◄ ثبت آمار بالای جذب توریست تفریحی/ سنت پترزبورگ به دنبال توسعه گردشگری تجاری
مسئولان شهر سنت پترزبورگ روسیه به دنبال توسعه گردشگری تجاری هستند تا از طریق برگزاری همایش های بین المللی چهره ای جدید از این شهر تاریخی فرهنگی برای دنیا به نمایش بگذارند.
مسئولان شهر سنت پترزبورگ روسیه به دنبال توسعه گردشگری تجاری هستند تا از طریق برگزاری همایش های بین المللی چهره ای جدید از این شهر تاریخی فرهنگی برای دنیا به نمایش بگذارند. آنها همچنین با تقویت روابط جدید با دوستان خود به دنبال کم اثر کردن تحریم اروپایی ها در صنعت گردشگری خود هستند.
به گزارش تین نیوز، در همین رابطه نشست نمایندگان تشکل های گردشگری شهر سنت پترزبورگ، با هدف توسعه گردشگری تجاری، برگزار شد.
این نشست در سالن اجتماعات هتل ول ولبرگ از بناهای قدیمی شهر سنت پترزبورگ با حضور خبرنگاران تشکیل شد.
در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته، جهت توسعه گردشگری تجاری و همچنین گزارش هایی در خصوص برنامه های آتی توسط بخش های مختلف ارائه شد.
اوگنی پانکویچ، رئیس کمیته توسعه گردشگری شهر سنت پترزبورگ در نشست نمایندگان تشکل های گردشگری این شهر اعلام کرد: توسعه توریسم تجاری از سال 2019 در شهرسنت پترزبورگ آغاز شده است. او ابراز امیدواری کرد "سنت پترزبورگ به قدری در توسعه توریسم تجاری پیشرفت کند که در آینده برای شهرهای مختلف در زمینه صنعت توریسم شهری الگو باشد." به گفته او در سال 2024 نمایندگانی از شهر سنت پترزبورگ در 11 کشور جهان به معرفی این شهر پرداخته و بر گردشگری تجاری کارکرده اند.
در سال های اخیر باتوجه به جنگ روسیه و اوکراین و همچنین اعمال تحریم اروپایی ها، از آنجا که روسیه نمی تواند در نمایشگاه های اروپا شرکت کند، سعی می کنند با کشورهای دیگری ارتباط برقرارکنند.
نگاه برگزارکنندگان این همایش ها به همکاری با کشورهای دوست از جمله آفریقا، ایران و هند است. آنها می خواهند جای خالی اروپا را با دوستان خود پر کنند و محوریت برگزاری همایش ها و کنگره های بین المللی را در سنت پترزبورگ بدست گیرند.
مرکز نمایشگاهی اکسپوفوروم سنت پترزبورگ، یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین مراکز نمایشگاهی در روسیه و شاید به نوعی در اروپا است. سه سالن نمایشگاهی مدرن با امکانات پیشرفته، مرکز کنفرانس با ظرفیت 8 هزارنفر برای حضور در همایش ها و مجموعه هتل ها و مراکز تجاری، کافه ها و رستوران ها آن را به یکی از مراکز برجسته برای برگزاری رویدادهای بین المللی در سنت پترزبورگ تبدیل کرده است.
به گفته مسئول نمایشگاه های سنت پترزبورگ آنها در تلاش هستند بزرگترین کنگره پزشکی بین المللی با هدف توسعه توریسم سلامت را در شهر سنت پترزبورگ برگزار کنند. جراح های بزرگی از کشور ژاپن به این رویداد دعوت شده اند.
برنامه توسعه توریسم غذایی از دیگر برنامه های کمیته توسعه گردشگری سنت پترزبورگ بود که اعلام شد قرار است این شهر به عنوان برندینگ صبحانه با سبک های مختلف بین المللی باشد.
در این نشست رئیس صنف رستوران داران شهر سنت پترزبورگ تاکید کرد تصمیم داریم شهر سنت پترزبورگ به عنوان مرکز غذای روسیه شناخته شود. او گفت انجمن آنها با سایر بخش های توسعه گردشگری تجاری در ارتباط مستقیم است. برای آنکه اهداف توریسم غذا در این شهر محقق شود به حداقل 18 هزار نیروی دیگر فقط در بخش غدا نیاز دارند.
از دیگر برنامه های توسعه گردشگری در شهر سنت پترزبورگ برگزاری فستیوال موتور سواران هارلی دیویدسون است که هرساله درماه اگوست برگزار می شود. موتورسواران از شهر سنت پترزبورگ به سمت شرق روسیه حرکت می کنند و حدود 34 هزار نفر از کشورهای مختلف به این فستیوال می پیوندند.
به گفته مسئول نمایشگاه های روسیه بیش از 500 مقاله درخصوص این رویداد در رسانه های مختلف انعکاس داشته است.
دراین نشست همچنین استفاده از هوش مصنوعی و مدیا برای توسعه گردشگری مورد تاکید قرارگرفت. از آنجا که کشور هند پیشرو دراین زمینه است به برگزاری نشست های مشترک و استفاده از تجارب آنها اشاره شد.
پیش از برگزاری نشست نمایندگان تشکل های گردشگری شهرسنت پترزبورگ، سرگئی آزرنکوف، مدیرکل دفتر کنوانسیون گردشگری سنت پترزبورگ نیز با خبرنگاران دیدار و گفت و گو کرد.
او ضمن معرقی جادبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی شهر، بر نقش سنت پیرزبورگ به عنوان مقصدی برای برگزاری کنگره ها و همایش های بین المللی تاکید کرد.او گفت: تلاش داریم با جذب رویدادهای بزرگ بین المللی و حمایت از رویدادهای موجود عامل فصلی را در صنعت گردشگری شهرمان به حداقل برسانیم.
او با نام بردن از هتل های مختلف این شهر از استانداردهای بالای این هتل ها برای میزبانی از بازدیدکنندگان جهانی و برگزاری نشست های تجاری در سالن اجتماعات آنها اشاره کرد.
آنچه مد نظر برگزارکنندگان این رویداد بود توسعه گردشگری تجاری و رویدادهای مربوط به بیزینس جهانی در نیمه دوم سال یعنی فصل سرما در سنت پترزبورگ بود.
به گفته این مسئولان در نیمه اول سال بیش از 5 میلیون گردشگر ازاین شهر تاریخی- فرهنگی بازدید می کنند به نحوی که هتل های شهر اتاق خالی ندارند.
آنها برنامه دارند برای نیمه دوم سال، گردشگری تجاری را توسعه دهند و از ظرفیت های فرهنگی-تاریخی شهر برای جذب توریسم استفاده کنند. همچنین از اهداف آنها برداشتن تمرکز برگزاری نمایشگاه های تجاری از مسکو به سنت پترزبورگ است.
درهمین رابطه در مرکز نمایشگاه های شهر سنت پترزبورگ که حدود 56 هکتار است، سالانه حدود 200 نمایشگاه و ایونت برگزارمی شود که حدود یک و نیم میلیون نفر بازدید کننده دارد. از مهمترین نمایشگاه های برگزار شده در سال های اخیر نشست اقتصادی روسیه و آفریقا، نمایشگاه بین المللی گاز بوده است.