بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
رئیس کمیته ترانزیت در گفتگو با تین‌نیوز اعلام کرد:

◄ راه‌اندازی قطار کانتینربر آلماآتی بندرعباس استانبول؛ به زودی

◄ راه‌اندازی قطار کانتینربر آلماآتی بندرعباس استانبول؛ به زودی
|
تین نیوز | رئیس کمیته ترانزیت و عضو هیئت مدیره راه آهن از راه اندازی قریب الوقوع قطار برنامه‌ای کانتینربر  آلماآتی – بندرعباس- استانبول خبر داد.

آنه محمد کوسه غراوی در گفتگو با تین نیوز ضمن اشاره به مشکل و بحث ترانزیت تایم گفت: برای حل این مشکل برای حمل و نقل داخلی در حدود 18 قطار را به صورت برنامه‌ای اجرا می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

وی افزود: در بخش قطارهای ترانزیتی، قرار است به زودی یک قطار برنامه‌ای کانتینربر از آلماآتی قزاقستان   
راه اندازی شود و با عبور از بندرعباس به سمت استانبول برود و امیدواریم در صورت موفقیت آمیز بودن، بنا را بر راه اندازی قطار برنامه‌ای ترانزیتی بگذاریم.

رئیس کمیته ترانزیت با اشاره به مهم بودن زمان انتقال بار برای صاحبان کالا گفت: اگر بتوانیم هر چقدر این زمان سیر را کاهش دهیم و این زمان سیر به صورت برنامه‌ریزی شده و معین باشد، صاحبان کالا به حمل بار و کالای خود در بخش ریلی راغب‌تر خواهند شد.

عضو هیئت مدیره راه آهن در خصوص پیش بینی زمان سیر قطارهای برنامه‌ای داخلی و ترانزیتی گفت: در مورد قطارهای داخلی از زمان حرکت از بندرعباس تا بندر خشک آپرین در حدود 45 ساعت است و پیش‌بینی ما برای قطارهای ترانزیتی برنامه‌ای آلماآتی – بندرعباس- استانبول در حدود سه یا چهار روز است.
 
 
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همایون اسدی پاسخ

    دو صد گفته چو نیم کردار نیست. این گونه شعارها سالها بلکه بیش از یک دهه است تکرارمیشود. پروژه قطار کانتینری استانبول به آلماتی هیچ وقت به اجرا گذارده نشد. چرا؟ از آنجا که چرخ را چند بار اختراع نمی کنند، بهتراست مسئولین محترم ببینند این پروژه چه مشکلات بازرگانی، حقوقی و فنی داشته که به مرحله عمل نرسیده است. فقط در یک مورد کوچک بگویم که متاسفانه راه آهن ایران که شاکله اش شرکتی است و می بایست با رفتاری همانند بنگاه های اقتصادی کار اقتصادی بکند، فاقد اقتصاد دانی است که بتواند با ارزیابی بازار، رقبا، کشش های منحنی تقاضا، فصول و سایر مولفه های اقتصادی قیمت گذاری بکند. ظرفیت بسیاری از خطوط راه آهن در کریدورهای بین المللی ابتر و بی بهره باقی مانده زیرا قیمتی که برای خدمات ریلی مطالبه شده اقتصادی نبوده است. هر پروژه ای باید با نقشه کسب و کار شروع شود و این نقشه جامع الاطراف باشد. مطمئنم که تنها پشتوانه این پروژه یک یادداشت تفاهم دو یا چند طرفه است که برای داده های آن زحمت خاصی برده نشده است. ضمنا راه آهن ایران سالهاست که از فرسوده بودن و خارچ از سرویس بودن قدرت کشش خود رنج میبرد و در واقع قدرت کششی نداشته که بخواهد صرف جذب بار جدید کند. شرکتی که ملیاردها تومان در سال زیان می دهد باید حرف نو و اقتصادی بزند؛ این زیانها را به بودجه دولت و کیسه ملت تحمیل نکند و قیمتهای جاذب ارائه دهد. واقعیت این است که راه آهن در برابر جاده یک بازنده بزرگ است.

  • همایون اسدی پاسخ

    دو صد گفته چو نیم کردار نیست. این گونه شعارها سالها بلکه بیش از یک دهه است تکرارمیشود. پروژه قطار کانتینری استانبول به آلماتی هیچ وقت به اجرا گذارده نشد. چرا؟ از آنجا که چرخ را چند بار اختراع نمی کنند، بهتراست مسئولین محترم ببینند این پروژه چه مشکلات بازرگانی، حقوقی و فنی داشته که به مرحله عمل نرسیده است. فقط در یک مورد کوچک بگویم که متاسفانه راه آهن ایران که شاکله اش شرکتی است و می بایست با رفتاری همانند بنگاه های اقتصادی کار اقتصادی بکند، فاقد اقتصاد دانی است که بتواند با ارزیابی بازار، رقبا، کشش های منحنی تقاضا، فصول و سایر مولفه های اقتصادی قیمت گذاری بکند. ظرفیت بسیاری از خطوط راه آهن در کریدورهای بین المللی ابتر و بی بهره باقی مانده زیرا قیمتی که برای خدمات ریلی مطالبه شده اقتصادی نبوده است. هر پروژه ای باید با نقشه کسب و کار شروع شود و این نقشه جامع الاطراف باشد. مطمئنم که تنها پشتوانه این پروژه یک یادداشت تفاهم دو یا چند طرفه است که برای داده های آن زحمت خاصی برده نشده است. ضمنا راه آهن ایران سالهاست که از فرسوده بودن و خارچ از سرویس بودن قدرت کشش خود رنج میبرد و در واقع قدرت کششی نداشته که بخواهد صرف جذب بار جدید کند. شرکتی که ملیاردها تومان در سال زیان می دهد باید حرف نو و اقتصادی بزند؛ این زیانها را به بودجه دولت و کیسه ملت تحمیل نکند و قیمتهای جاذب ارائه دهد. واقعیت این است که راه آهن در برابر جاده یک بازنده بزرگ است.