بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
یک کارشناس مراقبت پرواز در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، عنوان کرد:

◄ صنعت هوانوردی ایران با بازاریابی غریبه است / سهم اندک ایرلاین های داخلی در پروازهای خارجی

◄ صنعت هوانوردی ایران با بازاریابی غریبه است / سهم اندک ایرلاین های داخلی در پروازهای خارجی
|

تین نیوز | یک کارشناس مراقبت پرواز، با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در همه بخش ها با بازاریابی غریبه است، گفت: حضور ایرلاین های خارجی در بازار ایران رو به افزایش است.

روح الله فلاح تبار در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با تاکید بر اینکه به هیچ وجه مقوله بازاريابي در صنعت هوانوردی وجود ندارد، اظهار کرد: در ايرلاين هاي داخلي فقط بخش بازرگاني وجود دارد که بیشتر در موضوعاتی مثل قرارداد با آژانس ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ايرلاين تعريف خاص خودش را دارد و اكثر شركت هايي كه در حال حاضر در ايران فعال هستند بيشتر در بخش ايرچارتر فعاليت مي كنند، گفت: چارتر كننده در قالب يك قرارداد كلي تمام صندلي هاي پرواز را رزرو مي كند، و در بخش فروش از تمام ترفندهاي بازاريابي براي فروش صندلي از قبل رزرو شده، استفاده می کند.

این کارشناس مراقبت پرواز، افزود: از طرفي چون ايرلاين صندلي ها را پيش فروش نموده و بنا به دلايل ذهني و بخاطر مشکلات مختلف، از جمله تامين نقدينگي، صندلي ها را ارزان تر از حد معمول به چارتر كننده واگذار می کند؛ پس تلاشي براي جلب رضايت مشتري نخواهد كرد.

وی یادآور شد: به طور کلی صنعت هوانوردی بویژه حمل و نقل هوایی، در همه بخش ها با بازاریابی غریبه است.

فلاح تبار، با تاکید بر اینکه ايرلاين ها براي جلب مشتري به طور مستقيم، بايد نگاه خود به بازار و مشتري را تغيير دهد، گفت: لازم است ایرلاین ها در سيستم مشتري مداري واقعي با در نظر گرفتن حقوق مشتري نسبت به برند سازي و تمايز در خدمات تلاش كنند.

وی به حضور ایرلاین های خارجی در بازار ایران اشاره کرد و گفت: ايرلاين های خارجي علاوه بر نوع هواپيماهايي كه به كار مي گيرند، در تنوع خدمات هم كوشيده اند. مثلا براي رفتن به دبي هواپيماي امارات و نوع برخورد و خدمات آن با هواپيماي ایرلاین های داخلی قابل قياس نيست.

باوجودی که همواره اولویت جابه جایی مسافران در هر کشوری با ایرلاین‌های داخلی است و صدور مجوزهای پروازی بر اساسی صادر می‎شود که بیشترین سهم را ایرلاین‌های داخلی داشته باشند اما کاهش توان ایرلاین‌های ایرانی موجب شده که شرکت‌های خارجی سهم بیشتری را نسبت به سال‌های قبل به دست آورده و حجم بیشتری از مسافران ایرانی را به مقاصد بین المللی جابجا کنند.

ایرلاین‌هایی که در کشورهای همسایه ایران فعالیت می‌کنند، طی سال‌ها با نبود رقیب قدرتمندی در داخل ایران توانستند سهم بزرگی از مسافران بین‌المللی را از آن خود کنند و سهم زیادی از ترانزیت مسافران را به دست بیاورند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.