بازدید سایت : ۴۷۶۳۰
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد:

◄ دانشجویان خارجی زیبایی‌ های ایران را معرفی می‌ کنند

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با انتشار فراخوان مسابقه «ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت»، میان دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در دانشگاه های کشور هستند، فرصت معرفی داشته ها و ظرفیت های متنوع صنعت گردشگری کشورمان ایجاد شده است.

دانشجویان خارجی زیبایی‌ های ایران را معرفی می‌ کنند
تین نیوز |

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با انتشار فراخوان مسابقه «ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت»، میان دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در دانشگاه های کشور هستند، فرصت معرفی داشته ها و ظرفیت های متنوع صنعت گردشگری کشورمان ایجاد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسلم شجاعی ضمن تشریح مسابقه ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت ویژه گردشگران خارجی مقیم ایران، گفت:گستره فرهنگی و تمدنی ایران زمین با دارا بودن آثار فاخر و میراث فرهنگی غنی و ارزشمند در کنار تنوع قومی، زبانی و سنن مختلف فراتر از مرزهای جغرافیایی مرسوم در طول تاریخ،  دوام و قوام خود را حفظ کرده است. این مهم را گردشگران و خارجی هایی که در ایران زندگی کرده اند بهتر درک می کنند. لذا دانشجویان خارجی برای به اشتراک گذاری این تفاوت ها و زیبایی ها و واقعیت ایران می توانند یاریگر صنعت گردشگری کشور باشند.

او افزود: طبق فراخوان منتشر شده میان دانشجویان خارجی مقیم ایران، معرفی کشورمان از طریق ویدئو و عکس انجام خواهد گرفت تا ایران به عنوان تجربه متفاوت به جهانیان معرفی و انگیزه سفر آنها فراهم شود.

 مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری تصریح کرد: معرفی قابلیت های گردشگری ایران به خارجی ها، به اشتراک گذاشتن تجارب دانشجویان خارجی مقیم ایران در خصوص جاذبه های گردشگری و رویدادها و دعوت دانشجویان از شهروندان کشورهایشان برای بازدید از ایران از جمله اهداف اصلی این اقدام به شمار می آید.

او خاطرنشان کرد: از آن جا که این دانشجویان علایق و سلایق هموطنان خود را بهتر می شناسند و از واقعیت امروز ایران شناخت دارند، لذا پیش بینی می شود تولید و نشر هدفمندی از ظرفیت های گردشگری ایران در کشورهای مختلف انجام پذیرد.

شجاعی در ادامه با تشریح محورهای مسابقه گفت:  این رویداد که شامل دو بخش ویدئو و عکس خواهد بود ضمن معرفی شرکت کننده مورد نظر و نیز بیان تفاوت های موجود در ایران به منظور دعوت از شهروندان کشور خود برای سفر به کشورمان می تواند موضوعاتی شامل جاذبه های گردشگری ایران، عکس فرد شرکت کننده در کنار اماکن گردشگری ایران، بناها و آثار تاریخی، آیین ها، طبیعت، آداب و رسوم، خوراک، ایران مدرن، هنرهای سنتی وسوغات ایران را شامل شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با بیان اینکه دانشجویان خارجی که در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل می کنند می بایست ضمن شرکت در این مسابقه هشتگ #Iran_different_experience را منتشر کنند، یادآور شد: 5 دانشجویی که به ترتیب بیشترین امتیاز را در بخش لایک، کامنت و اشتراک گذاری کسب کرده باشند، به عنوان نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد و برای هر یک از برگزیدگان به انتخاب خودشان سفر دو روزه به یکی از استان های ایران در بهار 1404 در نظر گرفته می شود.

بنا بر فراخوان منتشر شده میان دانشگاه های سراسر کشور که پذیرش دانشجوی خارجی دارند؛ مهلت ارسال آثار از 10 بهمن ماه لغایت 10 اسفند ماه  سال جاری،  معادل 29 ژانویه 2025 تا 28 فوریه 2025 خواهد بود.

شایان ذکر است بنابر آمارهای موجود در حدود 40 هزار دانشجوی خارجی از 90 ملیت دنیا در دانشگاه ایران مشغول تحصیل هستند که بیش از 60درصد آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند.

فراخوان مسابقه «ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.