بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

نرخ اجاره VLCCها بیشتر می‎شود

نرخ اجاره VLCCها بیشتر می‎شود
تین‌نیوز| نرخ اجاره نفتکش‎های غول‎پیکر که در روز پنجشنبه (14 بهمن 1395) به کمترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده بود، انتظار می‌رود که همزمان با بارگیری آخرین محموله‎های نفتی ماه فوریه از خاورمیانه در همین سطح باقی بماند و یا حتی کمی بالاتر برود.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، با وجود این، کارگزاران بازار کشتی‎های  نفتکش معتقدند که مازاد عرضه نفتکش‎ها که به دلیل ورود کشتی‎های جدید و آزاد شدن  کشتی‎های نفتکش که به ذخیره نفت مشغول بودند پدید آمده است، اجازه نخواهد داد که نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش افزایش خیلی چشمگیری داشته باشد.

آشوک شارما، مدیرعامل شرکت کارگزاری کشتی BRS Baxi سنگاپور اظهار کرده است که نزدیک به 25 محموله برای  کشتی‎ های VLCC در خاورمیانه همچنان وجود دارد.

وی افزود: "به همین دلیل هفته جاری بسیار شلوغ خواهد بود و نرخ اجاره نفتکش‎ها ثابت می‎ماند. اما باید توجه کرد که کشتی‎های نفتکش زیادی نیز در دسترس و آماده بارگیری هستند."

یک کارگزار  بازار کشتی‎های نفتکش دیگر که نخواست نامش فاش شود، افزود که فعالیت برای اجاره نفتکش‎ها در ابتدای هفته زیاد شده است. بالا رفتن تقاضا برای اجاره  کشتی نفتکش موجب بهبود بازار شده است. وی ادامه داد: "هوای تازه‎ای در بازار دمیده شده است، به نظر می‎رسد که نرخ اجاره‎ها به پائین ترین سطح ممکن رسیده است اما نمی‎توان پیش بینی کرد که نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش چقدر افزایش خواهد یافت."

نرخ اجاره نفتکش های غول‎پیکر در مسیر خاورمیانه به ژاپن روز پنجشنبه (14 بهمن 1395) به 29 هزار و 671 دلار در روز رسید که کمترین سطح آن از ابتدای ماه اکتبر 2016 است. این در حالیست که نرخ این کشتی‎های نفتکش‎ در این مسیر در میانه ماه دسامبر 2016 میلادی تا روزانه 69 هزار و 468 دلار افزایش یافته بود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.