ارزش ناوگان کشتیرانی کدام کشور بیشتر کم شد؟
تیننیوز| صنعت کشتیرانی در سال 2016 میلادی سالی بسیار سخت را پشت سر گذاشت و مالکان بسیاری را تحت تاثیر قرار داد.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز،با اینکه مالکان کشتی های یونانی موفق شدند دوباره جایگاه نخست را از حیث ارزش ناوگان به دست آورند، اما نزدیک به 12 درصد از ارزش ناوگان خود را از دست دادند. ژاپنیها هم که قصد داشتند گوی سبقت را از یونان بربایند تنها یک درصد در ارزش مجموع ناوگان خود نسبت به یونان کم آوردند.
در همین حال، آلمان که در گزارش سال 2016میلادی رتبه چهارم را در مجموع ناوگان داشت، امسال به رتبه ششم تنزل یافت. ارزش مجموع ناوگان کشتیرانی این کشور در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافت که دلیل آن رکود در بازار کشتی های کانتینری بود. ناوگان کشتیرانی کانتینری این کشور طی سال گذشته 11 میلیارد دلار از ارزش خود را به دلیل ضرردهی بسیار زیاد از دست داد.
بیشترین کاهش ارزش در این بخش مربوط به کشتی های پانامکس و پست پانامکس بوده است که تا 60 درصد ارزش خود را از دست دادند. آلمان از این نظر ضربه شدید خورد چراکه 59 درصد ناوگان آن را کشتی های پانامکس و پست پانامکس تشکیل می دهند.
در بخش کشتی های فله بر، با اینکه رکود در این بازار از ابتدای سال 2016 آغاز شد اما به نظر می آید که در پایان سال 2016 وضعیت این ناوگان بهبود یافت. سه ناوگان برتر فله بر جهان یعنی یونان، ژاپن، و چین هر یک شاهد افزایش ارزش چهار میلیاد دلاری ناوگان خود بودند. یکی از دلایل رشد ارزش ناوگان این کشورها،خرید کشتیهای بیشتر در طول سال گذشته میلادی توسط آنها به دنبال کاهش قیمت کشتی و رسیدن سطح آن به پائین ترین حد پس از دهه 1980 میلادی بوده است.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز،با اینکه مالکان کشتی های یونانی موفق شدند دوباره جایگاه نخست را از حیث ارزش ناوگان به دست آورند، اما نزدیک به 12 درصد از ارزش ناوگان خود را از دست دادند. ژاپنیها هم که قصد داشتند گوی سبقت را از یونان بربایند تنها یک درصد در ارزش مجموع ناوگان خود نسبت به یونان کم آوردند.
در همین حال، آلمان که در گزارش سال 2016میلادی رتبه چهارم را در مجموع ناوگان داشت، امسال به رتبه ششم تنزل یافت. ارزش مجموع ناوگان کشتیرانی این کشور در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافت که دلیل آن رکود در بازار کشتی های کانتینری بود. ناوگان کشتیرانی کانتینری این کشور طی سال گذشته 11 میلیارد دلار از ارزش خود را به دلیل ضرردهی بسیار زیاد از دست داد.
بیشترین کاهش ارزش در این بخش مربوط به کشتی های پانامکس و پست پانامکس بوده است که تا 60 درصد ارزش خود را از دست دادند. آلمان از این نظر ضربه شدید خورد چراکه 59 درصد ناوگان آن را کشتی های پانامکس و پست پانامکس تشکیل می دهند.
در بخش کشتی های فله بر، با اینکه رکود در این بازار از ابتدای سال 2016 آغاز شد اما به نظر می آید که در پایان سال 2016 وضعیت این ناوگان بهبود یافت. سه ناوگان برتر فله بر جهان یعنی یونان، ژاپن، و چین هر یک شاهد افزایش ارزش چهار میلیاد دلاری ناوگان خود بودند. یکی از دلایل رشد ارزش ناوگان این کشورها،خرید کشتیهای بیشتر در طول سال گذشته میلادی توسط آنها به دنبال کاهش قیمت کشتی و رسیدن سطح آن به پائین ترین حد پس از دهه 1980 میلادی بوده است.
در همین حال، نفتکش داران یونان سال گذشته را به درآمد روزانه بیش از 100 هزار دلار آغاز کردند اما در ادامه سال درآمد ناوگان آنها به شدت کاهش یافت. در نتیجه ارزش ناوگان نفتکش یونان در پایان سال گذشته نزدیک به 11 میلیارد دلار کاهش یافت. ناوگان نفتکش آمریکا نیز 4 میلیارد دلار از ارزش خود را طی سال 2016 از دست داد و بعد از یونان قرار گرفت.