بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

۵۱ کیلومتر از راه آهن خراسان شمالی به پیمانکار واگذار می شود

۵۱ کیلومتر از راه آهن خراسان شمالی به پیمانکار واگذار می شود

تین نیوز | استاندار خراسان شمالی گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی مقرر شده تا پایان امسال یا فروردین ۹۴، در مجموع ۵۱ کیلومتر از راه آهن شیروان- بجنورد- نقاب به پیمانکار واگذار شود.
 
سیدعلی اکبر پرویزی با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با حضور نمایندگان شهرستان های مختلف خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد تا دو قطعه دیگر از راه آهن خراسان شمالی در خط ریلی شیروان- بجنورد- اسفراین- نقاب تا آخر امسال یا فروردین ۹۴ به مناقصه گذاشته و به پیمانکار واگذار شود.
 
وی اضافه کرد: در این نشست مصوب شد تا ۲۰ کيلومتر از خط ريلي شيروان به سمت بجنورد، ۱۷ کيلومتر از خط ريلي بجنورد به سمت اسفراين و نيز ۱۴.۸ کيلومتر از خط ريلي اسفراين به سمت بجنورد به مناقصه گذاشته شود.
 
پرویزی افزود: بر این اساس در مجموع ۵۱ کيلومتر از خط ريلي شیروان- بجنورد- اسفراین- نقاب تا فروردين ۹۴ به مناقصه گذاشته و تعیین پیمانکار خواهد شد.
 
به گفته نماینده عالی دولت در خراسان شمالی البته پیش از این مناقصه واگذاری ۱۴.۸ کیلومتر سمت اسفراین به بجنورد به پیمانکار برگزار و پیمانکار آن نیز به زودی مشخص می شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این مناقصات عملیات اجرایی این طرح از اوایل سال آتی آغاز شود تا با بهره برداری از این خط ریلی، سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در خراسان شمالی به راه آهن وصل شوند.
 
استاندار خراسان شمالی همچنین در مورد پروژه بزرگراه محور بجنورد- جنگل گلستان نیز، اظهار داشت: در این نشست وزیر راه و شهرسازی مشروط به همکاری پیمانکاران در تسریع اجرای پروژه موافقت کرد تا بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.
 
پرویزی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی انجام شده برای تسویه مطالبات پیمانکاران، مسیر بجنورد- چمن بید از این پروژه به زودی به بهره برداری برسد.
 
استان ۸۶۷ هزار نفری خراسان شمالی اگرچه در حوزه جنوب غربی در شهرستان جاجرم به شبکه ریلی سراسری متصل است اما فاقد شبکه ریلی مستقل با تعریف داشتن ایستگاه راه آهن برای ورود و خروج مسافر است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.