ظرفیت کشتیهای ذخیره نفت تکمیل شد
تیننیوز| شمال غرب اروپا در ماه نوامبر خود را برای بارگیری بیشترین محمولههای نفتی در چهار سال و نیم گذشته آماده میکند و این یعنی در اروپا با کمبود کشتی نفتکش مواجه میشویم.
شرکتهای نفتی با دیدن نشانههای تکمیل ظرفیت پایانههای ذخیرهسازی نفت خشکی در شمال غرب اروپا اقدام به ذخیره نزدیک به 9 میلیون بشکه نفت بر روی کشتیها کردند.
بلومبرگ نوشت: شمال غرب اروپا در ماه نوامبر خود را برای بارگیری بیشترین محمولههای نفتی در چهار سال و نیم گذشته آماده میکند و این یعنی در اروپا با کمبود کشتی نفتکش مواجه میشویم.
جاناتان لی، مدیرعامل Tankers International اعلام کرد که هم اکنون 14 تا 16 کشتی نفتکش افرامکس در شمال غرب اروپا نفت ذخیره کرده اند. حجم استاندارد محمولههای نفتی در این نوع کشتیها 600 هزار بشکه است.
آقای لی معتقد است که کمبود ظرفیت ذخیرهسازی در خشکی یکی از دلایل ذخیره نفت بر روی دریا در این منطقه است.
تولیدکنندگان نفت واقع در دریای شمال یکی از تولیدکنندگانی هستند که به طور مداوم تولید خود را افزایش میدهند، آن هم در زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد مانع از مازاد تولید نفت شود. فشار بر این سازمان هر روز بیشتر میشود چراکه اعضایش تولید خود را به رکود تازهای رسانده اند. در همین حال کشورهای خارج از اوپک مانند برزیل، قزاقستان، کانادا، و روسیه نیز یا تولید خود را افزایش داده اند و یا چاههای تازه به شبکه نفتی خود افزوده اند.
تحقیقات خبرگزاری بلومبرگ در ابتدای ماه نوامبر نشان داد که تجار نفتی دوباره برای کسب سود به سراغ ذخیره نفت بر روی دریا رفتهاند. شرکت Tankers International نیز اعلام کرد که از هر 10 کشتی نفتکشی که اجاره میشود پنج فروند آن برای ذخیره نفت بر روی آب در نزدیکی سنگاپور اجاره می شود.
کشتیهای نفتکشی که در آبهای سنگاپور نفت ذخیره کردهاند جزو بزرگترین کشتیهای صنعت دریانوردی هستند و هر کدام قادر به ذخیره دو میلیون بشکه هستند.کشتیهایی که در آبهای دریای شمال نفت ذخیره کردهاند به طور طبیعی 70 درصد نفت کمتری نسبت به کشتیهای واقع در آبهای سنگاپور نفت ذخیره میکنند.
آقای لی ادامه میدهد: "بزرگترین سئوال این است که آیا ذخیره سازی نفت بر روی دریا به دلیل استفاده از شرایط و کسب سود به دلیل افزایش قیمت نفت در آینده است و یا به دلیل کمبود ظرفیت ذخیره سازی نفت در خشکی."
بلومبرگ نوشت: شمال غرب اروپا در ماه نوامبر خود را برای بارگیری بیشترین محمولههای نفتی در چهار سال و نیم گذشته آماده میکند و این یعنی در اروپا با کمبود کشتی نفتکش مواجه میشویم.
جاناتان لی، مدیرعامل Tankers International اعلام کرد که هم اکنون 14 تا 16 کشتی نفتکش افرامکس در شمال غرب اروپا نفت ذخیره کرده اند. حجم استاندارد محمولههای نفتی در این نوع کشتیها 600 هزار بشکه است.
آقای لی معتقد است که کمبود ظرفیت ذخیرهسازی در خشکی یکی از دلایل ذخیره نفت بر روی دریا در این منطقه است.
تولیدکنندگان نفت واقع در دریای شمال یکی از تولیدکنندگانی هستند که به طور مداوم تولید خود را افزایش میدهند، آن هم در زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد مانع از مازاد تولید نفت شود. فشار بر این سازمان هر روز بیشتر میشود چراکه اعضایش تولید خود را به رکود تازهای رسانده اند. در همین حال کشورهای خارج از اوپک مانند برزیل، قزاقستان، کانادا، و روسیه نیز یا تولید خود را افزایش داده اند و یا چاههای تازه به شبکه نفتی خود افزوده اند.
تحقیقات خبرگزاری بلومبرگ در ابتدای ماه نوامبر نشان داد که تجار نفتی دوباره برای کسب سود به سراغ ذخیره نفت بر روی دریا رفتهاند. شرکت Tankers International نیز اعلام کرد که از هر 10 کشتی نفتکشی که اجاره میشود پنج فروند آن برای ذخیره نفت بر روی آب در نزدیکی سنگاپور اجاره می شود.
کشتیهای نفتکشی که در آبهای سنگاپور نفت ذخیره کردهاند جزو بزرگترین کشتیهای صنعت دریانوردی هستند و هر کدام قادر به ذخیره دو میلیون بشکه هستند.کشتیهایی که در آبهای دریای شمال نفت ذخیره کردهاند به طور طبیعی 70 درصد نفت کمتری نسبت به کشتیهای واقع در آبهای سنگاپور نفت ذخیره میکنند.
آقای لی ادامه میدهد: "بزرگترین سئوال این است که آیا ذخیره سازی نفت بر روی دریا به دلیل استفاده از شرایط و کسب سود به دلیل افزایش قیمت نفت در آینده است و یا به دلیل کمبود ظرفیت ذخیره سازی نفت در خشکی."