بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
در اجلاس سه‌جانبه تهران مطرح شد

◄ پیشنهاد راه‌آهن ایران به ازبکستان و ترکمنستان

◄ پیشنهاد راه‌آهن ایران به ازبکستان و ترکمنستان

تین نیوز | هیات ایرانی به هیات های ازبکستان و ترکمنستان پیشنهاد داد تعرفه های ترانزیت را به صورت یکسان و بر اساس نرخ MTT تعیین کرده و هر سه کشور در نرخ تعیین شده، 50 یا 60 درصد تخفیف اعمال کنند.

به گزارش تین نیوز، اجلاس سه جانبه روسای راه آهن ایران، ازبکستان و ترکمنستان، از صبح امروز به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

در نشست صبح این اجلاس، هیات ایرانی به هیات های ازبکستان و ترکمنستانی پیشنهاد داد تا تعرفه های ترانزیت را به صورت یکسان و بر اساس نرخ MTT تعیین کرده و سپس هر سه کشور در نرخ تعیین شده، 50 یا 60 درصد تخفیف اعمال کنند.

پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن ایران در این باره گفت: به عنوان مثال، نرخ حمل پنبه از ازبکستان تا بندرعباس، بر اساس نرخ MTT، به میزان 202 دلار است و چون این، قم بسیار بالایی است پیشنهاد می کنم که هر 3 کشور، 60 درصد تخیف برای این نرخ قائل شوند.

وی افزود: در صورت اعمال این تخفیف، نرخ آن به 80 دلار کاهش خواهد یافت که باعث ایجاد انگیزه در همه شرکت های حمل و نقلی خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن ایران ادامه داد: همچنین می توانیم بر اساس توافق، درآمد حاصل از این ترانزیت را بر حسب مسافت ریلی هر سه کشور، بین آنها تقسیم کنیم و این بدان معناست که نرخ گذاری، از ابتدا تا انتهای مسیر باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.