بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

توسعه روابط دانشگاهی ایران و روسیه در زمینه مهندسی راه آهن

توسعه روابط دانشگاهی ایران و روسیه در زمینه مهندسی راه آهن

تین‌نیوز| روسای راه آهن ایران و روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه ریلی اینوترنس 2016، بر تقویت همکاریهای علمی و پژوهشی بین دو کشور در زمینه ریلی تاکید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، این جلسه با حضور دکتر پور سید آقایی(معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و دکتر برخورداری(رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران)، رئیس راه آهن روسیه و رئیس دانشگاه دولتی راه آهن مسکو برگزار شد.

در این جلسه مقرر گردید با هدف بهره گیری بهتر از قراردادهای فنی بین دو کشور در زمینه ریلی و توسعه همکاریهای فنی و تخصصی دانشگاهی در این حوزه، دانشگاه علم و صنعت ایران با دانشگاه راه آهن مسکو همکاری نموده و راه آهن ایران و روسیه نیز از این همکاری ها حمایت نمایند.

شایان ذکر است دانشگاه راه آهن مسکو با 55 هزار دانشجو، یکی از دانشگاههای ایالتی واقع در شهر مسکو است که به عنوان بزرگترین نهاد علمی در حوزه حمل و نقل ریلی در روسیه فعالیت می نماید و از سوی دیگر دانشگاه علم و صنعت ایران نیز با توجه به دارا بودن دانشکده مهندسی راه آهن، تنها دانشگاه خاور میانه است که دارای بخش تخصصی مهندسی راه آهن است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.