بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بازخوانی◄ همه وعده‌های " پورسیدآقایی "، مدیرعامل راه‌آهن

بازخوانی◄ همه وعده‌های " پورسیدآقایی "، مدیرعامل راه‌آهن

تین نیوز | یکی از وعده‌هایی که محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن به طور مکرر بر آن تاکید می‌کند
راه اندازی قطار برقی تهران-مشهد تا پایان کار دولت است.
 فهرست دیگر وعده‌های پورسیدآقایی از دی ماه سال 92 تا 10 اردیبهشت 93 را در زیر بخوانید: 

1- تثبیت نیمی از نرخ حمل و نقل ریلی تا 4 سال آینده
دوشنبه ۸ اردیبهشت نقل از ایسنا
مدیرعامل راه‌آهن از ثابت ماندن نرخ حمل و نقل ریلی در بخش حق دسترسی به شبکه طی چهار سال آینده خبر داد و گفت: در حمل و نقل ریلی 50 درصد نرخ مربوط به استقاده از راه‌آهن و 50 درصد دیگر مربوط به لکوموتیو و واگن است که نرخ 50 درصدی مربوط به راه‌آهن ثابت می‌ماند. 
محسن پورسیدآقایی افزود: تصمیم گرفتیم با وجود اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها نرخ 50 درصدی مربوط به راه آهن یعنی حق دسترسی به شبکه را ظرف چهار سال آینده ثابت نگه داریم و در مجموع افزایش نرخ حمل ریلی نسبت به نرخ حمل جاده‌ای بسیار کمتر و کندتر خواهد بود. 

2- اجازه واردات واگن نمی‌دهیم
تین نیوز | دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از روزنامه جهان صنعت
مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد تا زمانی که امکان تولید واگن در کشور وجود دارد اجازه واردات واگن را نمی‌دهیم.
 محسن پورسیدآقایی در مراسم بهره‌برداری از نخستین سری واگن‌های مسافری ساخت داخل با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت با اشاره به اینکه متوسط عمر واگن در کشور 30 سال است، گفت: افزایش جابه‌جایی مسافر از 28 میلیون نفر به 41 میلیون نفر از جمله اهداف تدوین شده در حوزه ریلی است که تحقق آن نیازمند ورود 700 واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور است.

3-جذب فاینانس قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان تا خرداد
تین نیوز | دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ به نقل از فارس
مدیرعامل راه‌آهن گفت: با امضای قرارداد فاینانس برقی شدن محور تهران-مشهد، سعی می‌کنیم تا پایان دولت پروژه به اتمام برسد.
‌محسن پورسیدآقایی درباره وضعیت برقی‌سازی خطوط ریلی کشور اظهار داشت: برقی کردن محور تهران - مشهد با سرعت سیر 200 کیلومتر در ساعت از پروژه‌های مهم سال جاری است.
وی از انعقاد قرارداد فاینانس برقی کردن محور تهران-مشهد در هفته آخر اسفند 92 خبر داد و گفت: پروژه مذکور به عنوان اولویت راه‌آهن و اجرای آن به روش EPCF در دستور کار قرار گرفته است که در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود. 

4- راه اندازی قطار برقی تهران-مشهد تا پایان دولت
پورسیدآقایی با بیان اینکه این قرارداد برای تثبیت به مراحل بعدی رفته است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت قطار برقی تهران-مشهد راه‌اندازی شود. 

5- جذب فاینانس قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان تا پایان خرداد 93
پورسیدآقایی ادامه داد: نهایی شدن قرارداد فاینانس و عملیاتی شدن پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان در اولویت طرح‌های ریلی وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم طی سه ماهه اول امسال‌ فاینانس آن اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌منابع فاینانس این پروژه به زودی وارد کشور خواهد شد، بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مسیر به طریقی طراحی شود که مردم بتوانند از تهران تا اصفهان دو ساعته تردد کنند. 

6- پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان سه ساله اجرا می‌شود
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه سرعت قطار در این مسیر 250 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، گفت: این پروژه با تأمین فاینانس ظرف سه سال اجرا می‌شود.

7- اعطای وام‌های بلاعوض به خریداران واگن‌های مسافری و باری
تین نیوز | يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
مدیرعامل راه آهن گفت: برای تشویق شرکت‌های خصوصی در جهت سرمایه‌گذاری در تأمین ناوگان جدید، وام‌های بلاعوض به خریداران واگن‌های مسافری و باری داده می‌شود.
محسن پورسیدآقایی در خصوص نقش اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حمل و نقل ریلی گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت آئین‌نامه‌ای مصوب کرده است که به موجب آن از سال 93 به ازای حمل مسافر و بار، به میزان صرفه‌جویی سوخت به راه آهن پول برگردانده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی رقم اولیه برای پرداخت وام به خریداران واگن گفت: پیشنهاد ما برای خریداران واگن باری در حدود 80 تا 100 میلیون تومان و برای واگن‌های مسافری بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان است.
پورسیدآقایی تأکید کرد: البته این وام بلاعوض برای خرید ناوگان‌های نو بوده و پس از بررسی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به صورت برنامه‌ریزی شده عمل خواهد شد.

8- بهسازی و بازسازی 467 کیلومتر و همچنین 2 خطه کردن 305 کیلومتر از خطوط ریلی موجود در سال 93
تین نیوز | يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ به نقل از روابط عمومی شرکت راه ‌آهن
مدیرعامل راه آهن با اشاره به پروژه های در دست اجرا در سالجاری خاطرنشان کرد: بهسازی و بازسازی 467 کیلومتر و همچنین 2 خطه کردن 305 کیلومتر از از خطوط ریلی موجود از دیگر پروژه های مهمی است که بناست در حوزه زیربنایی اجرایی شود. 

