بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ تعیین میزان سهم تولید داخلی و واردات ریل

◄ تعیین میزان سهم تولید داخلی و واردات ریل

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن با اشاره به تفاهم نامه امضا شده در سال گذشته برای تولید ریل ملی گفت: در حال حاضر حمل و نقل ریلی کشور مجموعا نیاز به ۷۰۰ هزار تن ریل دارد که قرار است حدود یک سوم ان از هند و مابقی آن از داخل تامین شود.

به گزارش تین نیوز در حالی که بر اساس تفاهم نامه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در جهت تولید ریل ملی این شرکت متعهد شده مطابق یک برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده نسبت به اجرای قرارداد تجهیز و راه اندازی خط تولید ریل uic60 تا شهریور ماه 94 اقدام کندT علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز از تولید ریل پیشرفته (UIC۶۰) از زمستان امسال خبر می دهد.

باید گفت این تاخیر شرکت ذوب آهن در تولید ریل ملی صنعت حمل و نقل ریلی را برای انجام تعهدات خود وادار ساخته است تا برای تامین حدود یک سوم از نیاز خود به ریل، به سراغ واردات از کشور هند برود.

در این رابطه، محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن در حاشیه کنفرانس ملی تعمیرات و نگهداری درباره واردات ریل از هند توضیح داد: در حال حاضر حمل و نقل ریلی کشور مجموعا نیاز به ۷۰۰ هزار تن ریل دارد که قرار است ۲۵۰ هزار تن ریل از هند و مابقی آن از داخل تامین شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به تفاهم نامه امضا شده در سال گذشته برای تولید ریل ملی با اشاره به وعده شرکت ذوب آهن مبنی بر تحویل ریل ملی در آذر ماه گفت: با توجه به بازدیدهایی که از کارخانه ذوب آهن داشتیم بعید به نظر می رسد تولید ریل ملی در اذرماه سال جاری محقق شود.

وی بیان داشت:  ما بسیار امیدوار و خوشحالیم که کارخانه ذوب آهن برای تولید ریل ملی فعالیت دارد و به محض آماده شدن ریل قابل استفاده از تولیدات این شرکت استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است کارشناسان معتقدند در شرایطی که پول فروش نفت خام ایران به هند در این کشور بلوکه شده است و صنایع فولاد کشور نیز به دلیل عدم انعقاد قرارداد خرید تضمینی ریل استاندارد، توان تامین نیاز کشور را ندارند و واردات ریل هر چند برخلاف منافع تولید داخلی باشد اما می تواند به عنوان یک مسکن مورد اسنفاده قرار گیرد.

گفتنی است بر اساس محاسبات با 250 هزار تن ریل می‌توان حدود 2000 کیلومتر خط‌ آهن جدید در کشور احداث کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.