تین نیوز | قطار مسیر تهران ، مشهد در محدوده روستای عبدالله آباد دامغان حدود 120 کیلومتری استان سمنان با یک قطار باری که داخل ایستگاه متوقف بود، برخورد کرد.
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
تین عزیز!! علت صدمه دیدن شدید واگنها را میدانید چیست!؟!!علت فرسوده بودن واگنهاست!چون شاسی و پلت فورم آنها اساسا " پوسیده است وظاهر واگنها فقط بارنگ آمیزی نوسازی میگردد تا شکیل جلوه کنند!!! جریان به قول بنگاه داران اتومبیل!جریان پیرزن بزک کرده است!
با سلام واگنهای قطار فوق(طوس) و قطار سبز و سیمرغ از واگنهای آلمانی هستند که سال ۱۳۵۵ وارد شده اند ٬ این نکته جالبه که قطار شماره ۳۶۲ تهران _ مشهد و ۳۶۳ مشهد تهران و قطار تهران - گرگان(۲۲۰و۲۲۱) و قطار سریع مراغه(۴۲۰و۴۲۱) شرکت رجا واگنهای ۶۶نفره دو خواب از واگنهایی هستند که سال ۱۳۳۰ ساخته شده اند وشرکت رجا به بهانه ارزان بودن بلیط آن(قطاری با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت!!! و بدون تهویه و …) در تمامی برنامه ها و فصول اصرار به اعزام آن دارد و مسؤلان مسافری راه آهن نیز به دلیل ادای دین به محل کار سابقشون با تمام قدرت سعی می کنن این واگنها رو در سرویس قرار بدن. حالا هی آقای آقایی ژست بگیره جلوی دوربین ها و دم از جهش و پیشرفته کردن راه آهن بزنه.
من با نظر پارسا موافقم البته تا حدودی مشکل هم از راننده هم از مرکز کنترل در خطوط ریلی کلی چراغ قرمز چراغ سوزن ها و چراغ کنترل اگر مرکز کنترل از اول می دانست که قطار باری توقف کرده تا ۵۰ کیلومتری چراغ زرد روشن می شود بعدش چراغ قرمز، چراغ زرد. یعنی در مسیر یک قطار قرار دارید یا ممکن است راننده به چراغ ها توجه نکرده ولی مشکل از هر دو است. چون راننده قطار ها همیشه باید با مرکز کنترل در ازتباط باشند. ممکن است حالا یکی از این دو قطار با مرکز کنترلشان این تخلف رو انجام داده اند یا دست یک مرکز کنترل بودن که فردی که مسئولیت راهنمایی این دو قطار رو داشته اشتباه کرده است. مثل فرودگاه ها که هواپیما در باند به هم بر خورد می کنن تازه اون فرودگاه است ودر دید ولی قطار ۱۰۰۰ کیلوتر با مرکز کنترل فاصله دارد.
تین عزیز!! علت صدمه دیدن شدید واگنها را میدانید چیست!؟!!علت فرسوده بودن واگنهاست!چون شاسی و پلت فورم آنها اساسا " پوسیده است وظاهر واگنها فقط بارنگ آمیزی نوسازی میگردد تا شکیل جلوه کنند!!! جریان به قول بنگاه داران اتومبیل!جریان پیرزن بزک کرده است!
با سلام واگنهای قطار فوق(طوس) و قطار سبز و سیمرغ از واگنهای آلمانی هستند که سال ۱۳۵۵ وارد شده اند ٬ این نکته جالبه که قطار شماره ۳۶۲ تهران _ مشهد و ۳۶۳ مشهد تهران و قطار تهران - گرگان(۲۲۰و۲۲۱) و قطار سریع مراغه(۴۲۰و۴۲۱) شرکت رجا واگنهای ۶۶نفره دو خواب از واگنهایی هستند که سال ۱۳۳۰ ساخته شده اند وشرکت رجا به بهانه ارزان بودن بلیط آن(قطاری با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت!!! و بدون تهویه و …) در تمامی برنامه ها و فصول اصرار به اعزام آن دارد و مسؤلان مسافری راه آهن نیز به دلیل ادای دین به محل کار سابقشون با تمام قدرت سعی می کنن این واگنها رو در سرویس قرار بدن. حالا هی آقای آقایی ژست بگیره جلوی دوربین ها و دم از جهش و پیشرفته کردن راه آهن بزنه.
به نظر من راننده مقصر هستش چرا؟ چون اگه به جلو توجه می کرد و ترمز می کرد این حادثه پیش نمی یومد؟
من با نظر پارسا موافقم البته تا حدودی مشکل هم از راننده هم از مرکز کنترل در خطوط ریلی کلی چراغ قرمز چراغ سوزن ها و چراغ کنترل اگر مرکز کنترل از اول می دانست که قطار باری توقف کرده تا ۵۰ کیلومتری چراغ زرد روشن می شود بعدش چراغ قرمز، چراغ زرد. یعنی در مسیر یک قطار قرار دارید یا ممکن است راننده به چراغ ها توجه نکرده ولی مشکل از هر دو است. چون راننده قطار ها همیشه باید با مرکز کنترل در ازتباط باشند. ممکن است حالا یکی از این دو قطار با مرکز کنترلشان این تخلف رو انجام داده اند یا دست یک مرکز کنترل بودن که فردی که مسئولیت راهنمایی این دو قطار رو داشته اشتباه کرده است. مثل فرودگاه ها که هواپیما در باند به هم بر خورد می کنن تازه اون فرودگاه است ودر دید ولی قطار ۱۰۰۰ کیلوتر با مرکز کنترل فاصله دارد.