بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

افتتاح ۳ پروژه ریلی در یزد تا پایان سال جاری

پروژه های ریلی دو خطه رخش-چاه خاور، چاه خاور- طبرکوه، عقدا- اشک و اردکان- ارژنگ در استان یزد با هدف افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر ریلی در استان یزد قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

تین نیوز |

پروژه های ریلی دو خطه رخش-چاه خاور، چاه خاور- طبرکوه، عقدا- اشک و اردکان- ارژنگ در استان یزد با هدف افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر ریلی در استان یزد قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راه آهن دو خطه رخش- طبرکوه ۶۰.۵ کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

ارزش روز این پروژه ریلی ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان برآورد شده که افزایش ظرفیت بار و مسافر ریلی استان یزد را به همراه خواهد داشت.

این پروژه در زمان ساخت، موفق به ایجاد مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰ شغل شده است.

پروژه بعدی خط ریلی دوخطه عقدا- اشک است که ۱۰ کیلومتر طول دارد.

آمارها حاکی از آن است که این پروژه قابلیت افتتاح در دهه فجر سال جاری را دارا است و ۵۰ شغل را در زمان ساخت ایجاد می کند.

خط ریلی اردکان- ارژنگ به طول ۱۹ کیلومتر آماده افتتاح است و ارزش ریالی آن ۹۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ساخت پروژه ریلی اردکان- ارژنگ از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و این طرح ریلی در زمان ساخت منجر به ایجاد ۸۰ شغل شده است.

گفتنی است، راه آهن یزد با داشتن بالغ بر ۳۰ درصد حجم عملیات بارگیری و حمل ریلی کشور، قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی ایران در نقش کریدور شمال_جنوب و شرق به غرب کشور و به عنوان پنج راهه شبکه ریلی در محل اتصال چهار ناحیه اصفهان، هرمزگان، کرمان و شرق، از جایگاه و اهمیت استراتژیک و ویژه ای در بین تمامی نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.