بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

نخستین پرواز اختصاصی استان یزد انجام شد

نخستین پرواز اختصاصی استان یزد انجام شد

تین‌نیوز| نخستين پرواز اختصاصی استان يزد توسط شركت هواپیمایی آتا و با همکاری و سرمايه‌گذاري گروه تعاوني پیشگامان كوير در فرودگاه بین‎المللی يزد انجام شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه‎هاي استان يزد، آیین گشایش پروازهای اختصاصی یزد توسط شرکت هواپیمایی آتا با حضور سرپرست فرودگاه‎هاي يزد و مديران ارگان‎هاي مستقر در فرودگاه، فرماندهان نظامي و انتظامي، مديران شركت‎هاي هواپيمايي و مسئولان استان یزد انجام شد.

دراين مراسم دهقاني تفتي، سرپرست فرودگاه‌هاي استان يزد گفت: راه‌اندازي خطوط هوايي آتا نقطۀ عطفی در پروازهای فرودگاه بین‎المللی شهید آيت الله صدوقي يزد است.
وی گفت: در حال حاضر در فرودگاه بين‎المللي یزد پروازهایی به مبادی و مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، کیش، اهواز و نجف برقرار است و شرکت‌های ایران‌ایر، ایرتور، آسمان، زاگرس، کیش، نفت و تابان نشست و برخاست دارند كه تعداد پرواز این هواپیماها به ۱۱۰ سورتی در هفته می‌رسد.

درادامه موسوی، معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا، ضمن ابراز خشنودی از اضافه شدن استان یزد به شهرهایی که آتا از آنجا پرواز مبدا دارد، گفت: میزان تردد زمینی و ریلی استان یزد نشان ظرفیت بالای این استان است و یزد به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری پتانسیل پروازهای بیشتری را نیز دارد که امیدواریم تعداد هواپیماهای اختصاص یافته به یزد بیشتر شود.

وی گفت: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد با فاصلۀ زمانی هر دو ساعت یک بار هواپیمای آتا از مبدا یزد یا به مقصد یزد پرواز انجام دهد و با توجه به ظرفیت مسافر استان یزد تا چهار فروند هواپیما را می‎توان برای این استان به صورت اختصاصی برنامه‎ریزی کرد که تحقق این امر کمک همه آژانس‌های هواپیمایی را می‎طلبد .

موسوی در ادامه گفت: برای برقراری پرواز از یزد به تمام نقاط آسیا پیش‌بینی‎هایی شده است که در این میان تأمین مسافر و برقراری پرواز امن مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: برنامه‎ریزی برای استقرار هواپیمای 130 نفره(بوئینگ ۷۳۷) در فرودگاه یزد انجام شده است.
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان نیز ضمن اشاره به اینکه خط هوایی آتا می‌تواند اقتصاد و تجارت یزد را متحول کند٬ گفت: هدف از راه‌اندازی این پرواز خدمت به مردم و دسترسی آسان‌تر تجار و بازرگانان به بازار یزد است و امیدواریم رونق بیشتری در اقتصاد استان حاصل شود.
 وی ارائۀ سرویس مطلوب را حق مردم یزد دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک پروازهای بیشتری از مبدأ یزد انجام گیرد.

در مرحلۀ اول پروازها در مسیرهای یزد - تهران، یزد – مشهد- رفسنجان و یزد - کیش پیش بینی شده و پرواز یزد - زاهدان نیز اگر تعداد مسافر به حد نصاب مورد نظر برسد، برقرار خواهد شد .ضمن آنکه در بعد خارجی پروازهای یزد - نجف و یزد - تبریز - دبی پیش بینی شده است. با اضافه شدن پروازهاي هواپيمايي آتا، هفته‎ای ۴۰ پرواز به پروازهای فرودگاه بين‎المللي یزد اضافه می‌شود

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.