بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

سامانه آنلاین پاسخگویی به شکایات مسافران قطار راه‌اندازی شد / گام اول در قطار‌های ویژه

سامانه آنلاین پاسخگویی به شکایات مسافران قطار راه‌اندازی شد / گام اول در قطار‌های ویژه

تین نیوز | سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد شرکت رجاء با اعلام راه‌اندازی سامانه آنلاین پاسخگویی به شکایات مسافران در قطار‌ها، گفت: این سامانه بدین ترتیب عمل می‌کند که به محض اعلام مشکل توسط مسافر به سامانه، این مشکل برای رفع، به مأمور قطار ارجاع می‌شود.
 
رمضان قلی‌نژاد اظهار داشت: در راستای برقراری ارتباط با مسافران، سامانه‌ای طراحی شده است تا اگر مسافر در حین سفر با مشکلی مواجه شد و پاسخ لازم را دریافت نکرد، همان لحظه بتواند به صورت آنلاین با سیستم ارتباط داشته و نظرات خود را مطرح کند.
 
وی بیان کرد: بستری تعریف شده است که در قالب آن مسافر در هر حوزه‌ای که با شرکت تعامل دارد، نظیر آژانس‌ها، ایستگاه، داخل قطار و از این قبیل، اگر در این حوزه‌ها با مشکلی مواجه شد بتواند نظرات خود را انتقال دهد و همزمان پاسخ دریافت کند.
 
قلی نژاد اظهارداشت: این نظرات همان لحظه در سامانه ارتباط با مشتریان ثبت می‌شود و سپس براساس دسته‌بندی اطلاعات، موضوع همان لحظه به مأمور مربوط در قطار منتقل و مشکل مسافری رسیدگی می‌شود، مشکل مسافر‌ از طریق پیامک به مأمور همان قطار در حال حرکت اطلاع داده می‌شود و پاسخ لازم در آن سامانه ثبت می‌شود.
 
وی گفت: البته در این سامانه امکاناتی ‌در نظر گرفته‌ایم که مسافر بتواند سرگرم باشد، مثلاً در بخش سرگرمی، گزینه‌هایی نظیر موسیقی، فیلم، مسائل مذهبی و اخبار در نظر گرفته‌ایم یا در بخش خواندنی‌ها مواردی نظیر احکام و ادعیه در نظر گرفته‌ایم.
 
سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رجاء بیان کرد: در بخش سفر نیز اطلاعات مرتبط با سفر نظیر حقوق مسافر، مبدأ، مقصد و محل مسیر اطلاع داده شده است و مسافر همزمان می‌تواند مشاهده کند که قطار در کدام قسمت مسیر قرار دارد.
 
وی گفت: همچنین اطلاعات گردشگری مقصد سفر، در این سامانه درج شده است و مسافر می‌تواند آن را دریافت کند.
 
قلی‌نژاد اظهارداشت: امکان ثبت نظرسنجی، شکایات، پیشنهادات و انتقادات در این سیستم در نظر گرفته شده است که به صورت آنلاین این اطلاعات از مسافر اخذ می‌شود و سپس کد رهگیری برای مسافر پیامک می‌شود و یا اینکه اگر مسافر مجهز به گوشی‌های هوشمند بود، می‌تواند این کد رهگیری را دریافت کرده و اطلاعات لازم را برای پیگیری‌های آتی داشته باشد.
 
وی بیان کرد: به هر حال فرآیندی در حال پیاده‌سازی است که مشتری در لحظه با ما در ارتباط باشد تا بتواند مشکلات خود را در حین سفر انتقال دهد.
 
وی گفت: دسترسی مسافر به این سیستم از طریق تلفن همراه هوشمند، سیستم پیامک و اینترنت است؛ مسافر می‌تواند در قطار با استفاده از گوشی همراه خود از طریق سیستم Wifi ‌به این برنامه در متصل شود ضمن آنکه در داخل قطارها نیز مانیتورهایی تعبیه می‌شود تا این سیستم قابل استفاده باشد.
 
سرپرست مدیریت ارزیابی عملکرد رجاء بیان کرد: ابتدا در قطارهای ویژه این سیستم پیاده‌سازی می‌شود و در گام بعد در قطارهایی که مجهز به تلویزیون هستند، این سیستم راه‌اندازی خواهد شد و به تدریج در تمام قطارها راه‌اندازی می‌شود.
 
قلی‌نژاد اظهار داشت: البته مسافر می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه غیر هوشمند نیز ‌طی تماس با شماره 1539 یا پیامک به این شماره، مشکلات سفر را اعلام کند و در لحظه به مشکلات وی رسیدگی می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Naserkh۱۹۶۲ @ yahoo. com

    با سلام دختر من در تاریخ سی ام آبان ماه ۹۵ با قطار ساعت ۱۴.۱۰ دقیقه تهران زنجان در ایستگاه کرج وارد قطار شد که پس از ورود به سالن یک متوجه شده درب کوپه بسته می باشد و مامور قطار را در جریان میگذارد که متاسفانه مامور مربوطه باگفتن اینکه اعصابم خراب میباشد و بابی ادبی وبی مسولیتی تمام برخورد داشته اینجانب خواستار رسیدگی و توبیخ این مامور می باشم لطفا رسیدگی فرمایید

  • شمس

    سلام من باسامانه 1539 تماس گرفتم بعداز 10دقیقه انتظار قطع شد، دوباره گرفتم یه خانم با غرغر و عصبی تندتند حرف میزد و اطلاعات منو نمی فهمید آخرشم بی ادبانه صحبت کرد و داد میزذ
    مرده شور رجا و شرکتهای تابعه شونو ببره
    با360تومن یه قطار کثیف ،داغون ، شلوغ، و با مهماندارهای بی حوصله روبرو میشیم که سفر گرون رو بهت تلخ می کنند
    از قرار معلومه که مدیریت خیلی ضعیفترشده و کنترلی روی کارمندهاش نداره
    مدیریتی که لیاقت سکان این حمل ونقل عمومی رو نداره