بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

افزایش ۲۵ درصدی انتشار اخبار حوزه مسافرت‌های دریایی در رسانه‌ها

افزایش ۲۵ درصدی انتشار اخبار حوزه مسافرت‌های دریایی در رسانه‌ها

تین نیوز | جانشین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 25 درصدی انتشار اخبار حوزه مسافرت‌های دریایی طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه خبر داد.

مهدی نوفرستی ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه 70 درصد از سوانح و حوادث دریایی در دنیا ناشی از عدم برخورداری مسافران و یا عوامل هدایتی شناورها از اطلاعات کافی و وافی است، اظهار داشت: اگر در هرمزگان مشاهده می‌شود که علی‌رغم ثبت 21 میلیون نفر سفر دریایی در هشت سال در مسیرهای قانونی هیچ حادثه و اتفاقی نیفتاده به خاطر این است که در کنار مدیریت جامع ترددهای دریایی، اطلاعات خوب و کافی در اختیار مردم و جامعه در بعد سفرهای دریایی قرار داده شده است.
 
وی در این راستا با بیان اینکه میزان اطلاعات و اخبار منتشره در نوروز امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 25 درصدی روبرو شده است، گفت: جا دارد که از رسانه‌های استان قدردانی لازم را داشته باشیم.
 
جانشین مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این سازمان نیز همانند سایرِ اعضا طرح نوروزی سفرهای دریایی در هرمزگان، وظایف خود را به خوبی انجام داد که در این راستا می‌توان به اموری همانند استقرار تیم‌های غواصی، آتش نشانی، بازرسی بهداشتی و ارائه آموزش‌های کنترلی اشاره کرد.
 
نوفرستی یادآور شد: پایش مستمر مسیرهای دریایی، خلوت‌سازی لنگرگاه‌ها از شناورهای راکد، آموزش‌های خدمه، برگزاری مانور نجات و جستجوی دریایی، بازرسی ایمنی و فنی شناورها در چندین مرحله نیز از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای پشتیبانی هر چه بهتر مسافرت‌های دریایی بود که توسط اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در مسیرهای دریایی و بنادر در ایام عید و روزهای قبل آن با تمرکز و دقت بیشتری انجام شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اطلاع‌رسانی پیرامون وضعیت بنادر و مسیرهای دریایی نیز به طور مداوم و مستمر از طرق مختلف در ایام عید صورت گرفته است، گفت: 27 هزار و 110 سفر دریایی در آب‌های استان در مسیرهای قانونی و با مبدا و مقصد بنادر مسافری به وسیله 90 فروند شناور استاندارد صورت گرفته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.