◄ مدیرعامل راهآهن: دستیابی به بهرهوری بالا، مهمترین معروف در دستور کار راهآهن
مدیرعامل راهآهن گفت: راهآهن باید بهرهوری را به عنوان مهمترین معروف در دستور کارهای خود قرار داده و حداکثر استفاده را از ظرفیتهای موجود خود داشته باشد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راهآهن؛ سعید محمدزاده در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی اعضای شورای امربهمعروف و نهی از منکر راهآهن با اشاره به اینکه برگزاری این دوره موجب ترویج معروف در جامعه میشود، عنوان کرد: اگر میخواهیم به سمتوسوی کشوری پررونق و امنیتی پایدار برویم بایستی به موضوع معیشت و کار بیش از دیگر مسائل توجه کنیم.
وی افزود: توجه به فرهنگ تلاش را سرلوحه کارها و برنامههای خود قرار داده زیرا ائمه بر تلاش و کار تأکید مکرر دارند.
مدیرعامل راهآهن تأکید کرد: کار و تلاش نشانی از مسیر معروف در کشور است و آفت موفقیت، تنبلی است.
محمد زاده در ادامه بیان داشت: ما در راهآهن معتقدیم که برای دستیابی به اهداف، باید بیش از پیش تلاش کنیم و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دستیابی به سهم مورد نظر بار و مسافر تا پایان برنامه ششم توسعه، رقابتی کردن راهآهن و ارتقای بهرهوری در دستور کارها و برنامهریزیهای راهآهن قرار گرفته و این در صورت وحدت و تلاش و همکاری همکاران ریلی میسر خواهد شد.
وی گفت: راهآهن باید بهرهوری را به عنوان مهمترین معروف در دستور کارهای خود قرار داده و حداکثر استفاده را از ظرفیتهای موجود خود داشته باشد.
در ادامه جلسه، حجتالاسلاموالمسلمین بیاتی به عنوان رئیس شورا و مشاور فرهنگی مدیرعامل و دبیر ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی، امربهمعروف و نهی از منکر را موضوعی اساسی در مقوله فرهنگ و سیاست و زندگی کارکنان راهآهن اعلام کرد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی اعضای شورای امربهمعروف و نهی از منکر با قوانین مصوب و وظایف خود است.
مشاور فرهنگی مدیرعامل حمایت از قوانین شورا و همچنین استمرار دورههای بعدی شورا با حضور معاونان راهآهن برای ایجاد حرکت جدید در راهآهن را خواستار شد.
اولین دوره آموزشی اعضای شورای امربهمعروف و نهی از منکر راهآهن امروز در بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام علیها به میزبانی ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی راهآهن با حضور مدیرعامل راهآهن، مشاور روحانیت استاندار قم، اعضای شورا نواحی و فرماندهی بسیج راهآهن برگزار شد.
با درود در تعریف بهره وری یک سیستم یا سازمان، باید دقت کرد، متاسفانه ما صرفا می توانیم " مدت زمان حضور فیزیکی " کارکنان مان را " اندازه " بگیریم، و از روی این مدت زمان، به اشتباه، میزان بهره وری را تخمین بزنیم! مدل های بهره وری و استانداردهای آن، امروزه، نه تنها برای حضور فیزیکی و جسمی کارکنان در یک مجموعه، ا اصالت و ضریب تعیین کنندگی قائل نیست، که آنچه را امروز " انگیزه " و " تعادل سازمانی " می نامند و بسیاری از سازمانها(از آنجه که این فاکتورها کیفی هستند) قادر به اندازه گیری آنها نیستند _ و متاسفانه این یک قانون بدیهیست که _ هر آنچه نتوانیم اندازه گیری کنیم، از مدیریت آنهم عاجزیم _ فلذا نیاز سازمانها به تعریف فاکتورهای تازه ای برای تعیین میزان بهره وری سازمانی، غیر قابل انکار است(مثال ساده ی این مساله را می توان حضور جسمی کارکنان راس ساعات تعیین شده در ادارات! و در مقابل ساعات کارمفید آنان طبق آمار کشور! عنوان نمود) اکنون سوال مهم اینجاست که چگونه می توان این " انگیزه روانی " و نیز آن فاکتورهای کیفی را در کارکنان یک مجموعه ایجاد نمود؟ و مهمتر اینکه چگونه آنها را اندازه گیری کرد و به فاکتورهای کمی قابل استناد تبدیل نمود؟ تا در نتیجه بتوان آنها را مدیریت نموده و ارتقا داد و تعالی بخشید؟