بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
نامه مدیر عامل کترینگ دونا به لاریجانی

«دونا» صد در صد ایرانی است / راه آهن نقشی در قراردادهای شرکت های خصوصی ندارد

«دونا» صد در صد ایرانی است / راه آهن نقشی در قراردادهای شرکت های خصوصی ندارد
|

تین نیوز|مدیر عامل کترینگ دونا در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی درباره حواشی ایجاد شده در ارتباط با همکاری این کترینگ با یک شرکت اتریشی توضیحاتی را ارائه داده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، در حالی جریان مخالف دولت از هر موضوعی برای ناکارآمد نمایی دستآوردهای دولت استفاده می کنند که این بار سوژه سوخته و اشتباهی را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده اند.
مرداد ماه بود که یکی از شرکت های خصوصی ریلی برای تجهیز کترینگ خود قرارداد همکاری را با شرکت اتریشی به امضا رساند که وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه راه اندازی چند رام واگن مسافری جدید در برنامه راه اندازی این کترینگ هم حضور یافت.
حال اینکه عده ای قصد دارند با نگاه تخطئه، این اقدام را غلط و عملکرد دولت را زیر سوال ببرند. حال اینکه راه آهن و در راس آن وزارت راه و شهرسازی و به طور کلی دولت هیچ نقشی در انعقاد قراردادهای شرکت های خصوصی با سایر شرکت های داخلی و خارجی ندارند. از سوی دیگر اینکه توسعه صنایع کشورمان از طریق مشارکت با شرکت های خارجی در چارچوب قوانین و به دنبال آن اشتغالزایی و ارتقای ارائه سطح خدمات به مردم هیچ منافاتی با منافع ملی کشورمان ندارد.
«محسن فاتحی زاده» مدیرعامل کترینگ دونا هم در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی درباره عقد قرارداد با شرکت اتریشی توضبحاتی را در این باره ارائه کرده است. متن نامه کترینگ «دونا» به رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
همان‌گونه که مستحضرید بر طبق آیین نامه اجرایی اصل 44 قانون اساسی راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف به فروش تمامی ناوگان خود اعم از باری و مسافری به بخش خصوصی بوده است. آخرین سری از واگن‌های متعلق به راه آهن جمهروی اسلامی ایران در اسفندماه سال 90 به بخش خصوصی واگذار شد و از آن تاریخ به بعد تمامی قطارهای باری و مسافری کشور به بخش خصوصی تعلق دارند و در حال حاضر راه آهن جمهوری اسلامی فاقد حتی یک دستگاه واگن باری و مسافری است.

پس از واگذاری قطارهای مسافری به بخش خصوصی این مالکان قطارها هستند که نسبت به انعقاد قراردادهای نگهداری و تعمیرات ، امور مهمانداری و راهبری و نیز تامین پذیرایی و کترینگ با پیمانکاران ذیصلاح اقدام می‌کنند.

به دلیل نبود هیچ آشپزخانه مجهز و مدرنی در محدوده خیابان شوش و سایر خیابان‌های منتهی به خیابان‌های ایستگاه راه آهن تهران ، شرکت های مالک قطارهای مسافری عموما اقدام به حذف وعده پذیرایی از سبد خدمات خود می‌کنند که با توجه به طولانی بودن زمان سفر با قطار که میانگین 12 ساعت است باعث نارضایی مسافران می‌شود.
این شرکت‌ها بعضا با خرید غذا از آشپزخانه های موجود در آن محدوده ، موجب ایجاد مسمومیت‌های غذایی و ایجاد تبعات اجتماعی و قانونی برای خود شرکت مالک قطار و نیز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستگاه حاکمیتی می‌شود.
طی سه سال گذشته کترینگ دونا تصمیم به احداث کارخانه عظیم و مدرنی جهت تولید انواع وعده‌های پذیرایی مناسب جهت نگهداری و سرو در داخل قطارهای مسافری نمود. این کارخانه در مرداد ماه سال جاری با حضور مدیرعامل جمهوری اسلامی وقت و وزیر راه و شهرسازی و سفیر اتریش در ایران افتتاح شد که این افتتاحیه در رسانه‌ها با حواشی بسیاری همراه شد که جهت تنویر ذهن جنابعالی نکات ذیل به استحضار می‌رسد: این کترینگ یک شرکت صد در صد ایرانی بوده که به منظور تامین بخشی از سرمایه و تجهزات مورد نیاز خود با معتبرترین شرکت کترینگ ریلی اروپا – شرکت دون هانزر اتریش – اقدام به همکاری انتقال دانش فنی، ‌آموزش پرسنل ایرانی و نیز تامین 50 درصد از سرمایه مورد نیاز جهت خرید ماشین آلات در قالب یک شرکت مشترک کرده است و به حمدالله از زمان تآسیس تاکنون با تولید غذاهای کاملا تازه و منطبق با ذائقه و سلیقه ایرانی از مواد اولیه باکیفیت و ماشین آلات مدرن توانسته است توجه و رضایت مشتریان را جلب کند.

در حال حاضر این شرکت 200 آشپزخانه و سر آشپزخانه ایرانی مشغول به کار شده اند و شرکت دون هانزر تنها با فرستادن 2 نفر کارشناس به کارشناسان طرف ایرانی در زمینه کنترل کیفیت مواد اولیه ، نگهداری و تعمیر ماشین آلات نصب شده و نرم‌افزارهای کامپیوتری ، پیاده سازی روش‌های نگهداری و سرو غذاهای تازه و سالم ،‌ بسته بندی و ارسال محصولات تولید شده مشاوره می‌دهد.

ایجاد اشتغال برای 200 ایرانی و حضور تنها 2 نفر از طرف اتریشی نشان دهنده اعتقاد مدیران کترینگ دونا به توانمندی‌های پرسنل ایرانی همزمان با استفاده از دانش روز شرکت‌های بین المللی است.
90 درصد از تجهیزات مورد استفاده در این کترنیگ با استفاده از دانش فنی توسط طرف اتریشی به پیمانکاران و سازندگان داخلی در داخل کشور طراحی و تولید شده اند . این موضوع باعث شده تا بسیاری از تامین کنندگان مواد اولیه با حمایت این کترینگ احیا شوند.
کترینگ دونا به عنوان یک شرکت ایرانی در سال 2016 میلادی از طرف اتحادیه بین المللی کترینگ‌های ریلی جهان به عنوان نوآورترین کترینگ ریلی جهان انتخاب شده است و در حال حاضر شرک‌های حمل و نقل ریلی داخلی و خارجی قراردادهای متعددی جهت استفاده از ظرفیت‌های این برند ملی منعقد کرده‌اند.

در حال حاضر صنعت حمل و نقل هوایی کشور با احتساب مسافرین جابجا شده توسط ایرلاین‌های خارجی به 45 میلیون مسافر خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند. این صنعت دارای بیش از 10 کارخانه و شرکت کوچک و بزرگ کترینگ است که وظیفه پذیرایی از این صنعت را بر عهده د ارند.
این موضوع در حالی است که صنعت حمل و نقل ریلی کشور بر طبق سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بایست اولویت اول حمل و نقل کشور باشند، با حدود 30 میلیون مسافر جابجا شده فاقد هر گونه سیستم کترینگ و پذیرایی بوده و راه‌اندازی این کارخانه با خرید تکنولوژی‌های روز دنیا توسط بخش خصوصی را می‌بایست به فال نیک گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پاسخ

    چرا این قدر غلط املایی دارید؟

  • پاسخ

    http: / / donnascateringco. com /