9- احداث ترمینال مسافری شماره 2 مشهد در سال جاری
وی در ادامه از بازگشایی 23 ایستگاه راه آهن خبر داد و افزود: در سالجاری کار احداث ترمینال مسافری شماره 2 مشهد و همچنین برنامه ریزی برای تهیه و تدارک مقدمات اولیه ساخت ترمینال شماره 2 تهران آغاز خواهد شد.

10- بهره برداری از قطار کرج-هشتگرد تا تابستان 93
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل راه آهن گفت: در مورد قطارهای حومه‌ای در وزارتخانه کارهای زیادی انجام گرفته است و مصصم هستیم تا پایان سال آینده گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.
محسن پورسیدآقایی در زمینه قطارهای حومه‌ای و اقداماتی که راه آهن و وزارتخانه راه و شهرسازی انجام داده‌اند، به خبرنگار تین نیوز گفت: از قطارهای موجود، قطار کرج-هشتگرد را داریم که با پیمانکار آن تفاهم کرده‌ایم تا تابستان سال 93 به بهره‌برداری برسد. 

11- قطار حومه‌ای پرند تا پایان سال 93 تکمیل می‌شود
وی افزود: قطار حومه‌ای پرند نیز که در دستور کار قرار دارد، از سوی وزارت راه و شهرسازی به متروی تهران واگذار شده و مترو به عنوان مجری این پروژه خواهد بود.
پورسیدآقایی در پاسخ به سؤال دیگر تین نیوز درباره زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: پیش بینی ما این است که این پروژه نیز حداکثر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. بخشی از این پروژه که تا فرودگاه امام است به طور حتم تا تابستان 93 قابل بهره‌برداری خواهد رسید و بقیه مسیر نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود. 

12- راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان در نیمه اول سال آینده
تین نیوز | چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از ایسنا
 مدیرعامل راه‌آهن راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان را از پروژه‌های مهم اولویت‌دار وزارت راه عنوان و اظهار کرد: مذاکراتی در این زمینه با پیمانکار که خاتم‌الانبیاء بوده و فاینانس آن چینی است درباره‌ نحوه انجام کار و مشخصات آن انجام شده که امیدواریم در نیمه اول سال آینده عملیاتی شود.
مدیرعامل راه‌آهن ابراز امیدواری کرد سال آینده عملیات فاینانس این پروژه انجام شود و تا پایان دولت بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

13- تا چهار سال آینده و پایان سال 96 میزان حمل بار به 70 میلیون تن افزایش می‌یابد
پورسیدآقایی با بیان اینکه تا چهار سال آینده و پایان سال 96 میزان حمل بار از 33 میلیون تن رقم موجود به 70 میلیون تن افزایش می‌یابد، افزود: ظرفیت حمل مسافر از 27 میلیون نفر تا پایان سال 96 به 40 میلیون نفر رسید که برای تحقق این اهداف اصلاح خطوط موجود و دو خطه شدن مسیر در دستور کار است.

14- دوخطه شدن 1160 کیلومتر راه‌آهن ظرف چهار سال
وی با بیان اینکه در بخش مسافری برنامه‌ریزی برای دو خطه کردن مسیر تهران - قزوین در دستور کار است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ظرف چهار سال 1160 کیلومتر خط آهن باید دو خطه شود و مسیر تهران - کرج نیز چهار خطه می‌شود.

15- تا دو سال آینده 80 دستگاه لکوموتیو تحویل می‌شود
وی با بیان اینکه راه‌آهن در گذشته قرارداد تحویل 150 دستگاه لکوموتیو با مپنا در قالب همکاری با شرکت زیمنس داشت، گفت: 70 دستگاه از این لکوموتیوها هم‌اکنون تحویل شده و تا دو سال آینده 80 دستگاه تحویل می‌شود. 

16- در سال 93 واگن‌های فرسوده از جمله دلیجان از سیر خارج خواهد شد
تین نیوز | دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از روابط عمومی
محسن پور سید آقایی مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان مسافری 30 سال است تصریح کرد: در سال آینده واگن های فرسوده از جمله دلیجان از سیر خارج خواهد شد و واگن های دست دوم خارجی به شرطی اجازه ورود به شبکه ریلی خواهند داشت که جایگزین واگن های فرسوده فعلی شوند.
وی ادامه داد: سیاست راه آهن نوسازی ناوگان مسافری است و برنامه ریزی ما رساندن عمر متوسط ناوگان مسافری به 16 سال طی 8 سال آینده است.
دکتر پور سیدآقایی همچنین از ورود حدود 700 واگن مسافری به شبکه ریلی کشور به عنوان یکی از برنامه های راه آهن یاد کرد و افزود: برای این کار تمهیداتی از قبیل اعطای وام با سود بسیار پایین و حمایت از شرکتهایی که اقدام به خرید واگن مسافری نمایند در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    با عرض سلام خدمت دکتر اقایی قابل توجه در دو ماه اخیر حداقل سه شرکت بهربردار اقدام به واردات واگن مسافری دست دوم نموده اند در حال ترخیص می باشد واگنها با عمری حدود بیست سال

  • کارشناس ارشد راه و ترابری

    همت دکتر عالیست و موفقیت ایشان را از خدا می خواهیم بلکه حمل و نقل ایران در مسیر صحیح رشد نماید برنامه های خوبی هم تهیه کرده اند و اگر یکی دو وعده هم به نظر بنده نشدنی است و بهرحال محقق نشود بازهم برنامه فوق برنامه مناسبی است