۳۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک می رود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: 30 کیلومتر از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان قبل از آغاز فصل زمستان زیر بار ترافیک میرود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: 30 کیلومتر از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان قبل از آغاز فصل زمستان زیر بار ترافیک میرود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا اظهار کرد: این محور 143 کیلومتر است که از این مساحت تاکنون 55 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است .
وی با بیان اینکه طی سفر رئیس جمهور به این استان مصوب شد که مبلغ یک هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این محور اختصاص یابد، ادامه داد: تاکنون از این میزان 670 میلیارد ریال اختصاص یافته و مابقی آن باقی مانده است و پیگیری های لازم برای جذب باقی مانده اعتبار انجام شده است.
وی عنوان کرد: در دیدار اخیر استاندار خراسانشمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه 980 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان با هدف گره گشایی از این پروژه مهم استان تخصیص یافت.
علی نیا با بیان اینکه برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان باید مقداری زمین از سوی محیط زیست اختصاص مییافت، افزود: با اهتمام ویژه ای پیگیر این مسئله هستیم تا با همکاری سازمان محیط زیست اقدامات و پیگیری های لازم جهت تعریض، افزایش عرض شانه راه برای توقف اجباری و الزام رانندگان و ایجاد توقف گاهها و مجتمع های خدمات رفاهی در این مسیر ارتباطی انجام شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز ساخت دو مجتمع خدمات رفاهی در نقاط رباط قره بیل و چمن بید در مسیر ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان اخذ شده است.
وی افزایش تعداد مجتمع های خدمات بین راهی را مستلزم حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست، افزود: مشوق های لازم از سوی استان برای حضور این سرمایه گذاران دیده شده است .
علی نیا با اشاره به افزایش حجم سفرها در هفته آخر شهریور ماه، تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی از سوی رانندگان باید افزایش یابد زیرا 60 حوادث جاده ای ناشی از عامل انسانی است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هدف از تشکیل ستاد خدمات سفر را ساماندهی مجموع خدمات قابل ارائه به مسافران شامل اسکان، ایمنی راهها، امداد و نجات و اورژانس دانست، گفت: همه آمار و ارقام ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای در این ستاد تجزیه و تحلیل می شود و تصمیمات و تهمیدات لازم جهت کاهش این حوادث اتخاذ می شود .
وی عنوان کرد: بنا به تحلیل های صورت گرفته بیشترین ساعات تصادفات در بازه زمانی 12 ظهر تا 20 شب است و بنابراین افزایش تعداد پلیس های راهنمایی و رانندگی در محورهای ارتباطی در این ساعات در دستور کار قرار گرفته است .
علی نیا بیان کرد: کمیسیون ایمنی راههای استان در سال گذشته جهت تشکیل جلسات و اجرایی شدن مصوبات رتبه نخست کشوری را کسب کرد و همانند جایگاه استان در کاهش رشد تصادفات نیز بسیار خوب بوده است.
وی با اعلام اینکه امسال تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در استان افزایش یافته است، ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال 143نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است که 30 درصد آمار تصادفات مربوط به موتور سواران هستند.
وی گفت: خواب آلودگی ناشی از خستگی، عدم توجه به سرعت مجاز، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم توجه به فاصله مجاز با سایر خودروها بیشترین علت تصادفات جاده ای است .
وی افزود: علی رغم چهار بانده بودن محور ارتباطی بجنورد به فاروج و همچنین حضور فعالانه ی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تعداد تصادفات در این محور زیاد است و بیشترین حوادث ناشی از عوامل انسانی است.
علی نیا تعداد نقاط حادثه خیز استان را 300 نقطه اعلام کرد، افزود: این نقاط با توجه به تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان شناسایی شده است و بر اساس اولویت رفع و برطرف خواهد شد و پروژه اصلاح 13 نقطه حادثه خیز استان از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان در سال 94 بوده است.
وی یادآور شد: بهسازی محور ارتباطی بجنورد به شوقان از دیگر پروژه های استان است که به دلیل کمبود اعتبارات در سال های اخیر پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است که امیدواریم این مسئله هر چه سریع تر حل شود و همچنین بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز محور گرمه به میامی بر اساس اولویت نیز در دست اقدام است.
علی نیا دهه آخر شهریور را دهه احترام به قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم رانندگان با رعایت این قوانین بتوانند ایمن و سالم به مقصد برسند.