروز متولیان با اعمال هزینه ۱۰ یورویی برای سفر خارجی علاوه بر اخد عوارض خروج از کشور به صراحت دست در جیب مردم می برند.

حرمت الله رفیعی تاکید کرد: آقایان یکروز هزینه بلیت هواپیما را گران می کنند و علاوه بر آن از مسافران خروجی عوارض خروج از کشور می گیرند و حالا به مردم می گویند بابت تسهیلاتی که در فرودگاه ها به مردم می دهند و وظیفه آن ها است باید ۱۰ یورو هم اضافه برای رفتن به سفر خارجی بپردازند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعتراض به تاثیر این تصمیم بر گرانتر شدن سفر در کشور اعلام کرد: در هیچ کشور جهان اول و دوم و سوم گرفتن عوارض خروج از کشور و اخذ پول از گردشگران خروجی به بهانه توسعه و نگهداری فرودگاه ها مرسوم نیست. ضمن آن که در همین تصمیم هم تبعیض آمیز برخورد شده است و به مردم گفته اند مثلا برای سفر به فلان کشور نیاز به پرداخت ۱۰ یورو اضافه ندارید.

وی گفت: با گزارش های غلط اعلام می شود که سالانه ۶ میلیون گردشگر خروجی از ایران داریم. در حالی که بیش از ۵۰ درصد این جمعیت به عشق زیارت ائمه اطهار به عراق سفر می کنند. فقط در اربعین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به عراق سفر کرده اند. اگر در طول سال را هم حساب کنید حدود ۴ میلیون گردشگر و مسافر خروجی کشور سهم کشور عراق است. یعنی در جامعه حدود ۹۰ میلیون نفری ایران فقط آن دو میلیون شهروندی که به کشورهای دیگر سفر می کنند باید تاوان بدهند و علاوه بر عوارض خروج از کشور باید ۱۰ یورو اضافه هم بابت سفرشان به خارج از کشورهای معاف از پرداخت این مبلغ به فرودگاه ها بپردازند؟

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: بیشتر آن دو میلیون مسافر خروجی کشور صاحبان تجارت و کسب و کارهایی هستند که اخذ ۱۰ یورو از آن ها به گرانتر شدن سایر خدمات در کشور برای آن جمعیت ۸۰ درصدی کشور می شود که اصلا پول سفر ندارند و در سال حتی یک سفر هم نمی روند. چون آن ها هزینه را می پردازند اما خدمات خود در داخل کشور را بیش از این ۱۰ یورو گران می کنند و تاثیر تورمی آن بر جامعه ایران و اقشار ضعیف بیشتر است.

رفیعی افزود: گران شدن بیشتر سفرهای هوایی با اتخاذ تصمیم به اخذ ۱۰ یورو اضافی برای گردشگران و مسافران خروجی کشور در فرودگاه ها به معنای گرانتر شدن سفرهای هوایی و همچنین افزایش نرخ تاکسی و قطار و اتوبوس در داخل کشور است که فقط منجر به افزایش تورم در بخش سفر در کشور خواهد شد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: سیاستگذاری غلط باعث لطمه زدن به حقوق قشر ضعیف جامعه می شود و این اقدام اخیر در گرفتن ۱۰ یورو بیشتر از مسافران خروجی کشور اقدامی عبث و بیهوده است. چون فرودگاه ها و دولت حق ندارند دست در جیب مردم کنند و زیاده خواهی داشته باشند.

او افزود: سیاست اخذ ۱۰ یورو بیشتر از گردشگران خروجی اجازه سوداگری در بخش های دیگر مرتبط با صنعت گردشگری را می دهد و ایرلاین ها و آژانس های گردشگری هم می گویند چون فرودگاه ها این مبلغ را می گیرند پس ما هم باید مبلغ بیشتری از مسافران بگیریم. در نتیجه یک اخاذی سیستماتیک در بخش سفر در کشور رایج می شود.

رفیعی گفت: در شرایطی که پروازها با تاخیر بسیار انجام می شود و هواپیماهای قدیمی مدام دچار نقص فنی هستند و خدمات خوبی نیز به مسافران در پروازها داده نمی شود، گرفتن ۱۰ یورو بیشتر از مسافران خروجی علاوه بر پرداخت عوارض خروج از کشور که منجر به اعتراض مردم شده است چه توجیهی دارد؟

او افزود: هیچ خدمات مناسبی به مسافران خطوط هوایی ارایه نمی شود. در حالی که ایرلاین ها و خطوط پروازی در جهان ملزم هستند بابت هزینه ای که از مسافران می گیرند به آن ها خدمات ارایه کنند. در حالی که آنچه اهمیت ندارد فقط سرویس دهی مناسب به گردشگران است و بس.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • sarina پاسخ

    با سلام و احترام، ضمن تشکر از اظهارنظر خردمندانه آقای رفیعی، میخواستم بعنوان یک شهروند بگم توسعه فرودگاه از وظایف اصلی دولت است نه ملت که هزینه آن را ملت بپردازد، بعد هم اینکه مگه ما حقوقمان را به یورو دریافت میکنیم که عوارض فرودگاهی را به یورو از ما میگیرید؟ پول ملی ما ریال نهایتاً تومان است نه یورو!!! متاسفانه در سالهای اخیر ما ریال دریافت میکنیم و دلار و یورو برای مخارج زندگی می پردازیم که تناسب معقولانه ای بین درآمد - هزینه وجود ندارد ، لطفاً این عوارض ده یورویی و عوارض خروج از کشور را لغو بفرمایید اگر که میخواهید سفرها لغو نشوند و صدمات جبران ناپذیر به بخش حمل ونقل هوایی وارد نشود. بعد هم چرا مسافرین عتبات عالیات را از مسافران خروجی جدا کردید مگر آنها از خدمات هوایی بهره مند نمیشوند و برای توسعه فرودگاه مشهد به همین خاطر سفرهای عتبات عالیات وزیر محترم راه و شهرسازی طرح توسعه فرودگاه هاشمی نژاد مشهد را ارائه نفرمودند؟ ا